Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-31, 12:49
  #133
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Jaha har hon? Alltid konstigt att de pratar så mkt om äldsta dottern i sina kanaler och nu också sonen, men mellandottern är det liksom tyst om
Det har framkommit flera gånger i både A och A poddar. Har dessutom mött familjen vid tillfällen.

De uppger bland annat i pussarna att de hade övat så att dottern skulle säga sitt namn högt framför publiken under Alex och Sigges show. Det hade hon visst fixat.
Citera
2018-08-31, 12:50
  #134
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Problemet är att de expanderat för snabbt...
De har haft för bråttom.

Ja det är möjligt, men känns också som att många investeringar bara inte är så genomarbetade.

Ser att Daisy grace AB ligger på minus 8,7 miljoner med en omsättning på ca 9,5 milj vilket är smått otroligt. Dels att ha så sjukt låg omsättning och dels att minustesultatet är så högt i förhållande till omsättning?

Kan inte se nått på daisy grace holding på alla bolag. Ligger det några tillgångar här?
Citera
2018-08-31, 12:59
  #135
Medlem
Wawawas avatar
Kollar alla bolag tillknutna Amanda nu. Också Used a porter har kommit ut med minsuresultat på ca 1,7 milj (på en omsättning på bara 500’!), tigerblomma AB har minus 1,1 milj (2016), perfectbox minus 31’, Perfect hurricane holding minus 10’, Hanna & Amanda holding minus 36’, Perfect weathercock minus 10’. Enda bolaget som gått plus är hannah & Amanda AB med bara 733’i vinst. Det är ju helt sjukt. Är ett par holdingbolag jag inte kan se men kan inte tänka mig att det är där alla pengarna ligger? Om de fortsätter i den här takten blir det ju konkurs, men de skiter väl de i de får säkert in sina stålar under tiden och anställda och leverantörer skiter de väl i.
Citera
2018-08-31, 13:02
  #136
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Ja det är möjligt, men känns också som att många investeringar bara inte är så genomarbetade.

Ser att Daisy grace AB ligger på minus 8,7 miljoner med en omsättning på ca 9,5 milj vilket är smått otroligt. Dels att ha så sjukt låg omsättning och dels att minustesultatet är så högt i förhållande till omsättning?

Kan inte se nått på daisy grace holding på alla bolag. Ligger det några tillgångar här?

Det låter helt galet..

Brist på erfarenhet, dåliga rådgivare, naiv övertro på sig själv och framför allt ingen respekt för det hårda arbete som vanligtvis krävs för att starta och driva ett företag är nog några av faktorerna.

"Dom" trodde det bara var att sätta sitt namn på produkter och öka priset med 400% så var dom i hamn.. Verkligheten kan vara jobbig ibland.

Finns inga uppgifter om Holdingbolaget, planen var väl att skyffla in alla vinster från rörelsen, tror knappast dom har ett eget kapital på 8,7 miljoner för att täcka upp förlusterna.
Citera
2018-08-31, 17:07
  #137
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfane
Siffror för 2017 inne:
Daisy grace AB -8,7 miljoner

Siffror för Daisy grace concept store har 2017:s siffror inte kommit ännu men idag meddelades att 15 frisörer sägs upp...

Daisy Grace gick 8,7 mille back samtidigt som Hannah säger till Resumé att "Kläddelen av bolaget går superstarkt och slog hela förra årets försäljning redan i juni"

-8,7 miljoner är inte inte vad jag skulle kalla "superstarkt"

Edit: Kollade på House of Dagmars resultat för att jämföra. De hade ungefär samma omsättning första åren som DG. Men gick bara 1 mille back första året, redan andra året gick de break even. Nu ligger deras omsättning på över 50 miljoner. Men fortfarande inga jättevinster att tala om. Klädbranschen som småbolag är så dålig business, vilket H&A vägrar fatta.

Och angående frisörsalongerna

"Under de två år som gått har vi upptäckt att vi inte var så bra på att driva frisörsalonger"

Förväntar mig ett liknande svar om klädmärket inom två år. De borde hålla sig till mediaproduktion.
__________________
Senast redigerad av RayOfLight 2018-08-31 kl. 17:51.
Citera
2018-08-31, 17:36
  #138
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Det jag inte förstår är att Corrine & Friends väl gick bra innan de tog över? Vad hände med alla frisörkunderna? Konstigt hur de kunde köra C&F sååå i botten att de inte kunde behålla några frisörer liksom?

Hannah säger i Resumé att de inte kunde hantera det
"Jag tror att man som frisör vill och ska jobba någonstans som har förmågan att satsa på ens yrke".

Sen tror jag att Amanda och Hannah har en sjuk övertro på kraften i deras varumärke 2018. Nu har de tex döpt om verksamheten till Beauty Bar by HannahAmanda. På samma sätt tror jag de tänkte fel när de döpte om ett etablerat varumärke som Corinne & Friends till Daisy Grace i tron att det skulle locka fler kunder.
Citera
2018-08-31, 19:57
  #139
Medlem
På Amandas Instagram pågår en daglig aggressiv marknadsföring av Daisy Grace-kläderna där hon och Hannah poserar i olika outfits från detta märke. Köp! köp! köp! är budskapet och mkt tycks nu säljas till kraftigt rabatterade priser. Marknadsföringen känns minst sagt desperat och jag anar ett sjunkande skepp.
Citera
2018-08-31, 20:23
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard

"Dom" trodde det bara var att sätta sitt namn på produkter och öka priset med 400% så var dom i hamn.. Verkligheten kan vara jobbig ibland.


Haha ja jag är SÅ provocerad av deras ruttna polyesterkläder och dyra duschgrejjer. Det är ett skämt. Och dom är så självgoda i sin podd.
”För jag är såhär och såhär och jag tycker blablablaaa”. Det är sjukt. Och komiskt.
Citera
2018-08-31, 20:24
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaChristina
På Amandas Instagram pågår en daglig aggressiv marknadsföring av Daisy Grace-kläderna där hon och Hannah poserar i olika outfits från detta märke. Köp! köp! köp! är budskapet och mkt tycks nu säljas till kraftigt rabatterade priser. Marknadsföringen känns minst sagt desperat och jag anar ett sjunkande skepp.

Ja HUR genomskinligt är det inte. Beroendeframkallande att följa 😁
Citera
2018-08-31, 20:50
  #142
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaChristina
På Amandas Instagram pågår en daglig aggressiv marknadsföring av Daisy Grace-kläderna där hon och Hannah poserar i olika outfits från detta märke. Köp! köp! köp! är budskapet och mkt tycks nu säljas till kraftigt rabatterade priser. Marknadsföringen känns minst sagt desperat och jag anar ett sjunkande skepp.

Ja de kör sitt företagsliv på ungefär samma sätt som vissa influencers försöker fejka ett glammigare liv på sociala medier. Amanda försökte desperat skryt-skoja häromdagen på sin Insta: "Vi växer! Anställer fler! Heja oss!" och Hannah ljög ju så tänderna gnisslade i Resumé.
Citera
2018-09-01, 19:04
  #143
Medlem
Amanda och Alex bränner uppskattningsvis en hel del pengar!? Vilka pengar?

Utgår man från bilderna som Amanda lägger upp på Instagram så känns deras livsstil minst sagt kostbar. Stor fin lgh som ständigt inreds, deras hus på Gotland är minst sagt påkostat, luncher och middagar hit och dit, viner och charkisar i tid och otid, dyra väskor m.m. Nu är jag förvisso duktig på matte, men tom ett pucko kan räkna ihop att allt detta kostar stora summor pengar!

Kanske tänker Amanda att vi kör på till allt kraschar? Eller kanske tänker hon inte alls? Amanda ”känner” nog bara!

”Så bra...” för att använda Amanda och Hannahs egna uttryck
Citera
2018-09-01, 20:25
  #144
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaChristina
Amanda och Alex bränner uppskattningsvis en hel del pengar!? Vilka pengar?

Utgår man från bilderna som Amanda lägger upp på Instagram så känns deras livsstil minst sagt kostbar. Stor fin lgh som ständigt inreds, deras hus på Gotland är minst sagt påkostat, luncher och middagar hit och dit, viner och charkisar i tid och otid, dyra väskor m.m. Nu är jag förvisso duktig på matte, men tom ett pucko kan räkna ihop att allt detta kostar stora summor pengar!

Kanske tänker Amanda att vi kör på till allt kraschar? Eller kanske tänker hon inte alls? Amanda ”känner” nog bara!

”Så bra...” för att använda Amanda och Hannahs egna uttryck

Alex inkomster är det väl inga fel på i alla fall? De känns mycket mer stabila än luftslottet Amanda.

Amanda är på god väg att bli en lyxfru i amerikansk stil som inte bidrar till hushållet men tror att hon gör det med glorifierade pyramidspel (multi level marketing). Och mannen låter henne hållas och spelar med i farsen. Allt för att kvinnan ska få känna sig beskäftig och kunna lura sina väninnor att hon inte är i beroendeställning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback