2011-07-26, 18:33
Medlem
Azeras avatar
Tja, jag har letat länge men ännu ej funnit ett bra program där jag sätter ihop vocals med en instrumental. Jag vet inte om ni förstår vad jag menar men jag har spelat in min röst och skulle vilja lägga till bakgrundsmusik.

Tack på förhand!
Citera
2011-07-26, 19:25
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azera
Tja, jag har letat länge men ännu ej funnit ett bra program där jag sätter ihop vocals med en instrumental. Jag vet inte om ni förstår vad jag menar men jag har spelat in min röst och skulle vilja lägga till bakgrundsmusik.

Tack på förhand!

FL Studio, Pro Tools, Reason, Cubase, Garage Band, Logic, Abelton, Sonar och så har jag säkert glömt lika många till.
Citera
2011-07-26, 19:45
Medlem
OneUps avatar
Eller något ljudbehandlingsprogram(?) som Audacity om du inte ska göra musiken själv.
Citera
2011-07-26, 20:34
Moderator
Psilosophers avatar
Låter baklänges att spela in sången först - kommer bli överjobbigt att synronisera tonart och tempo - speciellt om du inte är van att arbeta med ljudredigering.
Citera
2011-07-26, 23:17
Medlem
när började man kalla sång för vocals & musik för instrumentals?

som sagt
skaffa dig ett inspelnings program, därefter börjar du med musiken ,sedan sången
eller jag menar, först instrumentalsen därefter vocalsarna
Citera
2011-07-27, 14:39
Medlem
Elvensteeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooder
när började man kalla sång för vocals & musik för instrumentals?

som sagt
skaffa dig ett inspelnings program, därefter börjar du med musiken ,sedan sången
eller jag menar, först instrumentalsen därefter vocalsarna
Haha. Jag brukar faktiskt säga vocals istället för sång, eftersom det är tydligare att det inkluderar även sådant som growl, viskningar och tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in