Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 15:38
  #97
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
På bl.a. Elaine Ekswärds instagram finns en skärmdump från Amandas instastory (ett inlägg Amanda snabbt raderade när folk började reagera, men då var det redan för sent).
Amandas inlägg är inte ett debattinlägg för eller mot Mr Cools "skämtlåt om pedofili". Det är ett inlägg som handlar om att pissa på Ekswärd efter att hon har klargjort att hon tagit illa vid sig av personangrepp från Alex. Amanda använder alltså sin instagram för att sparka på någon som ligger. Ren och skär skolgårdsmobbing när den är som värst.

Hade t.ex. en SD-anhängare skrivit något liknande, då hade det slagits upp med krigsrubriker i kvällstidningarna. Nu är min gissning att man inte kommer skriva ett enda ord om det. Det är ju skillnad på folk och folk.
Därför känns det extra viktigt att utnyttja sin konsumentmakt här. Jag har visserligen aldrig handlat hos Daisy grace eller besökt någon Beauty bar, men om jag hade gjort det så skulle nu vara ett ypperligt tillfälle att sluta med det.
Om jag har förstått rätt, så sponsras Amanda av ICA, Linas matkasse, Apoteket hjärtat och Samsung. Därmed kommer jag undvika dessa företag/varumärken tills de tydligt klargör att de avbrutit sin sponsring.
Finns det fler företag som finansierar denna mobbares vindimmiga leverne?
Jag förstår verkligen inte hur Amanda Schulman ska överleva detta drev. Sluta handla på ICA? Vilket hårt slag!

Det är rent utav patetiskt gjort av dig att hävda att Elaine Eksvärd, en självutnämd retorikexpert (som överhuvudtaget inte kan något om retorik) med en enorm plattform bestående av arga mammor med moralpanik till sitt förfogande ligger ner. Och att hon blir sparkad på?

Fruktansvärt tunn hud har hon. Och det är ingen bra egenskap om om ska fortsätta rida runt på sin höga häst.
Citera
2018-07-15, 02:10
  #98
Medlem
Stäppiss avatar
Nog tror jag att Amanda Schulman är känslig för att "drevet" uppmanas att bojkotta/kontakta hennes sponsorer. Att vara influencer kan fungera som ett tveeggat svärd. Det är inte för inte att hon försökt ta bort sitt inlägg, som nu lever kvar och sprids.
Sigge lät ganska skärrad i podden med Alex senast. Det handlade nog inte så mycket om det hot och hat som som han mötts av i kommentarsfälten som om risken att förlora pengar 😎
Citera
2018-07-21, 19:35
  #99
Medlem
DogsDAmours avatar
Vilken bimbo hon är Amanda Schulman.
I det nya avsnittet av podden Alex och Sigge framkom det alltså att Amanda Schulman tror på spåkärringar som kan hitta borttappade saker med tankekraft. Hur i helvete hade hon tänkt att en människa ska kunna bryta mot fysikens lagar? Skicka ut tankeenergi och leta upp försvunna saker från en annan plats i universum? Hur hade hon tänkt att det skulle gå till? Vilka argument har hon, skulle vara intressant att veta.
Och sen varenda djävla gång med dessa bimbos det gamla trötta argumentet: "Det finns saker vi inte kan förklara". Jodu Amanda, börja att lära dig lite teoretisk fysik och återkom om 20 år när du är lite bildad.

Detta är ett exempel när "Occams razor" faktiskt funkar alldeles utmärkt. Vi har 2 motstående teorier:
1) En människa har för första gången i världshistorien lyckats bryta mot fysikens lagar. Ungefär jämförbart med att tillverka en perpetum mobile.
2) Någon annan förklaring, vilken som helst.....

Hade de inte haft barn tillsammans så skulle jag rått Alex att skilja sig. Vilket djävla fiasko för Amanda Schulman. Aningen elakt av Alex dock att ta med samtalet med Amanda i podden. En rationellt tänkande människa förstår att Amanda Schulman är ordentligt bortgjord nu och detta finns för evigt dokumenterat.
Citera
2018-07-21, 21:32
  #100
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Vilken bimbo hon är Amanda Schulman.
I det nya avsnittet av podden Alex och Sigge framkom det alltså att Amanda Schulman tror på spåkärringar som kan hitta borttappade saker med tankekraft. Hur i helvete hade hon tänkt att en människa ska kunna bryta mot fysikens lagar? Skicka ut tankeenergi och leta upp försvunna saker från en annan plats i universum? Hur hade hon tänkt att det skulle gå till? Vilka argument har hon, skulle vara intressant att veta.
Och sen varenda djävla gång med dessa bimbos det gamla trötta argumentet: "Det finns saker vi inte kan förklara". Jodu Amanda, börja att lära dig lite teoretisk fysik och återkom om 20 år när du är lite bildad.

Detta är ett exempel när "Occams razor" faktiskt funkar alldeles utmärkt. Vi har 2 motstående teorier:
1) En människa har för första gången i världshistorien lyckats bryta mot fysikens lagar. Ungefär jämförbart med att tillverka en perpetum mobile.
2) Någon annan förklaring, vilken som helst.....

Hade de inte haft barn tillsammans så skulle jag rått Alex att skilja sig. Vilket djävla fiasko för Amanda Schulman. Aningen elakt av Alex dock att ta med samtalet med Amanda i podden. En rationellt tänkande människa förstår att Amanda Schulman är ordentligt bortgjord nu och detta finns för evigt dokumenterat.

Herregud vad du överdriver. Hon och systern har väl öppet pratat om detta många gånger och också att de pratar med sin (döda) farmor etc Det är inget deras målgrupp bryr sig om, iaf inte på ett negativt sätt

med det sagt. Det knakar rejält i äktenskapet. Skilsmässa inom ett år kanske om de inte plötsligt når nått nytt genombrott i sin parterapi enligt ryktena. Detta kommer från samma källa som berättade för mig att Amanda var gravid när jag outade det på Flashback för många år sen medan deras relation var väldigt färsk (vilket hon också var, med Charlie) så tror det är lite sanning bakom även om jag såklart inte kan svära på det.
Citera
2018-07-21, 21:46
  #101
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Herregud vad du överdriver. Hon och systern har väl öppet pratat om detta många gånger och också att de pratar med sin (döda) farmor etc Det är inget deras målgrupp bryr sig om, iaf inte på ett negativt sätt

med det sagt. Det knakar rejält i äktenskapet. Skilsmässa inom ett år kanske om de inte plötsligt når nått nytt genombrott i sin parterapi enligt ryktena. Detta kommer från samma källa som berättade för mig att Amanda var gravid när jag outade det på Flashback för många år sen medan deras relation var väldigt färsk (vilket hon också var, med Charlie) så tror det är lite sanning bakom även om jag såklart inte kan svära på det.

Hehe, det är möjligt att jag överdriver, men för vissa är sånt viktigt. Jag är en sån och Alex Schulman nämner själv i podden att sånt där är inte "kattskit" (hans ord, inte mina) utan handlar om grundläggande livsåskådningar som inte går ihop. I just detta fallet är jag helt på Alex Schulmans sida.

Intressantare blir då att det kanske ligger någon sanning i ditt sista stycke om att äktenskapet är skakigt.
Citera
2018-07-21, 22:33
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Herregud vad du överdriver. Hon och systern har väl öppet pratat om detta många gånger och också att de pratar med sin (döda) farmor etc Det är inget deras målgrupp bryr sig om, iaf inte på ett negativt sätt

med det sagt. Det knakar rejält i äktenskapet. Skilsmässa inom ett år kanske om de inte plötsligt når nått nytt genombrott i sin parterapi enligt ryktena. Detta kommer från samma källa som berättade för mig att Amanda var gravid när jag outade det på Flashback för många år sen medan deras relation var väldigt färsk (vilket hon också var, med Charlie) så tror det är lite sanning bakom även om jag såklart inte kan svära på det.

Berätta mer!
Citera
2018-07-21, 22:58
  #103
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfane
Berätta mer!

Men jag vet inte mer. Det var vad min bekanta berättade. Vill inte ställa massa osmakliga frågor om skvaller ju Om hen säger nått mer ska jag berätta
Citera
2018-07-23, 04:41
  #104
Medlem
Knattarnas avatar
Ja om hon gått och blivit new age narcissistbimbo som tror på astrologi och dessutom verkar lesbiskt förtjust i sin smällfeta dubbeldeckare till kumpan (Hanna nånting) så förstår jag Alex. Är hon inte dessutom släkt med den där skinkplaneten? Det blir ju incest då. Nä Amanda "grisbrotterskan" Schulman kan allt ta ett famntag om sin kära sugga och rulla iväg i leran långt långt bort från Alex
Citera
2018-08-16, 21:31
  #105
Medlem
Wawawas avatar
Ganska juicy kommentarsfält på bloggbevakning.se om de sista inläggen om The Schulmans. Klicka på kategorier -> Schulmanklanen om ni vill slippa scrolla. Folk är rätt trötta på schulmans dubbelmoral. Gäller särskilt Amanda men till viss grad Alex också. Också legat otroligt många negativa kommentarer på Amandas Instagram men hon raderar ALLT som kan uppfattas som kritik utom 1-2 korkade kommentarer per lägg för att få det att se naturligt ut. Innan hon hunnit radera var det nog 70/30 fördelning på negativa kommentarer runt Elainhärvan. Komiskt att hon tror att man kan radera saker från nätet och så är det borta
Citera
2018-08-16, 21:52
  #106
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Ganska juicy kommentarsfält på bloggbevakning.se om de sista inläggen om The Schulmans. Klicka på kategorier -> Schulmanklanen om ni vill slippa scrolla. Folk är rätt trötta på schulmans dubbelmoral. Gäller särskilt Amanda men till viss grad Alex också. Också legat otroligt många negativa kommentarer på Amandas Instagram men hon raderar ALLT som kan uppfattas som kritik utom 1-2 korkade kommentarer per lägg för att få det att se naturligt ut. Innan hon hunnit radera var det nog 70/30 fördelning på negativa kommentarer runt Elainhärvan. Komiskt att hon tror att man kan radera saker från nätet och så är det borta
Elaine Eksvärds följare är ju dock i regel helt dumma i huvudet. Sektliknande beteende.
Citera
2018-08-16, 22:31
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Elaine Eksvärds följare är ju dock i regel helt dumma i huvudet. Sektliknande beteende.
Det är en otäck stämning bland kommentarerna hos både Cissi Wallin och Elaine. Många läsare tror att allt de skriver är sant och verkar inte ha greppat det där med källkritik. Cissi har flera gånger basunerat ut saker om olika personer som inte stämmer. Cissi och Elaine vet precis vad de ska skriva för att reta upp många av sina läsare och få dem att gå på de personer de önskar, som bla Amanda. Läsarna förstår inte att de blir manipulerade.
Citera
2018-08-17, 13:41
  #108
Medlem
Wawawas avatar
Det är möjligt ni båda har rätt om Elaine och Cissis följare, jag känner inte till dem så bra men känner The Schulmans genom jobb och bekanta och bedömer deras innehåll, varumärken och standing utifrån det och jag noterar att de har tappat mycket värde och trovärdighet sista tiden. Samtidigt som det går mycket rykten både om deras privatliv och stämningen på Perfect day och Daisy grace. Jag hoppas att denna typ luftslott försvunnet från mediabranschen och jag har personligen lite tro på att de kan fortsätta i samma anda. Nej här kommer snart ett ”min podd blev ett monster” och en soft reset. Fine by me om de tar med andra luftslott i samma släng (Cissi, Calle, Elaine, Sigge mfl). De kan ju gärna fortsätta med innehåll för sina följare men utan överfakturering, provocerande för reach och annat hittepå tror jag särskilt The Schulmans kommer att ha svårt att upprätthålla sin fasad
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback