Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-21, 17:00
  #1
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
3-6 november är det dags igen för den stora spelmässan i Kista norr om Stockholm alltså

Jag kanske är lite väl tidigt ute men jag kände ett sug för några dagar sen, den senaste mässan var kul & den hjälpte spelnörden inom mig att börja komma fram igen!

Något särskilt ni skulle vilja se på schemat? Något som kan förbättras jämfört med förra året?

Eller varför inte: Vad borde maskoten heta?

http://gamex.se/

Kort sagt: Allt kring Sveriges stora spelmässa!
Citera
2011-09-02, 10:24
  #2
Avstängd
Någon aning om vilka spel som gästar och liknande? Kan inte hitta något om det på deras hemsida...
Citera
2011-09-09, 20:55
  #3
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winzer
Någon aning om vilka spel som gästar och liknande? Kan inte hitta något om det på deras hemsida...

Ja man undrar när det dyker upp ju, börjar så sakteliga lida mot november

Hoppas de har med det där "tältet" (hjärnsläpp! ) även i år! Det var väl Modern warfare man kunde köra där förra året? Tog mig fan inte tid till det 2010 så skulle vara kul att pröva på i år istället!
Citera
2011-09-10, 19:17
  #4
Medlem
Spelbroderna.ses avatar
Enligt ett pressmeddelande jag fick skickat till mig så kommer Disney att vara där.... Fick något annat skit tillskickat mig också, men tog bort det utan att läsa.

Jag var där förra året och var allt annat än imponerad. Allt kändes gammalt, och det märktes verkligen att Sverige är en liten nation. Det mest spännande för min del var att stjäla en stor papp-Goomba från Nintendos monter. Ölen jag konsumerade var givetvis även det rätt underhållande.

Nuförtiden är jag bosatt i Norge, men funderar på att åka till Gamex även i år - enbart för att videohata skiten mer än vad jag gjorde förra året.
Citera
2011-10-20, 10:51
  #5
Medlem
Zemeksiuss avatar
Många spel har blivit annonserade nu.
Citera
2011-10-27, 20:49
  #6
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelbroderna.se
Nuförtiden är jag bosatt i Norge, men funderar på att åka till Gamex även i år - enbart för att videohata skiten mer än vad jag gjorde förra året.

Ekonomiskt & psykologiskt nedbrytande?

Citat:
Ursprungligen postat av Zemekis
Många spel har blivit annonserade nu.

Japp, följande finns med (en vecka kvar nu):

Diablo III
Soul calibur V
Mass Effect III
Modern warfare III

finns på mässan & går att provspela!

Personligen finner jag just nu inget större sug men vi får se om det vänder
Citera
2011-10-27, 21:27
  #7
Medlem
Zemeksiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Ekonomiskt & psykologiskt nedbrytande?



Japp, följande finns med (en vecka kvar nu):

Diablo III
Soul calibur V
Mass Effect III
Modern warfare III

finns på mässan & går att provspela!

Personligen finner jag just nu inget större sug men vi får se om det vänder

Ser jag Skyrim där, då jävlar alltså.
Citera
2011-10-28, 15:22
  #8
Medlem
mogs avatar
Jag stör mig som f*n på deras "maskot". Vet inte om den förbaskat fula saken ska vara en tjej eller kille, om man ska skratta eller gråta åt fanstyget.

H*n står där i en orange latex (?) dräkt, putar med skrevet på ett väldigt obscent sätt och med munnen småöppen kan man tolka det som att det är en förtäckt porrmässa?

Att jag sedan har hört mest negativt om mässan gör mig inte direkt mer sugen på att dra dit.

Citera
2011-11-02, 14:26
  #9
Medlem
Opilus5500s avatar
Vilken dag och tid på dygnet minst folk på tror ni??? Jag funderar dra dit =). Jag så satans sugen på testa diablo3.

Går de köpa biljett i kassan istället för nätet ???
Citera
2011-11-03, 11:31
  #10
Medlem
cookizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Vilken dag och tid på dygnet minst folk på tror ni??? Jag funderar dra dit =). Jag så satans sugen på testa diablo3.

Går de köpa biljett i kassan istället för nätet ???

förra året var jag där sista dagen var där nästan alla timmar och gled runt det var mycket folk hela tiden tyckte jag trotts att det var sista dagen. Så jag tror att det inte spelar så stor roll det är bara att åka dit och stå i kö

ang biljett så köpte jag en när jag kom dit till kassan.
Citera
2011-11-03, 20:51
  #11
Medlem
Melecheshs avatar
Var där idag som utställare och kan säga att det är som minst folk runt lunch eller någon timme innan stängningsdags, annars är det ungefär lika mycket hela tiden men mest är det tidigt på dagen.
Citera
2011-11-03, 23:38
  #12
Medlem
flaxbergs avatar
Tja,
jag arbetar på resturangen, kan bara säga att det var extremt lite folk på mässan idag.
Iaf om man jämför med förra året. Om ni ska gå, så kom på söndagen, borde vara minst tryck då
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback