• 37 210 online
  • 1 184 191 medlemmar
  • 61 208 985 inlägg
2017-12-08, 10:35
Medlem
Inlagd på sjukhus efter att ha fått lungan punkterad under akupunkturbehandling.

https://www.expressen.se/noje/amanda...gd-pa-sjukhus/
Citera
2017-12-11, 16:20
Medlem
MassiveBs avatar
Någon som vet mer om detta? Låter som en fantastisk historia, då det jag hört talas om som varit i närheten har varit sådant här: http://www.telegraph.co.uk/news/heal...ing-lungs.html

”The NHS has been warned to watch for acupuncture needles that can become embedded in the patients as several people suffered a punctured lung after having the ancient therapy.”
----

Efter lite googlande så hittade jag dock andra fall som liknar hennes: http://nationalpost.com/news/canada/...uncture-needle

When a massage therapist tried to treat the headaches she suffered after a 2006 car crash with acupuncture, however, he set off a cascade of health problems that would shatter Ms. Ribble-Orr’s sports-centred life”
----
http://www.dailymail.co.uk/health/ar...red-lungs.html

”Another five patients suffered collapsed lungs – known as a pneumothorax – after the needle accidentally penetrated their chests.”
Citera
2017-12-31, 00:08
Medlem
Daniel Redgert säger upp sig från Perfect Day och blir avföljd av Amanda och Alex på insta (se tråd om Redgert).
Samma gäller Sigges fru Malin Eklund och Klara Svensson. Båda har sagt upp sig från Perfect Day och blivit avföljda av Amanda. Kan någon berätta mer?
Citera
2018-01-31, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byfane
Daniel Redgert säger upp sig från Perfect Day och blir avföljd av Amanda och Alex på insta (se tråd om Redgert).
Samma gäller Sigges fru Malin Eklund och Klara Svensson. Båda har sagt upp sig från Perfect Day och blivit avföljda av Amanda. Kan någon berätta mer?

På insta är hon och Malin fortfarande bästisar, för några dagar sen la hon upp en bild på båda och kallade Malin för älskling.

Och hennes skamlöshet när det gäller reklam för sina skitföretag fortsätter
https://nyheter24.se/noje/902242-fol...text-osmakligt
Citera
2018-07-08, 11:05
Medlem
På bl.a. Elaine Ekswärds instagram finns en skärmdump från Amandas instastory (ett inlägg Amanda snabbt raderade när folk började reagera, men då var det redan för sent).
Amandas inlägg är inte ett debattinlägg för eller mot Mr Cools "skämtlåt om pedofili". Det är ett inlägg som handlar om att pissa på Ekswärd efter att hon har klargjort att hon tagit illa vid sig av personangrepp från Alex. Amanda använder alltså sin instagram för att sparka på någon som ligger. Ren och skär skolgårdsmobbing när den är som värst.

Hade t.ex. en SD-anhängare skrivit något liknande, då hade det slagits upp med krigsrubriker i kvällstidningarna. Nu är min gissning att man inte kommer skriva ett enda ord om det. Det är ju skillnad på folk och folk.
Därför känns det extra viktigt att utnyttja sin konsumentmakt här. Jag har visserligen aldrig handlat hos Daisy grace eller besökt någon Beauty bar, men om jag hade gjort det så skulle nu vara ett ypperligt tillfälle att sluta med det.
Om jag har förstått rätt, så sponsras Amanda av ICA, Linas matkasse, Apoteket hjärtat och Samsung. Därmed kommer jag undvika dessa företag/varumärken tills de tydligt klargör att de avbrutit sin sponsring.
Finns det fler företag som finansierar denna mobbares vindimmiga leverne?
Citera
2018-07-08, 11:14
Medlem
Vaffeljarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
På bl.a. Elaine Ekswärds instagram finns en skärmdump från Amandas instastory (ett inlägg Amanda snabbt raderade när folk började reagera, men då var det redan för sent).
Amandas inlägg är inte ett debattinlägg för eller mot Mr Cools "skämtlåt om pedofili". Det är ett inlägg som handlar om att pissa på Ekswärd efter att hon har klargjort att hon tagit illa vid sig av personangrepp från Alex. Amanda använder alltså sin instagram för att sparka på någon som ligger. Ren och skär skolgårdsmobbing när den är som värst.

Hade t.ex. en SD-anhängare skrivit något liknande, då hade det slagits upp med krigsrubriker i kvällstidningarna. Nu är min gissning att man inte kommer skriva ett enda ord om det. Det är ju skillnad på folk och folk.
Därför känns det extra viktigt att utnyttja sin konsumentmakt här. Jag har visserligen aldrig handlat hos Daisy grace eller besökt någon Beauty bar, men om jag hade gjort det så skulle nu vara ett ypperligt tillfälle att sluta med det.
Om jag har förstått rätt, så sponsras Amanda av ICA, Linas matkasse, Apoteket hjärtat och Samsung. Därmed kommer jag undvika dessa företag/varumärken tills de tydligt klargör att de avbrutit sin sponsring.
Finns det fler företag som finansierar denna mobbares vindimmiga leverne?
Det jag kan utläsa av bilden är att det är ett skämt.
Citera
2018-07-08, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Det jag kan utläsa av bilden är att det är ett skämt.
Jag har följt dessa personers inlägg i debatten, och därmed är det omöjligt för mig att uppfatta det som ett skämt.

Att gömma sig bakom "Det var ett skämt" verkar för övrigt vara det nya svarta.

Edit: Att Amanda raderade inlägget, samt att hon nu sitter och raderar kommentarer för brinnande livet, talar starkt emot att hon ens själv såg det som ett skämt.
Det påstås att raderade kommentarer skulle innehålla "hat och hot". Jag har följt kommentarstråden hos Amanda, och hittills inte sett ett enda hot (såvida man inte betecknar det som hot när någon klargör att "nu slutar jag följa dig/lyssna på din pod/använda varumärken som sponsrar dig").
Hade det varit ett skämt hade hon lätt kunnat förtydliga det, eftersom så många uppenbarligen då missförstått. Nu har hon istället raderat flera hundra kritiska kommentarer, och enbart kommentatorer med bruna näsor får stå kvar.

Jag är förvånad över att hon är så extremt "mediaotränad". Det enda vettiga hon skulle kunna göra är att pudla ordentligt, men det gör hon inte.

Är det här början till slutet för det Schulmanska luftslottet?
Senast redigerad av DilsNacke 2018-07-08 kl. 11:50.
Citera
2018-07-08, 11:38
Medlem
Vaffeljarns avatar
Citat:
Jag har följt dessa personers inlägg i debatten, och därmed är det omöjligt för mig att uppfatta det som ett skämt.

Att gömma sig bakom "Det var ett skämt" verkar för övrigt vara det nya svarta.
Jag tycker "det nya svarta" är att bli kränkt av det minsta lilla. Man får tassa på tå för att inte råka kränka någon.
Det måste gå att skoja om saker och ting.

Dessa sk feminister sitter och letar saker att dreva mot, personliga åsikter, andras yttrandefrihet. Och samtidigt säger de värna barnen etc. Vilket skitsnack. De är mobbare själva, som bara vill sprida sitt eget hat.

Att Elaine Eksvärd skulle vara "någon som ligger ner" är ju tidernas överdrift. En privilegierad kvinna med massor av följare som inte vet vad självständigt tänkande är.
Citera
2018-07-08, 12:02
Medlem
Citat:
Jag tycker "det nya svarta" är att bli kränkt av det minsta lilla. Man får tassa på tå för att inte råka kränka någon.
Det måste gå att skoja om saker och ting.
Där är vi eniga.
I det här specifika fallet hade Elaine varit transparent och talat om att hon blev sårad. Då fläskade Amanda till med sitt "skämt".
Det är väldigt mycket skolgårdsmentalitet över det.

Citat:
Dessa sk feminister sitter och letar saker att dreva mot, personliga åsikter, andras yttrandefrihet. Och samtidigt säger de värna barnen etc. Vilket skitsnack. De är mobbare själva, som bara vill sprida sitt eget hat.
Där är vi eniga igen. Jag har ingenting - och då menar jag INGENTING - till övers för feminister. Men om en människa - oavsett vilket epitet hon har - öppet visar att hon har tagit skada, då måste man kunna avstå från att pissa på henne, under förespegling att det skulle vara ett skämt.

Citat:
Att Elaine Eksvärd skulle vara "någon som ligger ner" är ju tidernas överdrift. En privilegierad kvinna med massor av följare som inte vet vad självständigt tänkande är.
Visst är hon en privilegierad kvinna. I det här specifika fallet var hon dock slagen till marken.
Citera
2018-07-08, 12:16
Medlem
Vaffeljarns avatar
Citat:
Visst är hon en privilegierad kvinna. I det här specifika fallet var hon dock slagen till marken.
Och varför det? För att hon blivit utsatt för övergrepp som barn? Det är det många som har. Elaine är alltså ett offer fortfarande, som vuxen.

Den här gången kunde hon inte ta till att det var för att hon var kvinna åtminstone, så då blir det att hon varit utsatt som liten. Det är alltid synd om henne.

Jag vet inte mycket om AS för övrigt, men jag tycker alla de här mediamänniskorna förtjänar varandra, de är på samma sandlådenivå hela bunten.
Citera
2018-07-08, 12:30
Medlem
Citat:

Är du dum eller? Eller tror du att hon på allvar sitter och säger att hennes man gillar pedofiler?
Citera
2018-07-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Är du dum eller? Eller tror du att hon på allvar sitter och säger att hennes man gillar pedofiler?
Om jag hade trott att hon sa att hennes man gillar pedofiler, så hade jag knappast uppfattat det som ett inlägg avsett endast för att trycka ner Elaine.
Citera