Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-23, 21:16
Medlem
bredangs avatar
norske utrikesministern säger att demokratin inte bör vara exkludrande utan bjuda in politiskt intresserade ungdomar från alla rikningar.där tror jag han har rätt om demokratin ska fungera.
Citera
2011-07-23, 21:17
Medlem
goodolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quilty
Sprid inte desinformation tack. Det låter högst osannolikt att det fanns livvakter åt styrelsen i ett politiskt ungdomsförbund, och ändå mer osannolikt att de skulle ha agerat så. Hittills har jag inte sett en enda källa på att något av påståendena skulle stämma. Rent allmänt alldeles för mycket rykten som blir till fakta utan minsta källkritik i den här tråden...

OK, men jag vill fortfarande veta vem som tryckte ner han i båten när skottlossningen startade och flydde därifrån

det verkar mycket proffsigt gjort att fly när det första skottet small, och jag tror inte ens att jag själv skulle tänka att någon dåre började skuta på folk utan att det var någon som hade knallskott eller något liknande om jag var på en ö med ungdomar
Citera
2011-07-23, 21:18
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodolle
JA SANNINGEN KOMMER SAKTA FRAM,

Citat från han själv, och i intervjun på Norsk media

"jag blev nerdragen i en båt och åkte ifrån ön när skotten började,"

ja en sann SOSSE
Det är knappast så att han har några livvakter från norska SÄPO. Däremot kan det finnas folk från AUF-kontoret som ser allvaret och tvingar ner honom. Man ser gärna sina auktoriteter som extra viktiga i alla poilitiska partier. Hade det varit motsvarande SÄPO-vakter hade minst en stannat kvar och helikoptrarna varit där på 20 minuter.
Citera
2011-07-23, 21:18
Medlem
BrorGertruds avatar
Här har vi en äkta man!

http://edition.cnn.com/2011/WORLD/europe/07/22/norway.rescue.worker/index.html?hpt=hp_c2
Citera
2011-07-23, 21:19
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSituation
Är siffran verkligen så hög? Visst skedde simningen under minst sagt speciella omständigheter men att 20 % inte skulle klara att simma 600 meter låter orimligt högt.
Man får ha i åtanke att det bara var 13 grader i luften och att de blev nedkylda. Plus chocken.
Citera
Medlem
bredangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodolle
OK, men jag vill fortfarande veta vem som tryckte ner han i båten när skottlossningen startade och flydde därifrån

det verkar mycket proffsigt gjort att fly när det första skottet small, och jag tror inte ens att jag själv skulle tänka att någon dåre började skuta på folk utan att det var någon som hade knallskott eller något liknande om jag var på en ö med ungdomar
han sprang väl som alla andra.
Citera
Medlem
TheSituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
har det kommit fram vilken typ av automatvapen det var som användes? (Gissar på ak-74)

Varför skulle det vara en AK-74? Det talas väl snarare om en mindre kulsprutepistol á MP5
Citera
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
har det kommit fram vilken typ av automatvapen det var som användes? (Gissar på ak-74)

Tror jag verkligen inte, ak74 är inget man sätter ett kikarsikte på och skjuter prick med. Tror mera på att det är en ak4/5 eller liknande. Någon som vet vad militären i Norge använder som standard vapen?

(finns annars en tråd om just vilket vapen som användes i V&M.)
Citera
Medlem
LadyMysticas avatar
Är det denna Eskil som åkte iväg med en båt när allt startade ?

http://eskilpedersen.origo.no
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greger_Seger
Man hör 2 skarpa ljud när man blir beskjuten av en kula. Kan vara en anledning till varför folk har hört 2 skyttar. Sen att folk har sett 2 olika personer är ju en annan sak. Man kan bara spekulera. Innan det är bekräftat är det bara en skytt

Om man skjuter på en liten ö med vatten runt omkring, kan det inte eka också så att det låter som skott från flera håll?
Citera
Medlem
TiberiusGracchuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyoudid
Jag kan inte tro att man är riktigt frisk i skallen om man går omkring och skjuter ihjäl ~90 människor. Nej, det går bara inte. Något är fel då.

Han var knappast psykotisk utan vid sina sinnes fulla bruk. Däremot måste han ju haft en allvarlig empatistörning, potentiellt psykopati.

Men inte ens det är nog för att begå ett sådant här dåd. Men i kombination med en farlig ideologi....
Citera
Medlem
RevisionistChannels avatar
Förmodligen postat förut:

Anders åsikter:

Man ska tydligen inte sympatisera med Palestina

Han likställer islam, kommunism och nazism och anser de alla är farliga hatideologier

Han är inte norsk nationalist

Han ville bomba Iran och möjligen även Saudiarabien

Han tar avstånd från nationalism och är för en ny sorts höger

Man ska tydligen inte se folkgrupper enligt honom

Han identifierar sig med Fjordman, Robert Spencer m.fl., och vill inte att ekonomiska eller etniska frågor ska splittra (sionister)

Det är visst inte så viktigt med karaktär, "fienden har ju ingen"

Israel är tydligen inte någon rasistisk stat

Israelkramande och antirasism centralt för honom

Han är homovänlig också, tydligen

Låter detta som en "nazist".

http://www.danielhammarberg.com/breivik.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem