Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-02, 23:58
  #3241
Medlem
trueforgoods avatar
Alltså jag fattar verkligen inte grejen med opiater. Jag har provat morfin, etylmorfin, tramadol etc även i högre doser men det är ju så in i helvetes tråkigt. Känns som en halvfärdig drog typ, som typ 2/3 fattas. Ligger där o väntar på att något ska hända, att det ska komma igång. Visst man mår bra, men herregud jag blir bara rastlös på det. Har även provat större doser morfin och visst välbehag, men känns bara tråkigt.

Då är jag ändå inte en som gillar tjack, och att stimma omkring och tjoa på stan. Är väl mer eller mindre en soffliggare och när jag tar droger gör jag det oftast hemma, men då ska det ge något. Musik ska bli bättre, filmer ska bli djupare. Det ska finnas något att utforska, om det så är en själv.

Nej, tacka vet jag cannabis och psykedeliska droger.
Citera
2018-10-03, 11:53
  #3242
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Alltså jag fattar verkligen inte grejen med opiater. Jag har provat morfin, etylmorfin, tramadol etc även i högre doser men det är ju så in i helvetes tråkigt. Känns som en halvfärdig drog typ, som typ 2/3 fattas. Ligger där o väntar på att något ska hända, att det ska komma igång. Visst man mår bra, men herregud jag blir bara rastlös på det. Har även provat större doser morfin och visst välbehag, men känns bara tråkigt.

Då är jag ändå inte en som gillar tjack, och att stimma omkring och tjoa på stan. Är väl mer eller mindre en soffliggare och när jag tar droger gör jag det oftast hemma, men då ska det ge något. Musik ska bli bättre, filmer ska bli djupare. Det ska finnas något att utforska, om det så är en själv.

Nej, tacka vet jag cannabis och psykedeliska droger.
Tramadol är min favorit när det kommer till opioder. Pigg och en jäkla energi för att jobba och dylikt. Övriga opioder/opiater mår jag inte alls lika bra på. Sure, de ger ett kraftigare rus, men inte alls på samma sätt som tramadol i och med att det även är (eller fungerar som?) en SNRI.

Att blanda är riktigt bra, kokain och oxy, eller amfetamin och oxy. Knappast bra för hjärtat, men då får du allting du letar efter enligt mig. Tar bort stissigheten och ångesten som kan uppkomma av centralstimulantia, och tar bort tröttheten av tyngre opiater/opioder. Verkligen eufori. Tror dock detta var orsaken till att jag hamnade på sjukhus med hjärtmuskelinflammation. Alternativt så var det acrylfentanylet som orsakade det. Var en blandning med en låg dos elvanse. Så ingen blandning jag rekommenderar om man är rädd om hälsan precis. Fick mig mer eller mindre nykter även om det händer att jag tar något då och då när det är fest t.e.x.
Citera
2018-10-08, 09:57
  #3243
Medlem
yournotlikemes avatar
Vad är bäst intagningssätt på 30mg Dolcar om man vägrar IV?
Citera
2018-10-08, 11:56
  #3244
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Vad är bäst intagningssätt på 30mg Dolcar om man vägrar IV?

I en muskel eller rektalt
Citera
2018-10-08, 12:29
  #3245
Medlem
Morfin IV första gången

Ja, som rubriken lyder så tänker jag köra morfin IV första gången. Jag har tagit tramadol ett bra tag och har länge funderat på morfin, men har läst till mig att man bara får ut 20-40% av 100% när man tar det oralt, så därför tänkte jag IV. Har försökt hitta online exakt hur man ska göra, vilka redskap man ska ha, vad man bör tänka på osv. men utan resultat. Hittade en video på youtube hur man skjuter heroin, men det verkar inte vara samma sak som morfin från det lilla jag läst.

Jag tänker köpa det online, har aldrig gjort det innan, och jag undrar om man kan köpa morfin pulver?
Eller köper man tabletter som man sen mortlar själv till pulver?

Ska man mortla tabletterna precis som dom är ur kartan eller behöver man göra något med dom innan?

Hur ska man ''koka upp'' pulvret? Ska man ha sterilt vatten som man kokat upp, eller vanligt kallt kranvatten? Och hur mycket vatten ska man ha, räcker det att fylla sprutan med vatten eller ska det vara mer, och i så fall hur mycket? (ml)

Och med dos, jag är 157 cm och väger cirka 50kg. Vilken dos skulle vara bra att börja med?

Vill ta reda på så mycket som möjligt om detta innan jag gör det så jag uppskattar all info om detta
=) Mvh
Citera
2018-10-08, 15:08
  #3246
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornRaper.
Ja, som rubriken lyder så tänker jag köra morfin IV första gången. Jag har tagit tramadol ett bra tag och har länge funderat på morfin, men har läst till mig att man bara får ut 20-40% av 100% när man tar det oralt, så därför tänkte jag IV. Har försökt hitta online exakt hur man ska göra, vilka redskap man ska ha, vad man bör tänka på osv. men utan resultat. Hittade en video på youtube hur man skjuter heroin, men det verkar inte vara samma sak som morfin från det lilla jag läst.

Jag tänker köpa det online, har aldrig gjort det innan, och jag undrar om man kan köpa morfin pulver?
Eller köper man tabletter som man sen mortlar själv till pulver?

Ska man mortla tabletterna precis som dom är ur kartan eller behöver man göra något med dom innan?

Hur ska man ''koka upp'' pulvret? Ska man ha sterilt vatten som man kokat upp, eller vanligt kallt kranvatten? Och hur mycket vatten ska man ha, räcker det att fylla sprutan med vatten eller ska det vara mer, och i så fall hur mycket? (ml)

Och med dos, jag är 157 cm och väger cirka 50kg. Vilken dos skulle vara bra att börja med?

Vill ta reda på så mycket som möjligt om detta innan jag gör det så jag uppskattar all info om detta
=) Mvh


Beror på vad för slags morfinpiller det handlar om, men ja du ska köpa tabletter(finns injektionsvätska också men rätt ovanligt) och mortla dem till pulver själv.
Är det Dolcontin så behöver du "skala" dem, dvs att du skrapar bort det yttre skalet med blött toapapper/naglar/kniv. Detta gör du innan du mortlar självklart. Sen när skalet är borta så är det bara att krossa dem, och göra ett så fint pulver som möjligt. Är det däremot morfin meda/alternova så skippar du skalningen och krossar dem direkt när du tagit ut dem från blistret. Är inget skal på dem och är lättare att lösa upp dem i vatten(tkr även att det behövs mindre vatten till dem än dolc). Var meda jag körde IV första gången.

Hur mycket vatten du ska använda beror helt enkelt på hur många piller du vill lösa upp. Men rekommenderar att börja med 20mg, då ska det ej behövas mer än 2-2,5ml(om det är 10 elr 20mgare). Är också en smaksak, du får testa dig fram, du kommer märka när lösningen blir fin hur mycket vatten du använde elr ska använda. Jag har alltid bara använt vanligt kranvatten. Lägg i pulvret i ett shotglas/äggkopp och tillsätt vatten, rör om en stund och sen sätt in det i micron i några sekunder. Sen ser du om allt har löst upp sig eller om du behöver värma lite till. Tänk på att det inte ska koka, utan bara bli tillräckligt varmt så att det löser upp sig.

Tänk på att när det gäller skjuta piller så är filtreringen extra viktig.
Mvh
Citera
2018-10-09, 03:14
  #3247
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
I en muskel eller rektalt

Tack, rektalt känns sådär, får bli i muskeln
Citera
2018-10-12, 07:27
  #3248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Åt precis 2 morfin meda tabletter. Kommer jag se färger nu ? xD Nejmen really. Har 10 mg, tips på hur man kan använda det?

Jag menar naturligtvis tiomilligrammare. Pluralism
Citera
2018-10-12, 07:32
  #3249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Har läst runt o vissa säger att man ska koka dom, vissa inte, har bara vanligt vatten men kan jag koka det så det vlir sterrilt? Snabba svar tack det händer inom 1h
Krossa o koka elller koka hela ifall jag ska koka?

Koka hela.
Citera
2018-10-16, 13:39
  #3250
Medlem
Fjantors avatar
Va till min läkare igår med en inflammerad axel.
Fick sedvanlig kortisonspruta och antiinflammatoriska..
Men fick sån jäkla värk idag, troligast pga kortisonet så ringde han och bad om smärtstillande.
Fick Dolcontin 5mg depot.
Det som förbryllade mig va att jag fick 100 tabletter.
Är inte det lite väl för en inflammation.
Och vad skiljer sig dessa mot tex Tramadol?
Citera
2018-10-18, 18:35
  #3251
Medlem
Tjena, nån som kan berätta om nör man löst upp doll om det gör något om det medföljer någon liten klump/bit i pumpen?

Ska den vara segflytande?
Och färgen ska det vara lite grumligt?
Är första gången med doll bara haft meda helt ofiltrerat förut men funderar om något i dollen kan vara förligt om det inte filtreras lr kan man krossa lösa upp och i utan att filtrera med dom med?
Citera
2018-11-08, 22:38
  #3252
Medlem
Miyanas avatar
Hur mycket morfin eller typ metadon krävs för bra effekt när man har rätt hög tolerans?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback