2011-07-24, 11:52
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Hur tänker dom människorna igentligen? Frågan lyder:

"Är du rädd för att terroristattentat ska inträffa i Sverige?"

Har inte redan en terroristattack skett i december förra året eller dom kanske inte räknar den som någon terroristattack, isåfall - Varför gör dom inte det? Hur tänker dom igentligen?
Citera
2011-07-24, 11:57
Medlem
Ettan^s avatar
"Är du orolig att det ska regna på midsommar?". Giltig fråga, trots att det har regnat på midsommar tidigare.
Citera
2011-07-24, 12:16
Medlem
Seruls avatar
Bara för att det har hänt betyder det inte att det kan hända igen..
Citera
2011-07-24, 12:22
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serul
Bara för att det har hänt betyder det inte att det kan hända igen..
Jo självklart men jag får känslan på frågan att den är ställd ungefär som det någonsin aldrig har hänt i deras ögon. För mig klingar det på det viset iallefall... Jag kan ha fel men när det gäller aftonbladet kan man aldrig gå säker.
Citera
2011-07-24, 12:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Terrorister sprängde ju en ambassad redan på 70-talet i vårt land. Så vi behöver inte dra upp decemberbombaren ens för att hitta terroristattacker även om ambassadsprängningen inte var riktad mot landet Sverige. Jag håller med Ettan^. Frågan i sig säger inget om hur det varit förut i landet angående terrorism. Frågan kan ställas även i Spanien som är en av de länderna i Europa som har de flesta terroristattackerna (inhemska).
Citera
2011-07-24, 14:00
Medlem
Kingen_kings avatar
Får man inte vara rädd för terroristatacker om det redan hänt? Försvinner rädslan om vi samtidigt nämner Bulltofta, Västtyska ambassaden, han som skulle spränga skatteskrapan, världens första brevbomb (som faktiskt utfördes i sverige) och decemberbombaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in