Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-23, 18:57
  #1
Medlem
starke_adolfs avatar
Jag har extraherat isofilen och lagt mapparna på en DVD-RWskiva. Min dator vill inte boota DVD:n trots att CD/DVD-läsaren ligger högst i bootprioriteringen, vad göra?
Citera
2011-07-23, 20:08
  #2
Medlem
Run3s avatar
Tror att du bränt skivan fel. Om du kör Windows: ladda ner http://cdburnerxp.se/, installera och starta det. Då får du upp en dialog där ett av valen är att bränna ISO-fil till skiva. Gör det, välj skivan och välj .iso-filen. Du ska alltså inte packa upp .iso-filen i förväg eller liknande.
Citera
2011-07-24, 23:27
  #3
Medlem
starke_adolfs avatar
Du hade helt rätt, det fungerade. Tack!
Citera
2011-07-25, 05:32
  #4
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Du hade helt rätt, det fungerade. Tack!

Tycker du bör undvika den disten.

Linux Mint har mängder av småproblem.
Har du ett nvidia-kort kommer det strula mycket.

Allt går givetvis att fixa om man är lite erfaren, men det är väl inte det som var tanken från början?
Citera
2011-07-25, 20:29
  #5
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Tycker du bör undvika den disten.

Linux Mint har mängder av småproblem.
Har du ett nvidia-kort kommer det strula mycket.

Allt går givetvis att fixa om man är lite erfaren, men det är väl inte det som var tanken från början?
Naaeeee, det är väl en bra dist måste jag säga. Baserad på Ubuntu också, så det finns tonvis med support och forumtrådar på nätet. Även högt rankad på DistroWatch: http://distrowatch.com/stats.php?section=popularity
Citera
2011-07-25, 21:27
  #6
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Naaeeee, det är väl en bra dist måste jag säga. Baserad på Ubuntu också, så det finns tonvis med support och forumtrådar på nätet. Även högt rankad på DistroWatch: http://distrowatch.com/stats.php?section=popularity

Nu bryr jag mig inte om disten är högt rankad på Distrowatch eller att den är baserad på Ubuntu.
Jag talar bara om egna erfarenheter. Tycker den strula alldeles för mycket när jag testade den.
Citera
2011-07-25, 23:00
  #7
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Tycker du bör undvika den disten.

Linux Mint har mängder av småproblem.
Har du ett nvidia-kort kommer det strula mycket.

Allt går givetvis att fixa om man är lite erfaren, men det är väl inte det som var tanken från början?

Har du något bra tips på en stabil nybörjardist. som inte är Ubuntu? Hittills är jag väldigt positivt överraskad till Mint, men då har jag å andra sidan inte hunnit installera drivrutiner för grafikkortet än. (ATI)
__________________
Senast redigerad av starke_adolf 2011-07-25 kl. 23:04.
Citera
2011-07-27, 07:54
  #8
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Har du något bra tips på en stabil nybörjardist. som inte är Ubuntu? Hittills är jag väldigt positivt överraskad till Mint, men då har jag å andra sidan inte hunnit installera drivrutiner för grafikkortet än. (ATI)

Om du är nöjd med Mint, go for it
Du behöver ju inte stötta på problem för att du har ett ATI-kort.

Men för att svara på din fråga, så är det väl dom vanligaste distarna som är bäst nybörjardistar.
Ubuntu, Mint, OpenSuSE, Fedora, Debian osv....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback