Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-23, 17:13
  #1
Medlem
zaataas avatar
Att Jimmie Åkesson faktiskt är en skicklig politiker måste jag erkänna att jag tycker även om jag är ytterst tveksam till SD.

Men att SD faktiskt lyckas skämma ut sig flertalet gånger pga medlemmar som är klumpiga i sina uttalanden, inkompetenta och allmänt osmidiga gör hela partiet till en cirkus som jag inte kan ta seriöst.
Det tar fokus från politiken och Åkesson får kommentera sin medlemmars agerande ist för att trycka på de frågor som SD vill lyfta fram.

Senast igår fick han tillrättavisa Kent Ekeroth som uttryckt sig osmakligt på twitter och dessutom visade det sig att han hade fel. "Någon som vågar sig på en gissning vem som ligger bakom bomberna i Norge?" Antar att han syftar på muslimer.


Får Åkesson agera dagisfröken åt sina partimedlemmar ? Känns patiet som att de är seriöst?
Citera
2011-07-23, 17:26
  #2
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Bara ett parti ligger på en så otroligt låg nivå att de drar politiska poäng från en sådana katastrof. Jag tycker att SD är ett seriöst och vettigt i dess allra högsta topp, men desto längre ned man kommer, desto mer slödder stöter man på och det är på FB det värsta slöddret samlas (på I&I).
Citera
2011-07-23, 19:04
  #3
Medlem
dag-ottos avatar
Jo faktiskt tror jag lite att han får vara lite "dagisfröken". SD har som sagt inte speciellt mycket politisk vana till den mån att alla i partiet kan hålla igen allt de tycker och tänker och uttalar sig klumpigt mm.
Men ju längre tiden går med SD i Riksdagen kommer de att bli mer och mer rutinerade. Var så säkra!
Citera
2011-07-23, 20:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carmona
Cirka 100 barn och ungdomar har blivit slaktade i Norge. Du undrar om Jimmie Åkesson får agera dagisfröken???

Han som utförde politiskt mord på ca 100 barn och ungdomar i Norge säger sig bland annat ha varit medlem i fremskrittspartiet (norges motsvarighet till sverigedemokraterna)

Har också för något år sedan läst att ett tag var runt 20 procent av de aktiva i sverigedemokraterna kriminella.(drar mej till minnes att det var dom här Expo som hade grävde fram denna information)

Har också för mej att jag läst både här och där att SD:s ledare Jimmie Åkesson tidigare varit med i rörelser med tydlig nazi koppling.


1) Ska man vara rädd?

2) Behövs åtgärder?
I så fall vilka? Exvis koppla in SÄPO? Registrera alla sverigedemokrater i ett officiellt register? Andra idéer?
Suck och stön, Frp är inte SDs motsvarighet i Norge. Om Ny demokrati hade levt idag skulle detta møjligtvis har varit systerpartiet. ABB gick ur Frp, av allt att døma för att han tyckte att de var för mesiga i sin kritik av multikulturalismen. Om du hade varit det minsta insatt i norsk inrikespolitik så hade du sett att det per idag är i stort sett bara SV och Venstre som inte vill ha en restriktiv invandringspolitik. Arbeiderpartiets representanter står varannan dag och gapar om att snabbt utvisa asylanter och utländska kriminella som inte har skäl før uppehållstilsstånd. Hyckleriet från svenska socialdemokrater i sin relation till arbeiderpartiet är enormt, de borgerliga partierna med Reinfeldt i spetsen är inte bättre. ABB raljerade øver att Frp kommer att behandlas som paria av vad som han kallade kulturmarxistiska journalister. Det stämmer till stor del, men faktiskt inte så mycket för norsk media, det ær mest svensk media och TT som betecknar FrP som fræmlinmgsfientliga. Ändå står Siv Jensen och kastar skit på SD, vars invandringspolitik de som sagt till stora stycken delar, før all del. det gör de andra stortingpartierna oxo, SV undantaget (Venstre är bara representerat genom ett par ledamøter som kom in lokalvägen, och Sponheim, partiledaren avgick när han som partiets förstanamn inte lyckades ta sig in.)

Jimmie var med i muf, kanske det du menar med en rörelse med tydlig nazikoppling, du tycks ju ha väldigt bra koll..

EDIT:Var tog inlägget vägen?
__________________
Senast redigerad av Sprengasteinn 2011-07-23 kl. 20:44. Anledning: Var tog inlägget vägen?
Citera
2011-07-23, 22:58
  #5
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengasteinn
EDIT:Var tog inlägget vägen?

Borttaget p.g.a OT?

Jag tror på allvar Jimmie är den ende som är medietränad i SDs partitopp. Det finns några faktorer som kommer göra så att SD åker ur riksdagen i valet 2014:
1. För mycket skandaler från enskilda partimedlemmar, ofta sprit inblandat.
2. När SD förklarade krig mot regeringen och började flörta med S.
3. Att inte en enda förändring skett sedan de kom in i Riksdagen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback