Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-26, 18:01
  #2041
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vet inte då Dolcontin är långtidsverkande...Dolcontin ska man ju skjuta.... eller testa rövpanna förresten.

Oralt med morfin meda behöver man runt 80-150mg beroende på hur tolerant man är.

Jag skjuter inte och någon rövpump klarar man sig utan
Blev ganska beng på 25mg ändå, sov typ till 17. Tagit 35mg idag och hoppas det kickar bra...
Citera
2013-01-31, 12:55
  #2042
Medlem
valiumvaliums avatar
Kan man röka dolcontin 100mgs, de röda?

Typ suga bort ytskiktet och sedan krossa för att sedan lägga på folie. Sedan jaga drake, fungerar detta?
Citera
2013-02-01, 14:08
  #2043
Medlem
Tja. skall på en viktig social middag imorg och funderar på vad att ta. Det kommer att bjudas på fördrinkar och annan sprit men det e inte min bag. Sitter på ettgäng OC, 20 och 40 mgare samt 100 mg dolcontin. Vad är bästa mixen , vill va social och pratig som man kan bli av sprit men gillar inte fyllan och dagen efter. Gillar bätre att knapra OC. Några tips? En joint eller två hade funkat med rätt sällskap men inte denna gång. Kommer krävas att jag är igång minst 9 timmar.
Citera
2013-02-01, 14:10
  #2044
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppar69
Tja. skall på en viktig social middag imorg och funderar på vad att ta. Det kommer att bjudas på fördrinkar och annan sprit men det e inte min bag. Sitter på ettgäng OC, 20 och 40 mgare samt 100 mg dolcontin. Vad är bästa mixen , vill va social och pratig som man kan bli av sprit men gillar inte fyllan och dagen efter. Gillar bätre att knapra OC. Några tips? En joint eller två hade funkat med rätt sällskap men inte denna gång. Kommer krävas att jag är igång minst 9 timmar.
Varför behöver du sprit och knark för att kunna prata med folk?
Citera
2013-02-02, 22:35
  #2045
Medlem
Stone..s avatar
Vad är skillnaden i rus väg mellan 100mg röd dolcontin piller och 40-80 mg oxycontin piller? Har provat oxy men inte dolc. Mvh
__________________
Senast redigerad av Stone.. 2013-02-02 kl. 22:38.
Citera
2013-02-03, 11:43
  #2046
Medlem
psykosxprts avatar
Någon som har nån erfarenhet av att rövpumpa dolcontin? Vilka doser? Jämförelse med oralt/sublingualt och andra opioider samt hur länge det sitter i?
Citera
2013-02-03, 21:13
  #2047
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykosxprt
Någon som har nån erfarenhet av att rövpumpa dolcontin? Vilka doser? Jämförelse med oralt/sublingualt och andra opioider samt hur länge det sitter i?
Första gången tog tag rövpanna 60mg. De andra gångerna har det bara fått bli IV även fast jag hatar dolcontin. Jämfört med oralt som jag inte har någon erfarenhet utav men skulle gissa på att det är nästan dubbelt så potentare där bak än fram så att säga, om man skall stirra sig blind på biotillgängligheten.
Citera
2013-02-04, 01:06
  #2048
Medlem
valiumvaliums avatar
Kan man undgå rövpannan genom att bara "trycka upp" ett dolcontinpiller 100mgs? Alltså där bak?

Eller behöver man verkligen krossa och lösa upp det för att det ska fungera?
Citera
2013-02-04, 13:50
  #2049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Vad är skillnaden i rus väg mellan 100mg röd dolcontin piller och 40-80 mg oxycontin piller? Har provat oxy men inte dolc. Mvh

Jag tycker Dolc är bättre. Kickar på skönare. Tock kliar det och sticker lite mer men det är bara skönt tycker jag.
Citera
2013-02-04, 13:51
  #2050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valiumvalium
Kan man undgå rövpannan genom att bara "trycka upp" ett dolcontinpiller 100mgs? Alltså där bak?

Eller behöver man verkligen krossa och lösa upp det för att det ska fungera?

Hehe ingen bra ide bara trycka upp.. då måste den lösas upp på egen hand innan den börjar tas upp av kroppen. Vilket lär ta LÅNG tid då det redan tar en timme av magsyran att lösa upp den ungefär.

Så krossa den du, rör om pulvret eller det som blir kvar när du krossat och blanda i kokhett vatten helst. Rör om, sug upp och tryck in.
Citera
2013-02-04, 22:39
  #2051
Medlem
Är det nån särskild skillnad på Dolcontin och Morfin meda? I Fass står det att morfin är det verksamma ämnet i båda. Är det samma medicin fast olika namn som Stesolid och Valium?

Nån som tycker det ena är bättre än det andra? Själv har jag bara gått på dolc.
Citera
2013-02-04, 22:41
  #2052
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Är det nån särskild skillnad på Dolcontin och Morfin meda? I Fass står det att morfin är det verksamma ämnet i båda. Är det samma medicin fast olika namn som Stesolid och Valium?

Nån som tycker det ena är bättre än det andra? Själv har jag bara gått på dolc.
Tagits om hundratals gånger i tråden, nej det är inte samma ämne i båda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback