2011-12-15, 16:01
Medlem
laddguden_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostadsbrist
Följ med i diskussionen. Tiden då man satt och tyckte att larviga videos med "humor" var något att ha var länge sedan. Nää detta är som sagt uttjatat redan innan det kom..

Jaha, du tänkte så.

Jag håller väl med i såna fall. Får inte heller ut ett skit av sånt där kraffs. Men om folk roas av det så låt dom hållas för fasen.
Citera
2011-12-15, 16:51
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanvinaSake
Har för mig att en utav de fyra som är medlemmar i Mangemakers gör själva musiken, skillad jävel

vore ju konstigt annars, om inte han som gör't får vara med och synas.

tror det är den där mörkhåriga killen med vagt sydländskt utseende som kan ses vid pianot i denna video och vid datorn i början på fest...
Citera
2011-12-17, 21:52
Medlem
GrillSituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanvinaSake
Har för mig att en utav de fyra som är medlemmar i Mangemakers gör själva musiken
Peter Balazs (Bacall) är producent (, han som spelar piano i båda låtarna) och det onda geniet i Mange Makers.
Citera
2011-12-18, 12:04
Medlem
glocc44s avatar
Det är sån här musik som får mig att undra över Sveriges framtid.
Citera
2011-12-18, 14:36
Medlem
RobinFuckingHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glocc44
Det är sån här musik som får mig att undra över Sveriges framtid.
Äsch, det görs ju med glimten i ögat, finns så mycket hemskare musik än det här.
Citera
2011-12-18, 15:38
Medlem
glocc44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinFuckingHood
Äsch, det görs ju med glimten i ögat, finns så mycket hemskare musik än det här.

jaja, jag accepterar definitivt att dem gör musiken. Jag syftar mer på dem som lyssnar på det. De påstår att dem också gör det ''ironiskt'' men i själva verket gillar dem musiken, alla gör det men ingen vågar erkänna det för att de blir utstötta. Men i själva verket håller dem med varandra. Typsikt västerländsk falskhet som har vuxit upp under de senaste åren. Det är det som oroar mig. Ärligt talat, om jag skulle göra ett spel som gick ut på att kasta bajs på horor och jag börjar tjäna pengar på det skulle jag också bli orolig.
Citera
2011-12-18, 16:11
Medlem
Fishyscoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glocc44
jaja, jag accepterar definitivt att dem gör musiken. Jag syftar mer på dem som lyssnar på det. De påstår att dem också gör det ''ironiskt'' men i själva verket gillar dem musiken, alla gör det men ingen vågar erkänna det för att de blir utstötta. Men i själva verket håller dem med varandra. Typsikt västerländsk falskhet som har vuxit upp under de senaste åren. Det är det som oroar mig. Ärligt talat, om jag skulle göra ett spel som gick ut på att kasta bajs på horor och jag börjar tjäna pengar på det skulle jag också bli orolig.

Du tror inte det är en vanesak då? Första gången man hör den så känner man genuint att det är en kass, men rolig låt. När man sedan hört den om och om igen under en period så börjar man istället genuint tycka om den. Men man väljer inte att benämna det så, för man "vet" ju att det är en dålig låt. Så tror jag att många upplever det, och man kan ju inte undkomma att höra den heller eftersom alla sjunger, nynnar, talar om den eller spelar upp den lite överallt. Varesig det är några ungar på bussen som spelar upp den på sin telefon eller en kompis som "visar den" på youtube så går den ju in i hjärnan - och saker man känner igen är det lätt att tycka om.
Citera
2011-12-18, 16:17
Medlem
BarryHeros avatar
De sjunger bra!

http://www.youtube.com/watch?v=Ui-uzbKkxbs
Citera
2011-12-19, 00:22
Medlem
Wiijkes avatar
Min tråd blev låst
förlåt mod

Hallå
Som alla vet har Mange Makers släppt en ny låt förra veckan(?)

Hur mycket tjänar egentligen dessa småpojkar.. Kan inte förstå hur hela "fjortisgenrationen" kan gilla detta.. men det är något med låtarna som gör att folk lyssnar (inklusive mig ett par ggr..)

Så.. Hur mycket kan Mange Markers dra in egentligen?
Citera
2011-12-19, 02:02
Medlem
Razputins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiijke
Min tråd blev låst
förlåt mod

Hallå
Som alla vet har Mange Makers släppt en ny låt förra veckan(?)

Hur mycket tjänar egentligen dessa småpojkar.. Kan inte förstå hur hela "fjortisgenrationen" kan gilla detta.. men det är något med låtarna som gör att folk lyssnar (inklusive mig ett par ggr..)

Så.. Hur mycket kan Mange Markers dra in egentligen?

Eftersom dom är småkids och förmodligen inte har något vettigt jobb så tror jag varenda slant dom kommer över är en vettig slant. Såg att någon gissade runt 20lax i din tråd och det kan nog stämma faktiskt. Tror dock inte dom blir erbjudna några fina erbjudanden av skivbolag så dom kan nog inte lita på att få hit efter hit på egen hand iaf.
Citera
2011-12-19, 11:16
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillSituation
Peter Balazs (Bacall) är producent (, han som spelar piano i båda låtarna) och det onda geniet i Mange Makers.
Vad är det som är genialiskt med produceringen?

Den nya låten är bara en VIP av Fest Hos Mange, för att vara 16 eller vad han nu är, så är han verkligen inget speciellt.
Citera
2011-12-19, 15:39
Medlem
Wiijkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razputin
Eftersom dom är småkids och förmodligen inte har något vettigt jobb så tror jag varenda slant dom kommer över är en vettig slant. Såg att någon gissade runt 20lax i din tråd och det kan nog stämma faktiskt. Tror dock inte dom blir erbjudna några fina erbjudanden av skivbolag så dom kan nog inte lita på att få hit efter hit på egen hand iaf.

Men finns inga konkreta siffror ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in