Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-22, 20:06
  #1
Avstängd
martiennes avatar
Det känns jätteviktigt att vi visar solidaritet med broderfolket, tycker ni inte?

Vad skulle Sverige kunna göra för någonting som visar att vi verkligen bryr oss?

Storbritannien spelade USAs nationalsång i högvakten efter 9-11. Vad tycker ni om det?
Eller kan någon komma på något bättre?

Någon slags stor manifestation kanske, utanför Norges ambassad...?

Eller samling på Plattan med norska och svenska flaggor..... och gör något solidariskt... ?


Bör Sverige skicka personal för att hjälpa till med uppröjning?

Hoppas att någon lämplig politiker eller diplomat läser det här!


Jag är utomlands f.n. annars skulle jag göra något själv!

Om tråden kommer fram till någon bra ide så måste någon eller några ta initiativet.

--------
ps - det här är inte rätt tråd att klaga på situationen med vem som ev. kan ha gjort det.... Ni vet vad jag menar, ok?
__________________
Senast redigerad av martienne 2011-07-22 kl. 20:13.
Citera
2011-07-22, 20:07
  #2
Medlem
Jag håller helt med men står handfallen inför vad det skulle kunna vara...
Citera
2011-07-22, 20:08
  #3
Medlem
Deleteriouss avatar
Jaga muslimidioter som spränger sin omgivning?

Förbättra terrorberedskapen här och öka samarbetet mellan ländernas antiterrorenheter.
Citera
2011-07-22, 20:10
  #4
Moderator
Elrosss avatar
Det och flagga med halvflagg (norska) hade ju varit en fin gest.
Citera
2011-07-22, 20:42
  #5
Medlem
Buffelo Balls avatar
Den här tråden var ju ett bra sätt...

Kanske kan vi starta ett upprop i stil med: Rör Inte Vår Nabo!
Citera
2011-07-22, 20:45
  #6
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
De arma stackare som på något vis blivit drabbade är det inte kul för. De som råkat illa ut kan man inte göra mycket för och norrmännen själva har nog resurser till att se om dem.

Men Norge som nation är faktiskt frivilligt med i angreppspakten NATO och är inte på något sätt längre neutrala från smutsiga konflikter. Även den korrupta Svenska Regeringen har visat att deras ryggrad är gjord av spagetti när det kommer till mänskligt kurage.

Det är vi som skapat den här skiten, nu får vi ligga i den. Vanliga medborgare som stödjer korruption och destruktion. Att hålla på med töntiga gester som att släcka ner i en timme eller spela en nationalsång i en högvakt hjälper inte någon, bättre att fråga sig varför vi tycker det här samhället inte kräver radikala reformer, där människor inte behöver känna sig nödgade spränga varandra i bitar.

Citat:
Ursprungligen postat av Deleterious
Jaga muslimidioter som spränger sin omgivning?

Förbättra terrorberedskapen här och öka samarbetet mellan ländernas antiterrorenheter.
Ska vi ta Östtyskland som modell?
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2011-07-22 kl. 20:47.
Citera
2011-07-22, 20:48
  #7
Medlem
freeriderXIIs avatar
Stockholms slott skulle ju kunna hissa norska flaggan (på hel eller halv stång ) för att visa omtanke, dock inte unionsflaggan det skulle nog inte vara så populärt.
Citera
2011-07-22, 20:52
  #8
Medlem
Ohforf...s avatar
Mina tankar är med dem som har dött och blivit skadade i Norge.
Citera
2011-07-22, 20:56
  #9
Medlem
joeblowmans avatar
Gojim bör samlas på Sergelstorg och skriva "VI TROR INTE PÅ ER!" precis på samma sätt som gojim gjorde i Spanien när sin regering försökte övertyga dem att ge upp sina rättigheter på grund av false-flags.
Citera
2011-07-22, 21:02
  #10
Medlem
Cellars avatar
Det bästa sättet är naturligtvis att föregå med gott exempel och täppa till roten till problemet: massinvandring från MENA.
Citera
2011-07-22, 21:25
  #11
Avstängd
martiennes avatar
Håller med att NATO också är en terrorist, och att MENA invandring är ett problem.
Men detta är inte ämnet i tråden!


Sverige bör göra någon stor solidaritetsgest, imorgon.
Men vad?
Citera
2011-07-22, 21:29
  #12
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Jag tycker vi(Sverige) ska ta på oss ansvaret och säga att dom får fan skylla sig själv för dom drog sig ur vår häftiga union.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback