• 12 711 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 642 inlägg
  • 1
  • 2
2011-07-26, 00:48
Medlem
Undrade lite detta med postkran eftersom jag nyss läste om det på en tråd.
Nyligen flyttat till en liten stad nära linköping, känner inte en kotte här.

Så då tänkte jag fråga lite om postkranar.
Behöver ju inte vara ett geni för att förstå att rökat skickas genom posten.
Men som vi alla vet luktar cannabis rätt mycket, speciellt om det är bra grejer.

Är det "säkert" att få det hemskickat, och hur mycket kan man lita på en snubbe egentligen som bor på andra sidan skärmen, finns säkert en hel del skojare där ute.

Vad kan man förvänta sig för konsekvenser ifall skiten skulle bli konfiskerad fungerar "Någon måste ha skickat det fel" Ifall farbror blå skulle fråga?

Undrar helt enkelt lite allmänt om hur detta med postkran fungerar.

Tackar, och bockar.
Citera
2011-07-26, 00:57
Medlem
Grogganns avatar
Ingen risk att åka dit för det om det skulle bli konfiskerat, såvida dom inte kan bevisa att du och avsändaren haft kontakt och det har ni ju självklart aldrig haft
Citera
2011-07-26, 00:58
Medlem
ThreeSevens avatar
hämtar på posten som vanligt, inga problem, snuten märker aldrig nåt
Citera
2011-07-26, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggann
Ingen risk att åka dit för det om det skulle bli konfiskerat, såvida dom inte kan bevisa att du och avsändaren haft kontakt och det har ni ju självklart aldrig haft

Då är alltså frågan om att hitta en seriös postkran som inte är ute efter att blåsa en.
Senast redigerad av Swe-SeLEct 2011-07-26 kl. 01:02.
Citera
2011-07-26, 01:08
Medlem
pl0p3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe-SeLEct
Då är alltså frågan om att hitta en seriös postkran som inte är ute efter att blåsa en.

Omöjligt.

Det är som en paradox.

Syns man publikt på internet är man en scammer.
Är man inte en scammar vill man inte synas publikt på internet.
Citera
2011-07-26, 01:13
Medlem
Men hur fan blir det med att skicka pengarna?
Dumt att seriöst köra en transaktion ifrån sin "internetbank" och de flesta banker frågar om leg när man vill skicka pengar över disken.
Citera
2011-07-26, 01:19
Medlem
deyys avatar
Räkna med att om det är en person som verkligen vill synas så är han endast ute efter att blåsa folk.
Sen kan det även vara bra att slänga ett öga på scambust och kolla om personen finns med där.

Är svårt att få tag i någon postkran ifall du inte har någon vän som känner en kran som kan tänka sig skicka runt här i landet.
Citera
2011-07-26, 01:29
Medlem
Hur är det med online shopparna då, någon som har en aning?
Citera
2011-07-26, 03:37
Medlem
xantranxs avatar
Min postkran skickar det vakuumförpackat och det är endast ca 5mm tjockt, och det är luktfritt!
Citera
2011-08-02, 15:42
Medlem
Jag har en gammal kompis som är postkran åt mig, eftersom jag själv inte vill röra mig i knarkarkretsar endast för att köpa knark. Umgås med mina kompisar som har varit mina vänner i 10-tals år och på så sätt är det svårt att fatta någon misstanke om att jag endast träffar dem för att röka en spliff.

Så i och med att du har flyttat, du har ingen kompis från din tidigare stad som kan tänka sig att skicka varor?
Citera
2011-08-02, 16:15
Medlem
Postkran är framtiden. Simpelt, säkert och bäst helt enkelt

Gäller bara att hitta rätt och inte var såpass dum i huvudet att man blir blåst på dom stora pengarna
Citera
2011-08-03, 12:19
Medlem
Det mest känsliga med postkranar är väl att man måste outa sin adress (eller målvaktens adress) till en människa man knappast känner.

Känsligast för mig var tidigare betalningen, svårt att ta emot anonyma betalningar utan att kunna spåras. Det är dock inte längre något problem sedan uKash blev etablerat och nu finns att få tag på i stort sett överallt.
Citera
  • 1
  • 2