Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-25, 23:45
  #1
Medlem
KungJoergens avatar
Har sedan en tid haft en längtan efter att få äran att sätta upp en tavla föreställande ett kungaporträtt. Det självklara för mig var att titta på blocket.se och liknande sidor för att köpa begagnade sådana. Efter en tids sökan hittar jag dock inga och då går tanken upp till mig: Hur svårt ska det vara att hitta en kungatavla föreställande Kung Carl XVI Gustaf här i Sverige?! Borde det inte vara en självklar sak att hitta på varje auktionssida och turistshop? Det irriterade mig...

Nu slutligen till frågan; Var kan jag på bästa och billigaste sätt hitta en sådan kungatavla?

Tack på förhand
Citera
2011-07-25, 23:51
  #2
Medlem
Douceurs avatar
Lär ju finnas i Gamla stan?
Såg annars flera tavlor på bubbel tian när jag var på Öland förra sommaren
Citera
2011-07-25, 23:54
  #3
Medlem
KungJoergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douceur
Lär ju finnas i Gamla stan?
Såg annars flera tavlor på bubbel tian när jag var på Öland förra sommaren

Det kan väl ändå inte vara meningen att man ska behöva resa land och rike runt för ett porträtt på vår kära konung?
Citera
2011-07-26, 13:21
  #4
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Denna sida brukar ha det mesta men jag fick tyvärr inget napp, men det kan ha varit jag som sökte dåligt. Du får testa dig fram helt enkelt alt. skriva till dom med ett önskemål... Du får en anfader här iaf: http://www.allposters.se/gallery.asp...rch=bernadotte
Citera
2011-07-26, 22:22
  #5
Medlem
KungJoergens avatar
Tackar för länken, den kändes lovande! Tills jag likt du inte kom fram till några träffar... Läste mig till att det som inte finns där på deras sida, inte heller fanns att köpa hos dem. Sörjer detta!

Hur kan det vara så svårt att hitta ett kungaporträtt? Det finns ju i princip i varje svenskt dass!
Citera
2011-07-27, 23:48
  #6
Medlem
AndrewRyans avatar
Jag letar efter nästan samma sak, jag vill ha ett inramat foto av Kungafamiljen och jag tror IKEA är stället att leta på.
Citera
2011-07-28, 18:08
  #7
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Skaffa en "black velvet elvis", kungen av rock n roll
Citera
2011-07-28, 18:24
  #8
Medlem
Softis...s avatar
Vad sägs om att ställa frågan direkt till hovet? Jag misstänker att de borde känna till var det går att få tag på den typ av tavla du söker.

Kontakta det Knugliga slottet
Citera
2011-07-28, 20:26
  #9
Medlem
frdns avatar
http://www.folkbladet.nu/wp-content/...10/12/king.jpg

+

http://www.canvasframkallning.se/

=

Great success!
Citera
2012-02-23, 12:45
  #10
Medlem
Maledictuss avatar
Ingen som har hittat någon affär/webshop som säljer tavlor på Kungen än?
Citera
2012-02-24, 10:52
  #11
Medlem
KungJoergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Ingen som har hittat någon affär/webshop som säljer tavlor på Kungen än?

Precis, känns ju som att ämnet torde bli något mer aktuellt nu och att någon slags affär skulle satsa på att marknadsföra försäljning av kungatavlor.
Citera
2012-02-24, 17:43
  #12
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungJoergen
Precis, känns ju som att ämnet torde bli något mer aktuellt nu och att någon slags affär skulle satsa på att marknadsföra försäljning av kungatavlor.
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Vad sägs om att ställa frågan direkt till hovet? Jag misstänker att de borde känna till var det går att få tag på den typ av tavla du söker.

Kontakta det Knugliga slottet
Provade du detta?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback