Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-30, 17:50
  #5269
Avstängd
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Hm, har typ 150mg kodein totalg. Van brukare av tram osv. Dock haft längre uppehåll så just nu klarar jag mig på 400mg tram.

Kan ja känns nått på 120mg tro??

Tram är så mycket starkare än kodein , du borde väl känna lite tycker jag väl .
Kodein är den svagaste opiaten om man ska jämföra alla.
Citera
2023-03-30, 21:32
  #5270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Tram är så mycket starkare än kodein , du borde väl känna lite tycker jag väl .
Kodein är den svagaste opiaten om man ska jämföra alla.

Ja, tänkte nästan de.

Jag tolkar ditt svar som att ja inte kmr könna nått speciellt på kodein
Citera
2023-03-31, 03:56
  #5271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Hm, har typ 150mg kodein totalg. Van brukare av tram osv. Dock haft längre uppehåll så just nu klarar jag mig på 400mg tram.

Kan ja känns nått på 120mg tro??

Alla opiater har väl korstolerans om jag inte har fel, även om tram är en fake-opiat.
Ta 2-3 dagars uppehåll och testa kodein, jag skulle rekommendera att du börjar med minst 200mg, eller 300 då du är van vid tramadol.

Tar du 120mg och knappt känner något så går det inte att fylla på någon timme senare, kodein är en sådan som inte går att fylla på för att öka effekten. Och så blir dina 120mg helt bortslösade Svagt som innihelvete.
Citera
2023-03-31, 05:34
  #5272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Tram är så mycket starkare än kodein , du borde väl känna lite tycker jag väl .
Kodein är den svagaste opiaten om man ska jämföra alla.

Nja. Tar du tex 300mg kodein (eller den dos du personligen behöver för att den ska slå bra) så kommer det kännas grymt mycket mer än tram, som morfin IV eller en rejäl dos oxynorm. Kom ihåg att kodein är en av de få riktiga opioderna som finns, inte en opiat. Du kommer förmodligen bli helt jävla sänkt och vill bara sitta ner och chilla, men som sagt du behöver ta my mycket.
Citera
2023-03-31, 06:35
  #5273
Avstängd
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Nja. Tar du tex 300mg kodein (eller den dos du personligen behöver för att den ska slå bra) så kommer det kännas grymt mycket mer än tram, som morfin IV eller en rejäl dos oxynorm. Kom ihåg att kodein är en av de få riktiga opioderna som finns, inte en opiat. Du kommer förmodligen bli helt jävla sänkt och vill bara sitta ner och chilla, men som sagt du behöver ta my mycket.

Asså jag har tryckt i min en karta utan märkbar effekt , men har nog vändigt hög tolerans på opisar
Citera
2023-03-31, 06:36
  #5274
Avstängd
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Ja, tänkte nästan de.

Jag tolkar ditt svar som att ja inte kmr könna nått speciellt på kodein

Lite borde du känna !
Ta det o se efter .
Citera
2023-03-31, 07:35
  #5275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Asså jag har tryckt i min en karta utan märkbar effekt , men har nog vändigt hög tolerans på opisar

Hur mycket blev det då?

En vecka utan några opiater och 300-400mg kodein i ett svep lär sänka de flesta. Verkningstiden är dock väldigt kort, jag kunde få effekt i max 30 min vissa gånger utan någon afterglow alls, bara helt stopp. Detta är en av anledningarna till att jag tycker kodein är en av de sämsta bland utbudet. Hade de haft 100mg tabletter så hade det iallfall varit snäppet bättre.

Vill bara tillägga att jag tar bara opiater/opioder för kronisk värk.
Citera
2023-03-31, 15:40
  #5276
Avstängd
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Hur mycket blev det då?

En vecka utan några opiater och 300-400mg kodein i ett svep lär sänka de flesta. Verkningstiden är dock väldigt kort, jag kunde få effekt i max 30 min vissa gånger utan någon afterglow alls, bara helt stopp. Detta är en av anledningarna till att jag tycker kodein är en av de sämsta bland utbudet. Hade de haft 100mg tabletter så hade det iallfall varit snäppet bättre.

Vill bara tillägga att jag tar bara opiater/opioder för kronisk värk.

Det är väl 30mg i varje x 10
Citera
2023-03-31, 15:52
  #5277
Medlem
Så du fick inte ut något av 300mg? Då är det bara att move on så att säga.
Citera
2023-04-08, 11:58
  #5278
Medlem
angelamerkels avatar
Om man käkar kodein i smärtstillande syfte uppemot 200mg i ett par dagar, senast igår. Kan man dricka ett par öl ikväll?
Citera
2023-07-30, 01:31
  #5279
Avstängd
KringExs avatar
Är det lika farligt att skjuta Kodeinpiller som t ex Subutex? Alla bindemedel och skit som kan förstöra ens ögon bland annat.
Citera
2023-08-04, 19:22
  #5280
Medlem
.a6thmfsins avatar
Tjoo fick mig en karta PANACOD 500/30mg (kapslar), så paracetamol 500mg och 30mg kodein. Är det något att ha? Hur mycket behöver man sätta i sig? Aldrig använt mig av kodein. Går vällan också att exfiltrera ut kodeinet på något sätt vad jag hört? Går dock dagligen på subb. Så antar att man borde försöka hålla upp eller då ta dem då man har AT. Är dock ganska frestande att testa hehe. Och måste bara nämna att jag är en fungerande brukare som behöver subben och mina andra "illegala" medeciner för diverse orsaker.

EDIT: Hur ungefär känns kodein ruset i höga/låga doser? Känns det något mot oxy hållet i högre doser med tanke på alla som dricker "lean" i USA som innehåller/är kodein eller är det bara tram rus? Har hört det är kort verkande dock. Skulle då kanske vara bra att exfiltrera kodeinet och fixa sig en lean dryck som man kan sippa på så det inte är en 10 min peak efter 1h och sen går ner?
__________________
Senast redigerad av .a6thmfsin 2023-08-04 kl. 19:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback