Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-31, 20:47
  #3757
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Skrev kanske lite otydligt men det ska alltså vara kallt vatten. Varmt vatten löser även upp paracetamolet och det bör man undvika. Det är kanske inte helt omöjligt att även kodein löser upp sig bättre i varmt vatten, men det är i så fall försumbart. Kallt men inte iskallt vatten skulle jag tro är bäst.

Tänkte mer på att h*n skrev "2. Hällde pulvret i ett glas och tillsatte varmt vatten ca 4 cl rörde om å ställde det i kylen."

Jag läste för slarvigt också då jag missade att h*n ställde det i kylen så jag editerade mitt inlägg lite snabbt.
Citera
2012-09-04, 10:49
  #3758
Medlem
Losifers avatar
Är det bara att köra i sig några tabletter av Panocod (30mg) eller en CWE av dessa när man är förkyld och febrig som en gast?
Och så undrar jag om man får ett rus av 6 tabletter?
Citera
2012-09-04, 20:34
  #3759
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Är det bara att köra i sig några tabletter av Panocod (30mg) eller en CWE av dessa när man är förkyld och febrig som en gast?
Och så undrar jag om man får ett rus av 6 tabletter?

Panocod innehåller ju paracetamol, som är febernedsättande, så du kanske mår bättre om du tar dem!

CWE är bra om man tar Panocod/Citodon ofta, men 6 stycken vid ett enda tillfälle är inte farligt, om du har en frisk lever och friska njurar. Men som sagt, bara någon enstaka gång, kör du ofta bör du göra CWE.

Har du mycket tolerans kanske du inte får så mycket rus, har du inte det kommer du nog känna av 6 tabletter.
Citera
2012-09-13, 03:00
  #3760
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Vilket ger mest eufori/välmående av tram eller kodein?

MvH
Citera
2012-09-14, 19:20
  #3761
Medlem
Har fått hem paracetamol/kodein evolan 500mg/30mg efter att ha opererats.

Va ska man inte blanda dessa tabletter med?
Troligtvis en dum fråga men Thc ska inte vara några problem?
Citera
2012-09-14, 22:17
  #3762
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorStark421
Har fått hem paracetamol/kodein evolan 500mg/30mg efter att ha opererats.

Va ska man inte blanda dessa tabletter med?
Troligtvis en dum fråga men Thc ska inte vara några problem?
Alkohol är ingen bra kombination till kodein! Som med de flesta opioider så kan en mix med alkohol resultera i en andningsdepression om det vill sig illa!

Dock ska det väl tilläggas att det handlar om "i värsta fall" situationer! Det finns många tablett/alkohol missbrukare där ute som inte lider fysiskt pga deras missbruk! Men en viss beaktsamhet bör onekligen vidtas!
Citera
2012-09-19, 17:30
  #3763
Medlem
Foorgs avatar
Jag ber om ursäkt för att jag inte läst hela tråden... Undrar om någon råkar se detta snabbt. Men jag fick precis Kodein Evolan utskrivet, 500g/30 mg av min tandläkare, då jag har så sjukt svår värk att jag helst skulle vilja rycka bort hela mitt huvud... Hur kan jag förväntas må av detta? Kommer min smärta att försvinna tro?

Jag antar att jag märker om en timma, men jag har så ont nu att jag bara måste få veta om det rör sig om 30 min, eller 2 timmar etc.

Mvh
Citera
2012-09-29, 00:16
  #3764
Medlem
ennhojs avatar
Codeisan från TEVA någon som vet något om dessa tabletter. Ser exakt ut som Codeisan 6 mm i diam rund vit med skåra och ett C på ena sidan men TEVA ....? jag har inte sett någon info alls om att Teva gjort Codeisan.. Någon som sett det tidigare, eller vet något om dessa piller?
Citera
2012-09-29, 06:19
  #3765
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Vilket ger mest eufori/välmående av tram eller kodein?

MvH


Lite av en smaksak tycker jag, förr älskade jag tram men då va jag tvungen att ligga på doser 1g och uppåt så man nodda ordentligt, men har tyvärr förätit mig på dom så nu spyr jag om jag bara så tar en 50mg.....
Så min röst går på kodein
Citera
2012-09-29, 12:17
  #3766
Medlem
Caacrinolaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Vilket ger mest eufori/välmående av tram eller kodein?

MvH

Kodein helt klart. Kör jag en CWE på 10-20 tabs som sedan får stå i kylen en bra stund för att sedan hälla i sig det beska skiten. Men fyfan vilket välbehag och vilken eufori jag får. Slår sönder tram totalt i mina ögon + att man slipper oroa sig för den där förbannade kramprisken hela tiden. Dock så är ju ett kodeinrus tyvärr rätt kort, sen att man inte kan fylla på som med tram är ju också ett minus.
Men i det stora så vinner kodein helt klart
Citera
2012-09-29, 13:04
  #3767
Medlem
Towelie.3gss avatar
Har precis svalt tre stycken 500/30 tabletter.
Kommer nog inte få ut någon större effekt va?

Känner mig faktiskt lite skön nu, det duger helt klart. Back to work
__________________
Senast redigerad av Towelie.3gs 2012-09-29 kl. 13:17.
Citera
2012-09-30, 20:04
  #3768
Medlem
ennhojs avatar
för mig fungerar dom doserna också har låg tolerans
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback