Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 13:03
  #373
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Enligt Alex årsredovisning 2017 drog han in 10 mille med redovisad vinst drygt 4 miljoner + att han tog ut 2 miljoner i utdelning. Med tanke på hur lite omkostander han lär ha, så går nog hans bolag som tåget om intäkterna är drygt 10 mille.
Källa: https://www.allabolag.se/5568069123/alex-schulman-ab

Edit: Tror alltså inte att Alex betalar allt, men är övertygad om att i dagsläget så drar Alex in avsevärt mer kulor än Amanda då han har ett bolag med noll anställda och uppenbarligen kan fakturera fett. Amandas bästa bolag (PD) drog in 6 gånger så mycket, men har 24 (!) anställda

Oj ja det var betydligt mer än jag trodde! Jag har noll insyns i författarbiznizen, det är kanske mer lukrativt än jag trodde 😁
Citera
2018-12-08, 13:10
  #374
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Oj ja det var betydligt mer än jag trodde! Jag har noll insyns i författarbiznizen, det är kanske mer lukrativt än jag trodde 😁

Glöm inte Expressen! Där fakturerar han säkert massor också. Plus turnéer. Sen tror jag som du säger att både Amanda och Alex är riktiga slösor, så tror inte att Alex att kan sätta sig på några höga hästar när det gäller att hushålla med ekonomin.
Citera
2018-12-08, 18:57
  #375
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Det är väl inte helt ovanligt att folk som snackar mycket om otrohet faktiskt är otrogna själva? Lite Kapten klänning-syndrom...

Jepp. Källa; valfri frikyrkopastor.
Citera
2018-12-08, 19:00
  #376
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Den där påstådda skilsmässan du surrar är lite av en självuppfyllande profetia va?

Nog för att flashback är källan till allt bra skvaller. Men att dom skulle skilja sig för ett inlägg är väl ändå att ta i?

Eller är det så att du svänger sig med uttryck du inte förstår?
Citera
2018-12-14, 12:42
  #377
Medlem
Ojdå - först var det frisörerna som rök. Nu resten av beautyverksamheten.

”Från och med den 1 januari 2019 kommer våra salonger Beauty Bar by Hannah Amanda att hålla stängt.”

Resumé verkar inte ha plockat upp ännu...
Citera
2018-12-14, 14:46
  #378
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfane
Ojdå - först var det frisörerna som rök. Nu resten av beautyverksamheten.

”Från och med den 1 januari 2019 kommer våra salonger Beauty Bar by Hannah Amanda att hålla stängt.”

Resumé verkar inte ha plockat upp ännu...
Inte förvånad. Tror hårprodukterna och hudvården kommer ryka härnäst. Är också nyfiken på hur kläderna säljer. Om de försvinner från Åhléns sortiment nästa år har vi nog svaret.
Citera
2018-12-14, 15:19
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Kan väl inte va Alex som finansierar allt det med podd och böcker? Om vi ska spekulera i Alex inkomster så kanske 100’ brutto per avsnitt, tror det är en siffra spm cirkulerar? Det ger bara en årsintäkt på 1,2 brutto. Så kommer det en bok varannat år till vart tredje år som jag inte har en aning om vad han tjänar på men högt räknat kanske 4 miljoner var tredje år? Det ger en genomsnittlig årsinkomst på ca 2,5 milj). Amanda har väl motsvarande intäkter på sin podd + Instagram. I tillägg har hon både lön och utdelning från Daisy grace och Perfect day.

Fortsatt spekulation; 100' brutto/avsnitt kanske är rimligt, men det innebär inte 1,2/år, utan 5,2m/år i intäkt. Vilket skulle vara hälften av omsättningen i bolaget 2017 då, det kanske är rimligt? Vad får han för ett lördagskrönikeuppdrag i Expressen? 50´/krönika, dvs 2,5m/år? och sen någon miljon för liveuppträdanden av olika slag (livepodd, företagsgig osv)?

Antar att en författare av Schulmans dignitet kan raka hem bra förskott för böckerna han skriver, de senaste två böckerna har varit både hyllade och försäljningsframgångar, så det är nog säkert miljonbelopp det handlar om.
Citera
2018-12-14, 16:47
  #380
Medlem
LordLancasters avatar
Har för mig att krönikor betalar mycket mindre än man tror, typ några tusen styck. Det är ju ändå en enorm möjlighet att få bre ut sig helt fritt inför vanliga tidningsläsare som man kanske inte hade nått i vanliga fall. Så jag tror att den exponeringen så att säga ingår i betalningen.

I och för sig kanske Alex är ett specialfall eftersom han headhuntades av Expressen.
__________________
Senast redigerad av LordLancaster 2018-12-14 kl. 16:58.
Citera
2018-12-14, 19:56
  #381
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Har för mig att krönikor betalar mycket mindre än man tror, typ några tusen styck. Det är ju ändå en enorm möjlighet att få bre ut sig helt fritt inför vanliga tidningsläsare som man kanske inte hade nått i vanliga fall. Så jag tror att den exponeringen så att säga ingår i betalningen.

I och för sig kanske Alex är ett specialfall eftersom han headhuntades av Expressen.

Tror definitivt att Alex fick ett fett påslag, annars hade han aldrig lämnat ettan för tvåan. Men annars har du rätt, det är få som enbart kan leva på att skriva krönikor i aftonpressen, även om de betalar bättre än andra tidningar.

Dock ska vi komma ihåg att detta är en tråd om Amanda
Citera
2018-12-14, 23:26
  #382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Enligt Alex årsredovisning 2017 drog han in 10 mille med redovisad vinst drygt 4 miljoner + att han tog ut 2 miljoner i utdelning. Med tanke på hur lite omkostander han lär ha, så går nog hans bolag som tåget om intäkterna är drygt 10 mille.
Källa: https://www.allabolag.se/5568069123/alex-schulman-ab

Edit: Tror alltså inte att Alex betalar allt, men är övertygad om att i dagsläget så drar Alex in avsevärt mer kulor än Amanda då han har ett bolag med noll anställda och uppenbarligen kan fakturera fett. Amandas bästa bolag (PD) drog in 6 gånger så mycket, men har 24 (!) anställda
Sedan har ju Alex och Sigge gjort flera shower som de satt upp i Stockholm samt runtom i landet. På podcasten sa de för några år sedan att de tjänar 3-400 000 kr per avsnitt. De har 4 avsnitt per månad. Han har även skrivit flera böcker som sålt väldigt bra. Han badar i pengar.
Citera
2018-12-15, 00:55
  #383
Medlem
RayOfLights avatar
Undrar hur mycket Alex och Sigge fakturerar via Perfect Day? Poddintäkterna är genom dom iaf, men det är kanske mer? Min teori är att en betydande del av PD:s intäkter består av Shulman/Eklund/Widell-poddarna och deras spons/event osv. Är nyfiken på om den teorin stämmer
Citera
2018-12-15, 04:57
  #384
Medlem
Schnyggves avatar
Alex sade ju för något år sedan att ett sponsinlägg i podden kostar ca. 80k, det var ju ett par år sedan så säg 85-90 nu...och ibland är det 4-5 spons per podd...blir en bra slant! Så där tror jag Amanda ligger i lä. Har också fått för mig att hon är djävulskt dyr i drift...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback