2007-11-21, 22:39
Medlem
ta mellan 30-60mg. Ska nog bli bra för en nybörjare. mvh
Citera
2007-11-21, 22:58
Medlem
MissMs avatar
Vad säger ni om filtrering av dolcen? Sist körde jag ofiltrerat då det var en 100mg:are som jag tyckte var helt löst. Vet inte när (men det hade gått iaf 1-2 veckor efter dolcen) så fick jag en "svullnad/förhårdnad" där jag sköt, har aldrig hänt förut. Den har hängt med länge nu, måste vara över en månad men jag ser att den sakta men säkert krymper iaf?

Fick höra att det skulle vara ngt vaxliknande ämne som bindeämne i dolcen och att det kanske var det som orsakade eländet. Vad tror ni?
Citera
2007-11-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissM
Vad säger ni om filtrering av dolcen? Sist körde jag ofiltrerat då det var en 100mg:are som jag tyckte var helt löst. Vet inte när (men det hade gått iaf 1-2 veckor efter dolcen) så fick jag en "svullnad/förhårdnad" där jag sköt, har aldrig hänt förut. Den har hängt med länge nu, måste vara över en månad men jag ser att den sakta men säkert krymper iaf?

Fick höra att det skulle vara ngt vaxliknande ämne som bindeämne i dolcen och att det kanske var det som orsakade eländet. Vad tror ni?

ingen anng du... men filtrera dolcen den funkar lika bra endå..inte mkt som försvinner där.. de kan va riktigt farligt att få de slagget utanför. jag råkade slå en meter bara utanför och armen blev 3ggr så stor och så fick ja operera 2ggr..
Citera
2007-11-21, 23:44
Medlem
MissMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
ingen anng du... men filtrera dolcen den funkar lika bra endå..inte mkt som försvinner där.. de kan va riktigt farligt att få de slagget utanför. jag råkade slå en meter bara utanför och armen blev 3ggr så stor och så fick ja operera 2ggr..

Aj djävlar, det lät inte bra. När man kände på iv-stället så kändes det ungefär som om ngn lagt in en 1cm lång gummislag, kändes jättemärkligt och har fortfarande en liten "pärla" kvar som är klart synlig. Funderar på om det var den gången jag var tvungen att sticka 2 ggr men jag minns faktiskt inte...

Lämnade iaf blodprov nyligen i ett annat ärende och läkaren sa att det såg ut som om jag haft ngn infektion i kroppen, kanske från detta. Tar nog och filtrerar i fortsättningen soom jag normalt gör. Bindemedel hör inte hemma i blodomloppet (men det gör droger ). Thanx mate och hoppas du läkt ihop!
Citera
2007-11-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissM
Aj djävlar, det lät inte bra. När man kände på iv-stället så kändes det ungefär som om ngn lagt in en 1cm lång gummislag, kändes jättemärkligt och har fortfarande en liten "pärla" kvar som är klart synlig. Funderar på om det var den gången jag var tvungen att sticka 2 ggr men jag minns faktiskt inte...

Lämnade iaf blodprov nyligen i ett annat ärende och läkaren sa att det såg ut som om jag haft ngn infektion i kroppen, kanske från detta. Tar nog och filtrerar i fortsättningen soom jag normalt gör. Bindemedel hör inte hemma i blodomloppet (men det gör droger ). Thanx mate och hoppas du läkt ihop!

ja gör de.... hehe jo mina vener är redon för nya fixar!!
Citera
2007-12-20, 11:40
Medlem
dolcontin

vilken mäng tycker ni är lagom när ni slår i er dollisar ja brukarligga på ca 150mg ibland 200 tycker de sticker lite väl mkt då....
Citera
2007-12-20, 11:43
Medlem
Arcanums avatar
Testat två gånger. Första gången tog jag bara 15 mg, och andra gången tog jag 30 (efter ett litet uppehåll så hade ingen tolerans). 50 mg tror jag vore perfekt för mig.
Citera
2007-12-20, 18:10
Medlem
Derisions avatar
Nu var det väldigt länge sedan jag tog det, men minns att jag bara hade 200mg:are, och en sådan var lagom. Utan någon direkt tolerans. Jag kanske förväntade mig för mycket av dem, jag vet inte.
Citera
2007-12-20, 18:21
Medlem
Jedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
vilken mäng tycker ni är lagom när ni slår i er dollisar ja brukarligga på ca 150mg ibland 200 tycker de sticker lite väl mkt då....

Lugna ner dig istället, gör ett tappert försök att bli ren från all skit.
Vill inte vara nån moral-predikare, alla får/skall knarka så mycket dom själva vill såklart, men du skrev nyligen vill jag minnas att du nyligen fått en liten dotter du inte får träffa om du inte slutar knarka...

Jag lovar dig, det är bättre än alla droger som finns att få vara med sin lilla tjej det första året och se allt dom små krabaterna lär sig och hittar på. Det är fan obeskrivligt vilka känslor det väcker i en!

Hon är värd det flera gånger om din lilla tjej, ingen AT som inte gör det värt lyckan du kommer få av hennes villkorslösa kärlek till dig som pappa!!!

Talar av egen erfarenhet, slutade med allt när jag blev pappa, eller när tjejen vart gravid. Hymmlar inte med att jag nu äter tramadol samt iktorivil, men till viss del kan jag iaf "rättfärdiga" det med att jag hämtar båda på recept. Och visserligen har hon ju blivit stor nu, snart 2år, men hon kommer alldrig sluta ge mig världens skönaste lyckorus...
Nog följer jag inte alltid föreskriven mängd, men illegala droger är det slut med iaf.

Blev en hel del off topic. Men kände för att stötta dig i det bara. Vill du snacka med nån om detta eller för den delen skälla ut mig så skriv gärna ett pm eller nåt.
Skulle mer än gärna bolla lite tankar och funderingar med dig om detta om du vill det, alltid skönt att snacka av sig med nån som varit/är i liknande situation som en själv...
Allt är möjligt, glöm inte det! (nej jag är inte religös)

Mvh
/Jedi
Citera
2007-12-20, 18:41
Medlem
cgb spenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derision
Nu var det väldigt länge sedan jag tog det, men minns att jag bara hade 200mg:are, och en sådan var lagom. Utan någon direkt tolerans. Jag kanske förväntade mig för mycket av dem, jag vet inte.

du slog i dig 200mg morfin utan någon direkt tollerans
Citera
2007-12-20, 18:49
Medlem
Derisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cgb spender
du slog i dig 200mg morfin utan någon direkt tollerans

Inte de första gångerna, nej. Men efter ett längre uppehåll (ca 6 månader) provade jag igen, och fick inte önskvärd effekt förrän jag tog en hel tablett. Kan ju tilläggas att jag inte krossade dem, bara svalde tabletten/biten. Jag tror jag har någon medfödd tolerans mot opiater på något jävla sätt, och det suger.
Citera
2007-12-20, 22:12
Medlem
PayasHs avatar
Fundering ang. Dolcontin IV.

Jag funderar bara lite..

Om vi säger att jag klarar 200mgs dolcontin nasalt, oralt o rektalt kan jag då utan större fara klara 200mg IV?

Hur stor är skillnaden i effekt när man tar IV.

Bör man ta betydligt mindre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in