Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-23, 01:41
  #73
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
känner du henne eller hur vet du att hon är korkad?
har du några andra kvalifikationer för ett sådant omdöme än att du har förmågan att tycka saker och ting?

Man behöver inte känna någon personligen för att göra en bedömning om vederbörande är korkad eller ej. Eftersom Amanda ständigt vill synas och höras i offentligheten i form av sociala medier, tv-program, intervjuer osv så finns det tillräckligt med material för att forma sig en uppfattning.

Men utifrån ditt resonemang så ska alltså alla människor klassas som intelligenta för det är bara när man lär känna någon personligen som eventuell ointelligens kan bedömas.
Verkligen begåvat resonemang...

Dessutom talar du emot dig själv: (eller tillhör kanske Vanita din umgängeskrets?)
(FB) Vad hände med Vanita Bergman?
Citera
2015-09-23, 08:28
  #74
Medlem
Flashbabe!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Det har börjat arbeta någon tunnhårig pojkvasker på Amandas bolag. Det är något med honom som jag tycker gör att han ser väldigt obehaglig ut, kanske är det hans ständigt sura min.

Att döma av Amandas instagram verkar de arbeta ganska nära, och även Alex verkar bekant med honom. Någon som vet vad detta är för märklig figur?

Det undrar jag med efter jag av en ren slump kom in på hans "blogg" på Expressen.
Har läst halva nu och fattar ingenting!
Då jag inte minns hur jag hamnades där, så kom jag till slutet, dvs dagens anteckning.

Precis som du blev jag lite fundersam över vad och vem det var, så jag började läsa där jag var och sen bakåt i tid.
Jag ville bara veta vad det var för skum lirare ju. Sen 2,3,4 etc. men vart så sjukt rörigt så gick då till ARKIV.

Det fanns juni, juii, augusti och september. Började från start & läste & läste men efter halva typ så fattar jag ff inte?
Varken vem han är, gör eller inte gör eller vad det handlar om.

"Bloggen" är rätt ovanligt upplagd, (enl mig iaf) Först en text, mer som ett sms till en polare än blogg-inlägg på Expressen. Sen bild, samt val i övre, nedre, höger & vänster hörn m länk/pilar till 4 olika inlägg?
Svårt att veta vad man ska klicka på.

Denna "info" har jag sammanställt med reservation för sakfel och o-ordning och tänk på att detta är MIN uppfattning av den!

• Kille ca 18 år (ser ut som 14) från Västerås. Ser skitbitter/sur ut på alla foton??? Egen påhittad "image-grej"?
• Wannabe de luxe -milt sagt. Kenza verkar vara det största vi upplevt i historien typ.
• Verkat gått något mediakör i gymnasiet men "alltid" velat vara i Sthlm bland innefolket och bli sedd. Det verkar vara målet, att bli igenkänd, kontaktad, lite väl för min smak, kändes lite osunt.
• Att få gå före i köer, få VIP-pass, skriva (både blogg & bok) m.m
Han känns extremt kändis-kåt och verkar särskilt ha någon överdriven/särskild fetisch för Schulman-klanen.(?) Jag får dock för mig att han på nåt sätt känner Amelia Widell (yngre syster t A & H?) genom gymnasiet eller nåt. Han nämner en mamma & pappa, (men inga syskon) i V-ås, som han saknar i ensamheten i storstan ibland. Än en gång bara min känsla, men han verkar ha få vänner och känns väldigt ointresserad av tjejer, inte ett ord om snygga brudar, ragg och alltid hem ensam och sova.
Ändå så helt plötsligt när jag läser, har han egen pod, känner massa folk här & där och reser fram och tillbaka som en dåre mellan Sthlm, Ibiza, Visby, Paris...
"Avicci's crew kunde inte betala för allt så fick boka budgetvarianten själv med Ryan Air, 30 000:- (!!!) Som sagt läste jag ej i rätt tidsordning fr start men får ej ihop mkt iaf. Han har tydligen en egen lgh i Sthlms innerstad. Imponerande.
Och är nån sorts assistent till Hannah, Amanda & Alex på kontoret.

Han känns jävligt ensam, även fast han lärt känna folk men det är ju inga äkta vänner som kommer finnas där livet ut, gissar jag. De flesta rör sig mycket i den branschen och väldigt få pallar eller kan leva upp t det.
Fick känslan av att han knappt druckit alkohol förut, men "lärde sig".
Tror tyvärr att han kommer ha testat det mesta i drogväg inom snar framtid....😕
Så han verkar tro att han -genom denna "blogg" -har hittat en jättegrej; storyn om "Han som var inget men bestämt sig för att få allt" Ngt han beskriver och berättar om, när han och hans bästa väninna sen barnsben, en nyårsafton gått hem efter en fest. Han tog upp sin iPhone och visade henne sin Anteckning där han skrivit ner nåt om att innan 2015 är slut, skulle han både vara med i TV & nåt mer. Och så det hade blivit nu.
Och allt det där skrev han på ett sätt som direkt fick mig att tänka Läckberg, Rudberg, Olsson, Ingmarsson, Jansson och andra svenska kvinnliga författare. En och annan Jackie Collins kan hända. Han skriver dåligt, men märks när han försöker vara "författare" och det blir så pinsamt klyschigt.

Känns långsökt och smått pinsamt, men ändå kan jag inte låta bli att undra om det EVENTUELLT kan vara:
  • PR-knep från sekten Schulman (som älskar & läser Flashback och allt som skrivs om dom oavsett vad)
  • Schulman's fick kontakt med honom, (ev. via syster Widell?) hjälpte honom & på den vägen är det
  • Samma som ovan, men att han mer är som en allt-i-allo för dom med barnvakt, samtal, möten, shoppingass. och annat och han får leva det jetsetliv han drömt om. Iaf tills någon inte vill längre, imorgon, nästa år....?

Allt kändes jävligt konstigt bara...? Kan inte sätta fingret på det.
(Kan vara min höga feber som spökar eller annat)
Det var iaf vad jag kände och antog, när jag läste.och jag har inte citerat ordagrant så har jag påtalat det i alla fall.

Gå gärna in och läs om nån vill och skriv gärna er uppfattning (eller ni kanske t.o.m. VET vem han är?) här och se om du delar min.

http://bloggar.expressen.se/danielredgert/

Ber om ursäkt för långt inlägg, försökte korta då mycket jag kunde. Ha en bra dag!
Citera
2015-09-23, 09:48
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Man behöver inte känna någon personligen för att göra en bedömning om vederbörande är korkad eller ej. Eftersom Amanda ständigt vill synas och höras i offentligheten i form av sociala medier, tv-program, intervjuer osv så finns det tillräckligt med material för att forma sig en uppfattning.

Men utifrån ditt resonemang så ska alltså alla människor klassas som intelligenta för det är bara när man lär känna någon personligen som eventuell ointelligens kan bedömas.
Verkligen begåvat resonemang...

Dessutom talar du emot dig själv: (eller tillhör kanske Vanita din umgängeskrets?)
(FB) Vad hände med Vanita Bergman?

du har helt enkelt inte i dina inlägg visat på några som helst kvalifikationer för att bedömma människors smarthet.

tillkillnad från amanda schulman så sitter alltså vanita bergman i fängelse. det är ju knappast normal någonstan att sitta bakom lås och bom och det var ju ur det perspektivet som jag fällde mitt uttalande - att en man som ska ha så högt iq går och blir ihop med en kvinna som sen försöker döda honom och hamnar i fängelse. det kan ju få vem som helst att tvivla på den mannens omdömme.

att kalla en framgångsrik företagare och fd chef på mastiff för korkad utan att på något sätt kunna backa upp det kan ju lätt tolkas som bara ett uttryck för avundsjuka.
Citera
2015-09-23, 11:56
  #76
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
du har helt enkelt inte i dina inlägg visat på några som helst kvalifikationer för att bedömma människors smarthet.
Och vilka kvalifikationer skulle det vara?
De flesta människor har åsikter om andra människor utan att behöva uppvisa specifika kvalifikationer. Eller DU är kanske den som ska avgöra huruvida folk får uttala sig om andra eller ej?
Det måste bli tröttsamt för dig att läxa upp alla människor som har en åsikt om någon utan att känna denne personligen, inte minst på ett SKVALLERFORUM.

Återigen: Amanda Schulman (och även många andra människor) lever sitt liv så pass mycket i offentligheten att någon personlig kännedom inte behövs. Eller ska du kanske inbilla mig att Amanda helt plötsligt förvandlas till en smart, intellektuell och intressant kvinna de få gånger hon stänger dörren till offentligheten? Och bara spelar korkad och ytlig i alla offentliga sammanhang? Ja, det är ju väldigt troligt...
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
tillkillnad från amanda schulman så sitter alltså vanita bergman i fängelse. det är ju knappast normal någonstan att sitta bakom lås och bom och det var ju ur det perspektivet som jag fällde mitt uttalande - att en man som ska ha så högt iq går och blir ihop med en kvinna som sen försöker döda honom och hamnar i fängelse. det kan ju få vem som helst att tvivla på den mannens omdömme.
Det spelar ingen roll om hon sitter i fängelse eller ej. Finns en massa smarta människor som av olika anledningar hamnat i fängelse.
Min poäng var att enligt ditt eget resonemang kan du inte ha en åsikt om Vanita Bergmans intelligens utan att känna henne personligen. Ändå gjorde du ett uttalande...
Inte heller har du rätt att ifrågasätta mannens omdöme eftersom du inte känner honom personligen.
Så du kan ju börja med att efterleva dina egna regler. Eller du börjar kanske inse hur absurt ditt resonemang är...

Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
att kalla en framgångsrik företagare och fd chef på mastiff för korkad utan att på något sätt kunna backa upp det kan ju lätt tolkas som bara ett uttryck för avundsjuka.
Och där kom klyschan om avundsjuka också... Verkligen patetiskt.

Jag har som sagt rejält med underlag för det jag säger genom Amandas egna beteende och uttalanden i diverse olika sammanhang. (Om man inte ska kunna bedöma en människa utifrån vad hon själv säger och gör, vad ska man då bedöma henne på??)

Du må vara imponerad av titlar men det är inte jag. En chefstitel är inget tecken på intelligens utan kan tilldelas någon högst godtyckligt.
Amandas sk "framgång" beror främst inte på hennes egen prestation och förmåga utan på släktnamn och kontakter. Har du överhuvudtaget koll på Amandas bakgrund? Annars kan du ju börja med att läsa det här:
(FB) Bröderna Schulman - vad är det för tomtar egentligen?
Amanda har alltså ingen utbildning utan har kommit in i mediavärlden genom sin betydligt smartare syster.
__________________
Senast redigerad av Lostworld 2015-09-23 kl. 12:12.
Citera
2015-09-23, 12:08
  #77
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbabe!
• Kille ca 18 år (ser ut som 14) från Västerås. Ser skitbitter/sur ut på alla foton??? Egen påhittad "image-grej"?
• Wannabe de luxe -milt sagt. Kenza verkar vara det största vi upplevt i historien typ.
• Verkat gått något mediakör i gymnasiet men "alltid" velat vara i Sthlm bland innefolket och bli sedd. Det verkar vara målet, att bli igenkänd, kontaktad, lite väl för min smak, kändes lite osunt.
• Att få gå före i köer, få VIP-pass, skriva (både blogg & bok) m.m
Han känns extremt kändis-kåt och verkar särskilt ha någon överdriven/särskild fetisch för Schulman-klanen.(?) Jag får dock för mig att han på nåt sätt känner Amelia Widell (yngre syster t A & H?) genom gymnasiet eller nåt. Han nämner en mamma & pappa, (men inga syskon) i V-ås, som han saknar i ensamheten i storstan ibland. Än en gång bara min känsla, men han verkar ha få vänner och känns väldigt ointresserad av tjejer, inte ett ord om snygga brudar, ragg och alltid hem ensam och sova.
Ändå så helt plötsligt när jag läser, har han egen pod, känner massa folk här & där och reser fram och tillbaka som en dåre mellan Sthlm, Ibiza, Visby, Paris...
"Avicci's crew kunde inte betala för allt så fick boka budgetvarianten själv med Ryan Air, 30 000:- (!!!) Som sagt läste jag ej i rätt tidsordning fr start men får ej ihop mkt iaf. Han har tydligen en egen lgh i Sthlms innerstad. Imponerande.
Och är nån sorts assistent till Hannah, Amanda & Alex på kontoret.

Den lille fjanten är 23 år och inte bara assistent utan chef för Perfect Day Medias PR- och profilavdelning (ännu ett bevis för att chefstitlar kan delas ut lite hur som helst).
Har en bakgrund som PR-konsult.
http://colin.se/2013/05/min-karriar-...aniel-redgert/
http://elle.se/10-smarta-karriartips...aniel-redgert/

Riktigt vidrig människa så det är knappast konstigt att han välkomnats av Schulmanfamiljen...
Citera
2015-09-23, 12:34
  #78
Medlem
BrotherJohns avatar
Jag har också fått intrycket av att Amanda är ytlig och blåst. Mycket snack om kläder och annat skit i hennes podcast. Jag förstår ej vad Alex ser i henne. Alex är ju faktiskt en skarp jäkel.
Citera
2015-09-23, 12:55
  #79
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Jag har också fått intrycket av att Amanda är ytlig och blåst. Mycket snack om kläder och annat skit i hennes podcast. Jag förstår ej vad Alex ser i henne. Alex är ju faktiskt en skarp jäkel.
Jag tror att han gick på utseende före innehåll. Smickrad att en så omsvärmad tjej föll för honom.
Dessutom har de ju flera saker gemensamt: strävan efter att få frottera sig med överklassen, smak för dyra och exklusiva ting (Alex är en äkta champagnesosse), vill ha en massa bekräftelse och uppmärksamhet, älskar att synas i media, en fäbless för det ytliga osv.
Citera
2015-09-23, 15:50
  #80
Medlem
En intressant klassresa från Söders höjder för Systrarna Schulman. Tur att Amanda kan gå bakom sin betydligt mer smarta syster!
Citera
2016-02-07, 16:31
  #81
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Jag har också fått intrycket av att Amanda är ytlig och blåst. Mycket snack om kläder och annat skit i hennes podcast. Jag förstår ej vad Alex ser i henne. Alex är ju faktiskt en skarp jäkel.
Amanda har karriären och utseendet. Det är nog det han gillar.
Citera
2016-02-07, 17:22
  #82
Medlem
BrotherJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Amanda har karriären och utseendet. Det är nog det han gillar.
Utseendet, visst. Men inte hade hon en bra karriär då Alex blev ihop med henne? Det är väl först på senare år hon fått snurr på podd och sitt företag osv.
Citera
2016-02-07, 23:26
  #83
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Utseendet, visst. Men inte hade hon en bra karriär då Alex blev ihop med henne? Det är väl först på senare år hon fått snurr på podd och sitt företag osv.
Tror dom träffades på någon tidning va? Då hade hon en högre post vad jag hört.
Citera
2017-06-02, 14:49
  #84
Medlem
Fälld för smygreklam i sociala medier av reklam-ombudsmannen...

http://www.dn.se/ekonomi/medieprofil...ociala-medier/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback