Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-12, 19:06
Medlem
Har skrivit på andra trådar också, men kolla in rumakuten.se , lr .com.. där hittade jag och två kompisar boende. Var sjukt bra om ma n kan tänka sig pröjsa 199 kr. Lätt värt om ni frågar mig!
Citera
2013-08-30, 16:43
Medlem
Studentboende i Lule

Hej kära Flashbackare,

Nu är det så att jag var reserv 135 på LTH Tekniskt Basår, men till min förvånan så kom det igår ett Email om att jag har blivit antagen till utbildningen och ska på inskrivning måndag.

Jag flyttar ända ifrån Jönköping och känner inte sådär jättemycket folk i Luleå.

Är det möjligtvis någon underbar människa där ute som vet om något boende/Har plats för en inneboende/Äger en soffa(Alternativt badkar) man kan bo på(i)?

Är öppen för förslag både gällande korttids och långtidsboende,
är det någon annan som sitter i samma sits och skulle vilja ha en rumskamrat? Då kan vi leta boende tillsammans!

Jag anländer till Luleå på Söndag och lyckades få en säng på vandrarhemmet i Gammelstad i någon vecka men skulle gärna hitta någonting annat asap.

Så om ni vet om något boende eller själva har plats och skulle vilja ha en inneboende är jag varmt tacksam för all information! = )

// Desperat, trevlig student.
Citera
2013-08-30, 18:15
Medlem
RadikalFails avatar
Här har du då studentbostäder: http://lulebo.se/HSS/Object/object_l...&objectgroup=6

Så kolla där.
Borde vara simpelt att få en.
Citera
2013-08-30, 19:13
Medlem
Sliparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Här har du då studentbostäder: http://lulebo.se/HSS/Object/object_l...&objectgroup=6

Så kolla där.
Borde vara simpelt att få en.
Är i princip omöjligt att få en lägenhet från lulebo i nuläget om man inte har 400+ dagars kötid, så simpelt är det inte. De har dock direktbokning (först till kvarn) varje dag 09:00, men det är knappt några som släpps där nu när trycket på studenboenden är så stort här.
Citera
2013-08-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sliparn
Är i princip omöjligt att få en lägenhet från lulebo i nuläget om man inte har 400+ dagars kötid, så simpelt är det inte. De har dock direktbokning (först till kvarn) varje dag 09:00, men det är knappt några som släpps där nu när trycket på studenboenden är så stort här.

Ja precis, har stått i kö både på Lulebo och Studentbostadsservice sen i början av April ungefär.

Det är tydligen stor bostadsbrist där, så tänkte om det fanns någon trevlig FBare som visste någonting om någon bostad. : )
Citera
2013-08-30, 20:20
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:

Jo tack du... jag VET hur man får en lägenhet via lulebo. Jag BOR i Luleå och har haft att göra med dom. Visste dock inte om deras nya system. Så nu visade sig att jag har förlorat kötid för tre år.
Vad skoj... eller inte.
Citera
2013-08-30, 20:21
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatcherintheRye
Ja precis, har stått i kö både på Lulebo och Studentbostadsservice sen i början av April ungefär.

Det är tydligen stor bostadsbrist där, så tänkte om det fanns någon trevlig FBare som visste någonting om någon bostad. : )

Kolla blocket eller lägg upp en annons på blocket.
Citera
2013-09-03, 13:19
Medlem
Sliparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Jo tack du... jag VET hur man får en lägenhet via lulebo. Jag BOR i Luleå och har haft att göra med dom. Visste dock inte om deras nya system. Så nu visade sig att jag har förlorat kötid för tre år.
Vad skoj... eller inte.
Ursäkta mig då Försökte bara förklara för TS hur det ligger till eftersom det lät på dig som att det vore en jävla självklarhet att man skulle få en lägenhet från lulebo.
Citera
2013-09-03, 14:06
Medlem
Har du registrerat dig på: studentbostadsservice ? Att stå i två köer ger alltid större chans än en. På lägenheter24 finns det också några lägenheter att välja i. Eller så kan du lägga till en annons på citiboard. Annars så är det tyvärr bara att vänta... Hoppas du hittar något
Citera
2013-09-03, 16:37
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursäkta mig då Försökte bara förklara för TS hur det ligger till eftersom det lät på dig som att det vore en jävla självklarhet att man skulle få en lägenhet från lulebo.

Men du skrev ju till mig så jag svarade.
Citera
2013-09-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CecilCecil
Har du registrerat dig på: studentbostadsservice ? Att stå i två köer ger alltid större chans än en. På lägenheter24 finns det också några lägenheter att välja i. Eller så kan du lägga till en annons på citiboard. Annars så är det tyvärr bara att vänta... Hoppas du hittar något

Yep, står i båda köerna.

Har löst sig med tillfälligt boende i alla fall, kunde bo hos en polare i Boden tills jag hittar någonting.

Hörde ett löst rykte att kommunen ska släpa in någon sorts tak för huvudet, baracker eller någonting till studenter. Fast framförallt de som drabbades av branden tror jag.
Citera
2013-09-06, 09:47
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatcherintheRye
Yep, står i båda köerna.

Har löst sig med tillfälligt boende i alla fall, kunde bo hos en polare i Boden tills jag hittar någonting.

Hörde ett löst rykte att kommunen ska släpa in någon sorts tak för huvudet, baracker eller någonting till studenter. Fast framförallt de som drabbades av branden tror jag.

Barackerna är till för dom som förlorade sina hem i bränderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in