2014-12-16, 16:17
Medlem
Centralstimulatnia med Dolcontin (morfin)?

Har käkat Dolcontin på recept i ett par månader nu. Ligger på 70 mg om dagen just nu samt 1-2 xanor lite då och då. Runt jul och nyår är jag nere på 20-30 mg Dolcontin (är under nedtrappning)
Min fråga är: Är det lugnt att köra panna på nyår med den dosen Dolcontin (20-30mg) i kroppen?
Alternativt ladd, knappar eller MDMA istället för pannan (har nt bestämt mig för nyårsintagen än:P)

Dolcontinen klarar jag mig inte utan så kan inte bara skita i den en dag bara sådär. Undrar därför lite över vilket som är bäst att blanda med. Vill veeerkligen ha något uppåt på nyår, men vill samtidigt inte leka med döden precis, även om en besserwisser säger att man gör det med alla droger.
Har kört tramadol i höga doser med ladd och små doser benso men utöver det är mina erfarenheter av dessa typer av mixar rätt små.

Men ja, bästa centralstimulanta att blanda med små doser Dolcontin o benso?

Tack för svar

Peace
Citera
2014-12-22, 19:10
Medlem
Har en del morfin meda 30mg piller som bara ligger och väntar på att bli konsumerade hemma.
Nu undrar jag hur doseringskurvorna ser ut om man inte har någon nämnvärd tollerans.
Gärna för respektive administrationssätt.

Oralt vet jag är att kasta den fina drogen i sjön.
Nasalt vet jag ger lite mer än oralt men det som ger mest är väl IV, IM och rövpanna..
Men eftersom jag inte sticker nålar i mig själv, varken intramuskulärt eller intravenöst så är det bara snorta och rövpanna kvar.
Hur mycket ska man börja med för att undvika att bli morfinsjösjuk för respektive administrationssätt?
Är rövpanna jämförbart med IV?

Sedan undrar jag hur försiktig man ska vara om man går på små doser benso dagligen(imovane och oxazepam..). Jag kommer självklart inte ta något samma dag men har det någon betydelse att jag har i kroppen(för det har jag utan tvekan..)?

Fridens
Birdies
Citera
2014-12-23, 05:54
Medlem
erdballs avatar
Sköt några Dolcontin 60mg depå och improviserade fram en metod som bör ge en vatten/morfin lösning med minimala rester av bindemedel, laktos och PEG
Efter en sökning på Fass fick jag fram att pillrena utöver moffe innehåller
cetostearylalkohol, hydroxietylcellulosa, hypromellos, polyetylenglykol(PEG), magnesiumsilikat och magnesiumstearat +färgämne.

-Börja m.h.a ett rakblad/skalpell skrapa av färgen på ytan försiktigt
-Krossa pillret hyfsat, hacka det så fint du orkar med rakblad

-Lös upp pillret i ett par ml denaturerad etanol och värm detta i några min, blanda (etanol kokar vid ca 76'c) Var inte orolig då morfinsulfat inte ska dekomposera vid såpass låga temp. Detta steg löser upp cetostearyl,magnesiumstearatet. Kyl till fullo och stearyl/stearat skall separera ut.

-Filtrera m.ha ett kvalitativt kaffefilter(klipp till en cirkel, vik den i fyra sektioner o kupa den så den passar en liten tratt.) Har du en Buchner är det bara dra igång vakuumpumpen
-Tag nu din filtrerade vätska och tillsätt några ml vatten så du får en svag sprit/morfin/restblandning,
-kyl ned till c.a 10'C o basifiera med några korn bikarbonat till pH >7, filtrera igen, alternativt:
-Sug upp vätskan genom bomull och du skall bli kvitt merparten hypromellos,PEG och magnesiumsilikat. då dessa inte löser sig bra i svalt, basiskt vatten.
Vill du bli kvitt den etanol som finns kvar kan du hålla 76'C åter tills spriten ångat bort och vatten/moffe återstår.
juste kolla gärna med pH papper att lösningen är neutral så det inte svider Tillsätt 0.9% NaCl och din lösning är nu isotonisk.

Ett filter på pumpen är alltid bra vid injektion.

PS. färgämne från spriten och små mängder denatureringsmedel såsom etylacetat,MEK och isopropanol kan finnas kvar i lösningen, men det är inget som förgiftar eller kläggar igen dina vener.
Senast redigerad av erdball 2014-12-23 kl. 06:11.
Citera
2014-12-26, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birdies
Har en del morfin meda 30mg piller som bara ligger och väntar på att bli konsumerade hemma.
Nu undrar jag hur doseringskurvorna ser ut om man inte har någon nämnvärd tollerans.
Gärna för respektive administrationssätt.

Oralt vet jag är att kasta den fina drogen i sjön.
Nasalt vet jag ger lite mer än oralt men det som ger mest är väl IV, IM och rövpanna..
Men eftersom jag inte sticker nålar i mig själv, varken intramuskulärt eller intravenöst så är det bara snorta och rövpanna kvar.
Hur mycket ska man börja med för att undvika att bli morfinsjösjuk för respektive administrationssätt?
Är rövpanna jämförbart med IV?

Sedan undrar jag hur försiktig man ska vara om man går på små doser benso dagligen(imovane och oxazepam..). Jag kommer självklart inte ta något samma dag men har det någon betydelse att jag har i kroppen(för det har jag utan tvekan..)?

Fridens
Birdies
Jag äter Dolcontin. Krossar den o sväljer. Några benso och lite röka förfinar det hela. Folk säger att det är som att kasta i sjön att svälja Dolcontin (som är morfin, vet inte vad du har för nåt), men för mig funkar det prima, men dom måste krossas.
Ska du blanda in benso så ta de försiktigt i början, det gjorde jag. Vanligt med andningsdepp vid denna blandning men det ska vara hööga doser isf och då är oftast sprit inblanad oxå.

Så det verkar lite individuellt att man inte blir kickad om man tar Dolcontin oralt, men för mig funkar det som sagt utmärkt med att bara krossa dem o svälja skiten. Sen en holk och soffläge på de
Citera
2014-12-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsmokesalot
Jag äter Dolcontin. Krossar den o sväljer. Några benso och lite röka förfinar det hela. Folk säger att det är som att kasta i sjön att svälja Dolcontin (som är morfin, vet inte vad du har för nåt), men för mig funkar det prima, men dom måste krossas.
Ska du blanda in benso så ta de försiktigt i början, det gjorde jag. Vanligt med andningsdepp vid denna blandning men det ska vara hööga doser isf och då är oftast sprit inblanad oxå.

Så det verkar lite individuellt att man inte blir kickad om man tar Dolcontin oralt, men för mig funkar det som sagt utmärkt med att bara krossa dem o svälja skiten. Sen en holk och soffläge på de

Varför måste dolcontinen krossas? Räcker det inte om man tar dom vanligt oralt fast i lite högre dos?
Det förklarar dock den totalt uteblivna effekten för mig. Trodde att det räckte med att svälja som vanligt.
Citera
2014-12-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsmokesalot

Tack för svar.

Jag kommer nog börja att svälja dom krossade som du gör.
Dom tabletter jag har är det tydligen morfinsulfat i så dom har väl inte direkt någon jättebra biotillgänglighet men jag orkar inte snorta massa fyllnadsmedel så oralt blir mitt första alternativ.

Jag har förövrigt inte tänkt blanda morfinet med benzo utan jag undrade mer om det är farligt att ha det i systemet när man tar morfin om man käkar benzo rätt regelbundet.
Har ju också såklart tolerans mot benzo så det är väl inte direkt jättefarligt för just mig men första gången med morfin så är det nog klokt att lämna den blandningen utanför.
Jag tror dessutom att morfin kommer kicka rätt bra på mig.. har aldrig varit med om någon opiod som inte har fungerat bra bara som den är.
Dom benzo jag förövrigt tar är rätt så medicinska doser oxazepam, bromazepam och zopiclon.

Har självklart lite fint grönt som kommer vapas när morfinet kickar in.
CBD Shark Shock tror jag kommer passa in riktigt bra med morfinet.

God fortsättning
Citera
2015-01-04, 12:20
Medlem
exades avatar
vad brukar 100mgdepolan gå för på internet? kan fixa 100pack för 8.5k, för dyrt`? kan lätt sälja oxy för 3-4kr mg iaf, är det samma med dessa? isf snabba cash
Citera
2015-01-05, 19:17
Medlem
Gosifs avatar
Frågor ang morfin meda 10mg.

Är det något jag ska tänka på om jag förtär en sådan tablett? Har en karta med åtta tabletter jag fick av en vän för några månader sen.

Aldrig testat något lugnande förut.

Är en halv eller en fjärdedel att rekommendera?

Tack på förhand!
Citera
2015-01-06, 03:31
Medlem
Jaggermeisters avatar
Damn vad nice Dolcontin är alltså! Shit! Inte käkat nån opiat/opioid på flera år, tuggade i mig 150mg Dolc ikväll. Fyfan så helvetes gött det var alltså! Himlen!!

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Är det något jag ska tänka på om jag förtär en sådan tablett? Har en karta med åtta tabletter jag fick av en vän för några månader sen.

Aldrig testat något lugnande förut.

Är en halv eller en fjärdedel att rekommendera?

Tack på förhand!
En halv 10mg Morfin tab?.... Du vill ju få i dig minst 80mg Morfin.
Citera
2015-01-06, 09:06
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Damn vad nice Dolcontin är alltså! Shit! Inte käkat nån opiat/opioid på flera år, tuggade i mig 150mg Dolc ikväll. Fyfan så helvetes gött det var alltså! Himlen!!

En halv 10mg Morfin tab?.... Du vill ju få i dig minst 80mg Morfin.

Som sagt, aldrig testat. Blir man "snurrig i bollen" av en hel tablett?
Citera
2015-01-06, 12:32
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Som sagt, aldrig testat. Blir man "snurrig i bollen" av en hel tablett?
Haha oo'ja! Spydde nästan
Citera
2015-01-06, 12:33
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginfaxi
Varför måste dolcontinen krossas? Räcker det inte om man tar dom vanligt oralt fast i lite högre dos?
Det förklarar dock den totalt uteblivna effekten för mig. Trodde att det räckte med att svälja som vanligt.
Därför Dolcontin är depot, dvs dom utsöndras sakta över en lång period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in