Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-05-12, 17:28
  #37
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

[Tillagt]

Och du missar att den Europastatistik som jag länkade var nyare än den som fanns i tråden, tråden hänvisade till statistiken från 2007 medan jag hänvisade till den från 2014, menar du att den nyare statistiken är direkt felaktig och därmed propaganda?

I sådana fall så får du hänvisa till 100% oberoende faktakällor som lyfter fram den 100% korrekta statistiken över terror attentat mellan 2007 och 2013 där det framgår att "80%" av all terrorism inom Europa och i världen begås av Muslimer och inte av separatister.

[Tillagt 2]

Samt att terrorism betyder inte att döda någon utan det betyder att genom hot om våld samt användandet av det för att tvinga fram politiska eller religiösa beslut, observera att jag inte pratar om enbart dödade eller vilka som har dödat för det är inte själva huvudsaken när det kommer till terrorism utan terrorism är även hot om våld.

För att inte hamna ännu mer OT i andra tråden hoppar jag över till denna. Länk här:

https://www.europol.europa.eu/conten...rt-te-sat-2014

Sant, missade det men den statistiken avser alltså 2013. Ska bli intressant att se statistiken för 2015! Jag hinner inte analysera den rapport du länkat till, men har skummat igenom den och tycker nog att det finns många vettiga invändningar att göra, t ex angående jämförelsen mellan allvarlighetsgraden i dåden och antalet förhindrade terrordåd. I alla fall så har Bonzo666 gjort en väldigt tänkvärd analys av tidigare rapport. Första inlägget, följt av flera finns här:

(FB) Tråden där vi kartlägger svensk islamism

Jag hoppas det finns fler här som kan kommentera den nyare Europolrapporten, om än den känns väldigt inaktuell i skenet av de uppmärksammade dåden under 2015.

Att det förekommit en hel del illdåd med extremkristen bakgrund i USA är jag medveten om. Sverige får väl där ses som (tidigare?) extremsekulärt jmf USA (vilket förändras snabbt nu i och med den muslimska kolonisation vi upplever). Innebär det att USA, Sverige och Europa i övrigt skulle må bättre av att spä på eventuell infödd religiös terrorism med en eskalerande, och väldigt brutal importerad sådan. Nej, tycker jag!

Dådet i Texas ska naturligtvis skyllas på radikala islamister och jag vet inte med mig att jag, eller Wilders & Geller påstått något annat. Däremot verkar vi oense med magnituden på den faran och hur stor andel av en s k "sekulariserad" muslimsk population som är/riskerar att bli radikaliserade. Att döma av det de senaste åren finns inget som ur global synvinkel ens kommer i närheten av islam, eller hur?
Citera
2015-05-12, 20:13
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
[spoiler]

För att inte hamna ännu mer OT i andra tråden hoppar jag över till denna. Länk här:

https://www.europol.europa.eu/conten...rt-te-sat-2014

Sant, missade det men den statistiken avser alltså 2013. Ska bli intressant att se statistiken för 2015! Jag hinner inte analysera den rapport du länkat till, men har skummat igenom den och tycker nog att det finns många vettiga invändningar att göra, t ex angående jämförelsen mellan allvarlighetsgraden i dåden och antalet förhindrade terrordåd. I alla fall så har Bonzo666 gjort en väldigt tänkvärd analys av tidigare rapport. Första inlägget, följt av flera finns här:

(FB) Tråden där vi kartlägger svensk islamism

Jag hoppas det finns fler här som kan kommentera den nyare Europolrapporten, om än den känns väldigt inaktuell i skenet av de uppmärksammade dåden under 2015.

Att det förekommit en hel del illdåd med extremkristen bakgrund i USA är jag medveten om. Sverige får väl där ses som (tidigare?) extremsekulärt jmf USA (vilket förändras snabbt nu i och med den muslimska kolonisation vi upplever). Innebär det att USA, Sverige och Europa i övrigt skulle må bättre av att spä på eventuell infödd religiös terrorism med en eskalerande, och väldigt brutal importerad sådan. Nej, tycker jag!

Dådet i Texas ska naturligtvis skyllas på radikala islamister och jag vet inte med mig att jag, eller Wilders & Geller påstått något annat. Däremot verkar vi oense med magnituden på den faran och hur stor andel av en s k "sekulariserad" muslimsk population som är/riskerar att bli radikaliserade. Att döma av det de senaste åren finns inget som ur global synvinkel ens kommer i närheten av islam, eller hur?

Fast återigen ,det beror helt hur man definerar ordet terrorism.
europol kanske tolkar olika attentat som terrorism som inte vnaliga personer klassar som terrorism , för dom flesta verar ju tycka att terrorister är bara personer som utför dåd i religions namn ,men så är det ju inte, terror står ju för rädsla och fruktan och det kan man ju åstakomma utan religösa motiv, så det berr helt på vad europol klassar som terrorism.
Och därmed inte sagt dom har fel i sin bedömning
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback