2011-07-20, 22:48
Medlem
DanteAlighieris avatar
Har en massa hockeybilder, både en massa skit och en del riktigt bra där det bara finns 10-20 i världen. Finns det någon marknad för detta i Sverige? Kan tänka mig att den är rätt död ute i Europa men att man borde kunna köpa och sälja i USA och Kanada, alltså över nätet. Finns det något ställe som är extra bra för detta?

Någon som kanske fortfarande samlar eller har en krets som håller på med detta?

Vill också påpeka att detta är inte någon annons.
Citera
2011-07-20, 22:52
Medlem
har också funderat på det. har några tusen bilder hemma sen jag var liten. samlade på wayne gretzky och har typ 50 av honom. hade vart kul att se värdet på sin samling.. förmodligen inte ett öre men ändå
Citera
2011-07-20, 22:59
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenna
har också funderat på det. har några tusen bilder hemma sen jag var liten. samlade på wayne gretzky och har typ 50 av honom. hade vart kul att se värdet på sin samling.. förmodligen inte ett öre men ändå

Många kort är nog inte värda ett skit. Men jag tycker ändå det borde finnas frenetiska samlare som eftertraktar de lite mer ovanliga korten.
Citera
2011-07-20, 23:57
Medlem
MidasMulligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Har en massa hockeybilder, både en massa skit och en del riktigt bra där det bara finns 10-20 i världen. Finns det någon marknad för detta i Sverige? Kan tänka mig att den är rätt död ute i Europa men att man borde kunna köpa och sälja i USA och Kanada, alltså över nätet. Finns det något ställe som är extra bra för detta?

Någon som kanske fortfarande samlar eller har en krets som håller på med detta?

Vill också påpeka att detta är inte någon annons.

Senast jag gick in i en butik med min 10 år gamla samling så sa de att jag kunde få 200 kronor för pärmar och plastfolie om jag tog ut bilderna.

Minns en debatt i lilla sportspegel för massor av år sedan där en liten kille hävdade att hockeybilder var som aktier och en tjej som hävdade att han var korkad. Antar att hon vann.
Citera
2011-07-21, 01:10
Medlem
Pepsi901s avatar
Jag var på marknaden i Åsele förra helgen och jag köpte faktiskt hockeybilder där haha, 12st bilder för 25kr (bara Modo) Visst finns det väl en marknad, men den lär inte vara särskilt stor
Citera
2011-07-21, 12:20
Medlem
Frostnatts avatar
Nej. Visst kanske någon samlare som vill ha alla bilder från lag X. Men det är troligen ganska få, och antalet kort som ligger och skräpar i folks förråd är för stort så det du får ut är troligen inte speciellt mycket. Ett samlarobjekt är ju värt något eftersom det är ovanligt. Hockeykort trycktes upp i obscena mängder.

Tiden du lägger ner på att hitta en köpare är förmodligen inte värt det du får ut.
Citera
2011-07-21, 15:52
Medlem
Här är en större tråd om samma ämne (nästan exakt samma namn på trådarna faktiskt).

https://www.flashback.org/t216905
Citera
2011-07-21, 16:41
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Här är en större tråd om samma ämne (nästan exakt samma namn på trådarna faktiskt).

https://www.flashback.org/t216905

Jag sökte bara i Hobby för jag tyckte tråden passade bäst här.

Tack för era konstruktiva inlägg.
Citera
2011-07-24, 16:25
Medlem
Markmags avatar
Hade en del hockeybilder som liten men vet inte vart det tagit vägen. Hade antagligen inte varit värda mycket nu. Men hade varit skoj att veta.
Citera
2011-10-12, 13:06
Medlem
Minns en debatt i lilla sportspegel för massor av år sedan där en liten kille hävdade att hockeybilder var som aktier och en tjej som hävdade att han var korkad. Antar att hon vann.[/quote]

Aktier kan ju sjunka i värde med
Citera
2011-10-12, 16:57
Medlem
Biddlers avatar
Jag hade en låda med ca 1000 bilder som jag ställde på ett loppisbord till försäljning. Ingen var intresserad tills det dök upp en kille som noggrant bläddrade igenom bilderna och valde ut några guldkorn. När han sedan skulle betala för de ca 10 han hade valt ut var jag ju tvungen att fråga om han hade hittat några dyrgripar eller varför han valde just de korten han valde.

Då svarade han att han samlade på målvakter!
Citera
2011-10-15, 16:44
Medlem
Marknaden i det här landet är med all säkerhet rätt smal.

Som med de allra flesta samlarområden så är det utlandet som gäller och i hockeykortens fall så är det Nordamerika som gäller....

Frågade kompisen Google och han hade drygt 30 miljoner svar på Icehockeycard. Leta bland dom så kommer det att lösa sig...

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in