2011-07-23, 12:15
Medlem
Mjälls avatar
Hej

Jag har haft för lite pengar på kontot för att den senaste autogiro-transaktionen ska gå igenom. Kommer den automatiskt att göra det, dvs pengar dras från mitt konto, så snart en ny insättning sker? Nordea.
Citera
2011-07-23, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Hej

Jag har haft för lite pengar på kontot för att den senaste autogiro-transaktionen ska gå igenom. Kommer den automatiskt att göra det, dvs pengar dras från mitt konto, så snart en ny insättning sker? Nordea.
nej, företag gör 2 försök, efter det får du en räkning hemskickad som måste betalas manuellt, du kommer även åka på påminnelseavgift nästa faktura
Citera
2011-07-23, 12:19
Medlem
Mjälls avatar
Ok, tack för svar!
Citera
2011-07-23, 12:24
Medlem
ljudkellgrens avatar
Rör det sig om en avbetalning på ett lån du har hos Nordea kommer de att dra det så fort det kommer in pengar på kontot. Pratade med dem förra månadsskiftet om just detta. Men ring in så kan de nog direkt se hur det ligger till på ditt konto. Ha bara din separata koddosa beredd då de ev ber dig generera en kod för att fastställa din identitet.
Citera
2011-07-23, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Rör det sig om en avbetalning på ett lån du har hos Nordea kommer de att dra det så fort det kommer in pengar på kontot. Pratade med dem förra månadsskiftet om just detta. Men ring in så kan de nog direkt se hur det ligger till på ditt konto. Ha bara din separata koddosa beredd då de ev ber dig generera en kod för att fastställa din identitet.
detta är tyvärr ej sant, gäller bara om man ligger minus på konto
Citera
2011-07-23, 12:28
Medlem
Mjälls avatar
mod kan vänligast ta bort tråden
Citera
2011-07-24, 12:02
Medlem
ljudkellgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammonsnubbe
detta är tyvärr ej sant, gäller bara om man ligger minus på konto

Du får gärna utveckla det där, för för min del så var jag med om precis detta senaste månadsskiftet.
Jag menar att det så klart måste komma in så mycket pengar att det täcker hela summan som ska dras.
När jag nu tänker tillbaka på det så var det som skedde exakt, att förfallodatumet på ränte/amorteringen flyttades fram en dag automatiskt och en ny kontroll gjordes vid det nya förfallodatumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in