Citat:
Ursprungligen postat av glocc44
jaja, jag accepterar definitivt att dem gör musiken. Jag syftar mer på dem som lyssnar på det. De påstår att dem också gör det ''ironiskt'' men i själva verket gillar dem musiken, alla gör det men ingen vågar erkänna det för att de blir utstötta. Men i själva verket håller dem med varandra. Typsikt västerländsk falskhet som har vuxit upp under de senaste åren. Det är det som oroar mig. Ärligt talat, om jag skulle göra ett spel som gick ut på att kasta bajs på horor och jag börjar tjäna pengar på det skulle jag också bli orolig.
Du tror inte det är en vanesak då? Första gången man hör den så känner man genuint att det är en kass, men rolig låt. När man sedan hört den om och om igen under en period så börjar man istället genuint tycka om den. Men man väljer inte att benämna det så, för man "vet" ju att det är en dålig låt. Så tror jag att många upplever det, och man kan ju inte undkomma att höra den heller eftersom alla sjunger, nynnar, talar om den eller spelar upp den lite överallt. Varesig det är några ungar på bussen som spelar upp den på sin telefon eller en kompis som "visar den" på youtube så går den ju in i hjärnan - och saker man känner igen är det lätt att tycka om.