Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-23, 14:53
  #1
Medlem
Dogdylans avatar
Oslo-terroristen Anders Behring Breivik var aktiv i Fremskrittspartiet mellan 1997 och 2007. Senare har Breivik varit aktiv på internet, där han argumenterat för en sorts kulturnationalism, som i mångt och mycket påminner om den politik som Sverigedemokraterna står för. Tillskillnad från Breivik har Sd ingen historia av våld och Sverigedemokrater är i regel inte kriminella. Däremot verkar enskilda SD-medlemmar ha haft relationer med Breivik och således en koppling till terroristdådet i Norge.

Citat:
Camila Rågfors, fd. SD-ledamot i Värmland skriver:

För att återgå till Anders Breivik. En dag så fick jag en vänförfrågan på Facebook från honom. Var inget märkligt med det, för saken är den att när jag var med i SD så vart man som en magnet för alla som kallar sig nationalister. Både hobbynationalisterna och de mer extrema. Det var tack vare dessa människor som jag blev mer och mer avståndstagande till ett parti som SD. Jisses vilken maskin av hatpropaganda som sköljde genom mitt flöde på FB. Det var youtubeklipp på massakrerade människor, uppmaningar om att alla "jävla svartskallar" skulle ut ur landet och otroligt mycket mer bedrövliga saker.

Jag reagerade med att backa, för mig är hat inget alternativ. Men för många andra, människor som av olika anledningar är svaga eller mår dåligt så blir det något stärkande. Man eggar varandra till att tro att alla socialdemokrater är skyldiga till allt det hemska som vi kommer att få uppleva, det är deras fel att invandrarkillar mördar och våldtar (men man glömmer att prata om de svenska som gjort likadant) Det är Mona Sahlins fel att vi i Sverige år 2020 kommer att tvingas bära burka och leva efter sharialagar. Bara för att nämna något exempel.

och

Det är många med mig, både svenska, norska, danska och andra europeiska personer som haft denna person som vän på FB. Undrar om de känner likadant som mig?

Länk: http://www.newsmill.se/artikel/2011/...om-facebookv-n

Vad kan vi finna mer, förutom att flera SD:are har privata relationer över Facebook med Oslo-terroristen?
__________________
Senast redigerad av Dogdylan 2011-07-23 kl. 14:55.
Citera
2011-07-23, 15:14
  #2
Medlem
salty-sailors avatar
menar du på alvar att en FB "vän" är en stak knytning till terrorism? hur många "vänner" på facebook är egentliga vänner man känner? om folk var FB vänner Josef Fritzl innan det han gjort kom fram, betyder det då att dom had starka band till ett pedofilnätverk?

kass retorik
Citera
2011-07-23, 15:18
  #3
Medlem
Okej så till alla SD:are där ute: bäst att ni nekar alla friend requests på Facebook ifall att någon i framtiden visar sig vara en terrorist.



Citera
2011-07-23, 15:22
  #4
Medlem
Klosss avatar
Jag vet inte om du har för avsikt att posta dina konspirationsteorier i alla forumdelar, men att någon har haft honom addad på fejjan under helt legitima former är inte mycket till koppling.
Citera
2011-07-23, 15:23
  #5
Medlem
Nej vet du vad. Detta var inte en av dina mest begåvade trådstartar. Hur kan du resonera så?
Citera
2011-07-23, 15:54
  #6
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Oslo-terroristen Anders Behring Breivik var aktiv i Fremskrittspartiet mellan 1997 och 2007. Senare har Breivik varit aktiv på internet, där han argumenterat för en sorts kulturnationalism, som i mångt och mycket påminner om den politik som Sverigedemokraterna står för. Tillskillnad från Breivik har Sd ingen historia av våld och Sverigedemokrater är i regel inte kriminella. Däremot verkar enskilda SD-medlemmar ha haft relationer med Breivik och således en koppling till terroristdådet i Norge.


Vad kan vi finna mer, förutom att flera SD:are har privata relationer över Facebook med Oslo-terroristen?

Det börja bli ganska tydligt att du håller dig med en hemlig agenda.
Citera
2011-07-23, 16:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Oslo-terroristen Anders Behring Breivik var aktiv i Fremskrittspartiet mellan 1997 och 2007. Senare har Breivik varit aktiv på internet, där han argumenterat för en sorts kulturnationalism, som i mångt och mycket påminner om den politik som Sverigedemokraterna står för. Tillskillnad från Breivik har Sd ingen historia av våld och Sverigedemokrater är i regel inte kriminella. Däremot verkar enskilda SD-medlemmar ha haft relationer med Breivik och således en koppling till terroristdådet i Norge.



Vad kan vi finna mer, förutom att flera SD:are har privata relationer över Facebook med Oslo-terroristen?


Du förefaller ibland vara i GMs division vad gäller inkonsekvens och virrighet. Lugna ner dig. Ta ett djupt andetag, ring en kompis, gå ut och ta en bläcka och kom tillbaka med hälsosamt urblåst hjäena istället för att babbla förvirrat här på FB.
Citera
2011-07-23, 16:08
  #8
Medlem
JeffDs avatar
Dogdylan har verkligen kommit ut.
Citera
2011-07-23, 16:12
  #9
Medlem
Fula jävlar som försöker använda det här mot SD. Har ni helt plötsligt upptäckt att ni inte längre har något bra att komma med, så att ni måste ta till såna här desperata åtgärder?

Själv kommer jag rösta SD om så hela Norge sprängs bort.
Citera
2011-07-23, 17:40
  #10
Medlem
tclaessons avatar
Alltså vad i helvete, Sverigedemokraterna har ingenting med Norge att göra. Så otroligt fult och respektlöst att använda terrordådet som ett slagträ i den eviga hat-cirkusen mot SD och dess politik.
Citera
2011-07-23, 18:15
  #11
Avstängd
Med all största sannolikhet har han förmodligen varit i kontakt med en nynazist (SD) här på flashback.
Citera
2011-07-23, 18:37
  #12
Medlem
Dogdylans avatar
Detta är relevant och viktigt eftersom det beroende på vad som kommer fram kan få stora politiska konsekvenser för Sd. Jag förstår inte ert jävla gnäll. Vad fan är ni rädda för? Är ni alla medlemmar i Sd eller?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback