2004-11-07, 22:55
Medlem
Nadines avatar
har bärbar dator. spillde lite cola på mellanslag/v/b/n/m-tagnenterna.. det blev kladdigt. smart som jag var då droppade jag vatten över eftersom tagnenerna klibbade ihop sig. nu funkar inte skiten...den e seg.. ibland funkar nån enstaka bokstav.

vad göra? är hoppet ute för min dator?
kan man ta bort tagnenterna som ett vanligt tagnentbord?

(har skrivit allt med skärmtagnentbordet.jobbigt som fan...
Citera
2004-11-07, 23:00
Medlem
M2ks avatar
Kört?

Tangentbord, mus och högtalare. För Windows 95 eller senare. Högtalarna strömförsörjs från datorns USB-port. Storlek tangentbord 455x163x22 mm., högtalare 175x89x105 mm. PS/2-anslutning.

Artikelnummer: 38-1056
Pris: SEK 229,00

http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=...&ic=N&sw=13597

Aj f-n, bärbar? Det såg jag inte i all min hjälpsamma ambition...
Citera
2004-11-07, 23:07
Medlem
Nadines avatar
[quote=M2k

Aj f-n, bärbar? Det såg jag inte i all min hjälpsamma ambition... [/QUOTE]

yepp..o alla tagnenter lika döda...f1 f2 osv...piltagnenter också..trycker jag alfabetet så har jag tur om det visas 1 eller 2 bokstäver...
Citera
2004-11-07, 23:18
Medlem
xaragorns avatar
http://www.computing.net/howto/simple/keyboard/
Citera
2004-11-08, 00:23
Medlem
Aioloss avatar
Jag har precis bytt tangentbord på en bärbar dator där jag jobbar. Det var en Toshiba Portege 3490CT. Nytt tangentbord gick loss på runt tusenlappen plus moms, men det var väldigt lätt att byta. Vad är det för dator du har?
Citera
2004-11-08, 00:34
Moderator
Ruskigbusss avatar
Men, M2k:s tips är inte så fel ändå - du kan ju oftast koppla till ett externt tangentbord även på en bärbar.
Citera
2004-11-08, 06:20
Medlem
Nadines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiolos
Jag har precis bytt tangentbord på en bärbar dator där jag jobbar. Det var en Toshiba Portege 3490CT. Nytt tangentbord gick loss på runt tusenlappen plus moms, men det var väldigt lätt att byta. Vad är det för dator du har?

problemet är att det är skolans dator. vad ska jag säga till dem? har ej råd med nytt tgnentbord..det är en toshiba.
Citera
2004-11-08, 06:56
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadine
problemet är att det är skolans dator. vad ska jag säga till dem? har ej råd med nytt tgnentbord..det är en toshiba.

Är det skolans, så lämnar du in den och säger att det har hänt en olycka.
De är försäkrade och om inte datorn är för gammal så går sånt på försäkringen. Är datorn för gammal - då är den avskriven och du bör få en ny.

Gå inte och må dåligt för sånt, det händer, du är varken den förste eller den siste.
Citera
2004-11-08, 09:24
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Är det skolans, så lämnar du in den och säger att det har hänt en olycka.
De är försäkrade och om inte datorn är för gammal så går sånt på försäkringen. Är datorn för gammal - då är den avskriven och du bör få en ny.

Gå inte och må dåligt för sånt, det händer, du är varken den förste eller den siste.
Tveksam till att skolan försäkrar datorerna, däremot bör de ju ha budgeterat för att det ska ske lite olyckor.
Eventuellt äger de inte datorerna utan leasar dom, då styrs det nog av leasingkontraktet vad man ska göra i sådana här situationer.
Citera
2004-11-08, 15:11
Medlem
Nadines avatar
Datorn är inte försäkrad..Meningen var att vi skulle se till så vi hade en hemförsäkring som täckte...Det har jag dock inte..

Hur ska jag lösa detta?
Citera
2004-11-08, 18:35
Medlem
Aioloss avatar
Då verkar det som att du ligger rätt illa till. Antingen får du väl göra en väldigt noggrann rengöring som tidigare länkats till. Funkar inte det, så får du nog köpa ett nytt. Men kontakta skolan först och förklara vad som hänt! Det är ju onödigt att lägga en massa pengar på det, om skolan ändå fixar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in