Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-05, 20:04
  #4645
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenAlma
Jag antar att en tablett då innehåller 300 mg Paracetamol och 10 mg kodein. 15 tabletter känns rätt blodigt att stoppa i sig eller?


Ser inga fel att tvinga i sig det. Så klart man gör en CWE...
Citera
2015-08-06, 12:59
  #4646
Medlem
stopthekillings avatar
Har Citodon på 500mg paracetamol och 30mg kodein, tänkte göra CWE, vill få ett mysigt lugn och slippa ångest/stress, är det då en bra ide att framställa 300mg kodein på 10 citodon? Är det för overkill? Har nästan ingen tolerans alls på opiater, tog en del tramadol innan, slutade för typ 2-3år sedan dock.
Citera
2015-08-06, 13:13
  #4647
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Har Citodon på 500mg paracetamol och 30mg kodein, tänkte göra CWE, vill få ett mysigt lugn och slippa ångest/stress, är det då en bra ide att framställa 300mg kodein på 10 citodon? Är det för overkill? Har nästan ingen tolerans alls på opiater, tog en del tramadol innan, slutade för typ 2-3år sedan dock.

300 mg Kodein motsvarar ca 40 mg Morfin. Det borde bli en bra dos för en nybörjare.
Citera
2015-08-06, 13:24
  #4648
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
300 mg Kodein motsvarar ca 40 mg Morfin. Det borde bli en bra dos för en nybörjare.

Har aldrig tagit morfin och har ingen kunskap om det så det säger inte mig så mycket Men kommer att vara bland folk imorgon, och vill känna mig mysig och go, och inte behöva få en massa ångest och stress, utan att vara helt knarkad, vill att jag ska kunna skylla på trötthet om folk tycker jag verkar mystisk. Är då den dosen jag nämnde bra?
Citera
2015-08-06, 13:33
  #4649
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Har aldrig tagit morfin och har ingen kunskap om det så det säger inte mig så mycket Men kommer att vara bland folk imorgon, och vill känna mig mysig och go, och inte behöva få en massa ångest och stress, utan att vara helt knarkad, vill att jag ska kunna skylla på trötthet om folk tycker jag verkar mystisk. Är då den dosen jag nämnde bra?

Kanske lite för hög dos om du inte har tolerans. 200 mg Kodein kanske är bättre.
Men glöm inte att kodein (morfin) har ångest som en biverkning, visserligen ganska ovanlig biverkning, men jag får ibland ångest när jag tar opiater.
Vill du minska ångest och stress är nog någon Bensodiazepin att föredra
Citera
2015-08-06, 14:16
  #4650
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Kanske lite för hög dos om du inte har tolerans. 200 mg Kodein kanske är bättre.
Men glöm inte att kodein (morfin) har ångest som en biverkning, visserligen ganska ovanlig biverkning, men jag får ibland ångest när jag tar opiater.
Vill du minska ångest och stress är nog någon Bensodiazepin att föredra
Får du lägre blodtryck utav kodein? Har hört att opiater kan ge detta, det sista jag vill ha är lågt blodtryck eftersom ångest i sociala situationer kan göra att jag får ett plötsligt blodtrycksfall, benso brukar lindra detta eftersom det mest sitter i mitt huvud, och har hört att opiater kan ge lågt blodtryck. Har dock ALDRIG fått det av tramadol, och då kunde jag ändå ta en hel del ibland.
Citera
2015-08-06, 14:39
  #4651
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Får du lägre blodtryck utav kodein? Har hört att opiater kan ge detta, det sista jag vill ha är lågt blodtryck eftersom ångest i sociala situationer kan göra att jag får ett plötsligt blodtrycksfall, benso brukar lindra detta eftersom det mest sitter i mitt huvud, och har hört att opiater kan ge lågt blodtryck. Har dock ALDRIG fått det av tramadol, och då kunde jag ändå ta en hel del ibland.

Jag vet inte, har aldrig kollar blodtrycket när jag tagit opiater men det har hänt att det snurrar till när man reser sig upp ur soffan, vilket kan tyda på att blodtrycket blivit lägre.
Ångest och blodtrycksfall låter för mig konstigt. Det blir väl snarare tvärt om att man får högt blodtryck när man får ett ångestpåslag eftersom hjärtat brukar rusa då.
Citera
2015-08-06, 14:42
  #4652
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag vet inte, har aldrig kollar blodtrycket när jag tagit opiater men det har hänt att det snurrar till när man reser sig upp ur soffan, vilket kan tyda på att blodtrycket blivit lägre.
Ångest och blodtrycksfall låter för mig konstigt. Det blir väl snarare tvärt om att man får högt blodtryck när man får ett ångestpåslag eftersom hjärtat brukar rusa då.
Jo jag vet, är någon äcklig vana jag fått, har väl kanske med hemophobi att göra, men som sagt är det mer en mental grej så hoppades att kodein ska hjälpa, det står just nu CWM i kylskåpet så får väl snart se.
Citera
2015-08-06, 14:50
  #4653
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Jo jag vet, är någon äcklig vana jag fått, har väl kanske med hemophobi att göra, men som sagt är det mer en mental grej så hoppades att kodein ska hjälpa, det står just nu CWM i kylskåpet så får väl snart se.

Okej Lycka till med Kodeinet Hör gärna av dig sen med ett PM hur det gick
Citera
2015-08-06, 15:18
  #4654
Medlem
Bertil85s avatar
Kodein kan vara helt underbart. Speciellt de första gångerna när man inte tagit Kodein på ett tag.

Den är ju som morfin light.

Att luta sig tillbaka och dricka lösningen eller de krossade perduretas;
är riktigt skön avkoppling.

Gärna något att äta till och stunden är perfekt.
Citera
2015-08-06, 18:30
  #4655
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Kodein kan vara helt underbart. Speciellt de första gångerna när man inte tagit Kodein på ett tag.

Den är ju som morfin light.

Att luta sig tillbaka och dricka lösningen eller de krossade perduretas;
är riktigt skön avkoppling.

Gärna något att äta till och stunden är perfekt.
Kan du beskriva ruset mer ingående för oss som inte har erfarenhet utav morfin?
Citera
2015-08-07, 17:30
  #4656
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Kan du beskriva ruset mer ingående för oss som inte har erfarenhet utav morfin?


Ja det kan jag.

Ruset är när det peakar väldigt likt morfin.

Du blir skön och avkopplad. Lätt sederad.

Det är ganska mycket kli under rusets gång.

Vissa gillar det medan andra tar antihistaminer.

En viss värme framträder.

Du märker dessutom att det är en Opiat du tagit och inte en Opioid.

Nästan som om vallmofälten viskar det...

Exakta tidsangivelser ger jag inte då det skiljer sig lite från person till person.


Ett + Är ju att det funkar som smärtlindrande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback