Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-27, 17:48
  #4957
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtoz
Har ett gäng med utgångsdatum 2015-10, ganska exakt 3 år sen. Går det bra att ta dem? Tabletter som legat i sin förpackning mörkt hela tiden.

För att ge ett generellt svar gällande mediciner vars datum har passerat så är det aldrig farligt att inta de, har de förvarats mörkt/svalt så håller de antagligen samma styrka som de gjorde nya. Kan nog gå minst 10 år innan man märker någon skillnad.

Får alltid frågor huruvida det är säkert att ta medicin som gått ut, även om det är en månad det gäller bara, kan vara bra att veta
Citera
2018-10-01, 14:07
  #4958
Medlem
Fått erbjudande av att handla kodein. Hur står det sig emot tramadol?
Citera
2018-10-08, 14:37
  #4959
Medlem
Är kodein korstollerant mot tramadol?
Citera
2018-10-20, 15:40
  #4960
Medlem
hn19s avatar
Hur gör jag på bästa möjliga vid en CWE på Paracetamol/Kodein Evolan 500/30 mg?

Det är många år sedan jag tog kodein sist, då hade jag de där spräckliga tabletterna med enbart kodein som verksamt ämne i. Vill få bort all/så mycket som möjligt av paracetamol.
Citera
2018-10-21, 22:13
  #4961
Medlem
Finner bara rätt så gamla inlägg ang detta men hur är det att ta kodein när man går på ssri? Finns det risker eller är det mest att effekten dämpas?
Citera
2018-10-21, 22:22
  #4962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suzol
Finner bara rätt så gamla inlägg ang detta men hur är det att ta kodein när man går på ssri? Finns det risker eller är det mest att effekten dämpas?


Jag har inte märkt någonting, det kan finnas en risk om blodförtunning har jag för mig men inget dödsallvarligt.
Citera
2018-10-21, 23:30
  #4963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrius
Jag har inte märkt någonting, det kan finnas en risk om blodförtunning har jag för mig men inget dödsallvarligt.


Tack för ditt svar! Antar att ni provat både innan och efter ni började med ssri?
Citera
2018-10-21, 23:53
  #4964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suzol
Tack för ditt svar! Antar att ni provat både innan och efter ni började med ssri?


Ja! Har ätit Treo comp mot migrän i många år så har visserligen en hög tolerans men har inte märkt någonting alls. Sen är det viktigt att komma ihåg att alla personer är olika, farmaceuterna på apoteken brukar ha bra koll framförallt
Citera
2018-12-03, 18:03
  #4965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Snälla Donna, jag skulle vilja skriva ett PM till dig men jag har inte tid just nu (kanske hinner skriva senare), men jag vill bara skriva att du inte kan fortsätta såhär. Jag tycker du ska kontakta en beroendeklinik, alt en läkare som kan hjälpa dig med beroendet.
Skickar PM så fort jag har tid, kan inte nu eftersom jag sitter på jobbet och är kanonstressad.
/marilyn

Instämmer. Rädda dig själv, snälla.
Citera
2018-12-12, 14:12
  #4966
Medlem
Hej!

Ville bara kolla lite här, och se så jag inte slösar allt för mycket. Finns det verkligen ett tak för hur mycket man kan ta/kroppen kan omvandla? Så det gör ingen skillnad om jag tar 300mg mot säg 900mg?

Jag bor nu nämligen i ett land där man kan köpa 15mg tabletter receptfritt, så det blir att jag ibland tar "några" för att koppla av lite - men vill ju inte slänga i mig tabletter i onödan.
Citera
2018-12-12, 15:29
  #4967
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superisak
Hej!

Ville bara kolla lite här, och se så jag inte slösar allt för mycket. Finns det verkligen ett tak för hur mycket man kan ta/kroppen kan omvandla? Så det gör ingen skillnad om jag tar 300mg mot säg 900mg?

Jag bor nu nämligen i ett land där man kan köpa 15mg tabletter receptfritt, så det blir att jag ibland tar "några" för att koppla av lite - men vill ju inte slänga i mig tabletter i onödan.

Nej det finns inget "tak" för hur mkt kodein kroppen kan ta upp
Citera
2019-01-02, 01:36
  #4968
Medlem
Gjorde en cwe på 12st 500mg/30mg paracetamol/kodein och drack (smakar skit mvh). Hur lång tid tar det innan man får effekt?
Inte första gången med opiater eller dylikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback