Igår på Karlavagnen ringde det in en tant och var förbannad på invandrarna, man märker tydligt hur programledaren inte vill prata om det och försöker prata bort det och nästan lägger på luren. Med tanke på att alla andra som ringer in får prata hur länge som helst men här hade dom bråttom att säga hejdå.
Kan det vara så att "cheferna" sitter inne i studion och säger åt programledaren att sluta prata, till slut det blir samma situation som Jimmy Åkesson i Tankesmedjan http://www.youtube.com/watch?v=rTj3Uelxl9I.
Vad tycker ni om det här? Är det inte lite konstigt? Eller är det jag som inbillar mig?
Fri diskussion.
Jag antar att hon ringde angående explosionen i Oslo och händelsen på utöya. Om jag läste rätt så ringde hon igår? Då var det inte ens säkert om det var invandrare som låg bakom terrordåden. Kan det va därför han inte ville prata om det? För samma sak gjorde politikerna medans folk här anklaga muslimer samma minut som bomben smällde.
Nu var det så att det var en norsk "terrorist" och det kanske var bra att programledaren inte snackade om det. Min gissning är att tanten drog snabba slutsatser, eller kan det vara så?
Jag antar att hon ringde angående explosionen i Oslo och händelsen på utöya. Om jag läste rätt så ringde hon igår? Då var det inte ens säkert om det var invandrare som låg bakom terrordåden. Kan det va därför han inte ville prata om det? För samma sak gjorde politikerna medans folk här anklaga muslimer samma minut som bomben smällde.
Nu var det så att det var en norsk "terrorist" och det kanske var bra att programledaren inte snackade om det. Min gissning är att tanten drog snabba slutsatser, eller kan det vara så?
Jag tror att tanten skarvade en del. Hon ondgjorde sig över att arabiska män satt och drack te och spelade kort medan kvinnorna satt hemma och led. -Hur vet du det, frågade Stefan Livh, har du pratat med dom? -Jaa, det har jag faktiskt gjort, svarade hon. Det märktes att Stefan inte trodde på det och rundade av artigt.
Jag kan förstå att han valde att bryta. Det är svårt när "vanligt folk" ska uttala sig om olika saker med politisk anknytning i TV & Radio. Hon hade ju inte förmågan att formulera sig på ett vettigt sätt. Det där med "invandrargubbar på caféer" blev tramsigt & oväsentligt.
Jag menar, visst kan man störa sig på okända man möter på stan men det blir svårt att peka på exakt vad det är man stör sig på.
En enda gång har jag hört någon säja nåt vettigt
vid liknande tillfälle, annars så brukar det vara rätt
pinsamt när "vanligt folk" ska kritisera invandrare.
Den som inte tror på fenomenet "arbetslösa invandrare sitter på cafeer på dagarna och latar sig" borde fan vakna upp ur sin pk-bubbla.
Snart kommer någon extremvänster och kommentera att jag drar alla över en kant, vilket jag inte gjort.
Massinvandringen stör mig inte markant, svenskarnas mentalitet stör mig. Och att alla är så jävla bajsnödiga när det kommer till att diskutera om ämnet invandrare.
Förstår inte hur man kan bli kallad rasist för man säger att man inte diggar muslimer. Muslimer är fan inget jävla folkslag. Det är en hop med personer som diggar Islam, en religion dvs.
Respektlös må hända, men inte rasist.
Personligen gillar jag inga religioner, och kom inte och säg att 90% av det svenska folket är kristet. Det är skillnad att leva efter och utöva en religion och att vara det på ett papper.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!