Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-20, 17:11
  #1453
Medlem
FuGeeLalas avatar
Har polisen rättighet att mer eller mindre göra en razzia hos valfri tobakshandlare som försörjt hemkommunen med rullpapper i årtionden och beslagta allting som kan kopplas till cannabisbruk?
Kan tillägga att det inte handlar om din standard turklivs, utan en f.d. filmuthyrningskedja som numera är spel- och tobakshandlare som varit aktiv och väldigt omtyckt av ortens invånare.

Detta är precis vad som hände här för ett par år sedan.
Nu är man tvungen att antingen pendla en bit för att få tag på annat än korta rizla eller beställa online.

Så, är det där rättfärdigat av polisen? Visst förstår jag att folk och framförallt polis förstår vad rullpapperna för det mesta används till, men inte fan kan det vara juridiskt rätt att beslagta allting?

En hypotes jag har är att oroliga föräldrar har visat oro över att de hittar rullpapper på ungarnas rum och kontaktat polisen. Detta antar jag för att det skedde i ett rikemansghetto mer eller mindre, rika päron medans barnen är rascals.
Hur som helst kan detta inte hålla i rätten ifall butiksägaren skulle gå vidare med det, eller?

Flytta om detta passar någon annanstans.

ont; Christiania har många diverse stånd med allt möjligt. Köpt en glaspipa och en metallgrinder med galler som fångar kief. Dyrt som fan men de fungerar ännu, snart 10 år senare.
__________________
Senast redigerad av FuGeeLala 2018-08-20 kl. 17:14.
Citera
2018-08-20, 17:16
  #1454
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
]Har polisen rättighet att mer eller mindre göra en razzia hos valfri tobakshandlare som försörjt hemkommunen med rullpapper i årtionden och beslagta allting [/b]som kan kopplas till cannabisbruk?
Kan tillägga att det inte handlar om din standard turklivs, utan en f.d. filmuthyrningskedja som numera är spel- och tobakshandlare som varit aktiv och väldigt omtyckt av ortens invånare.

Detta är precis vad som hände här för ett par år sedan.
Nu är man tvungen att antingen pendla en bit för att få tag på annat än korta rizla eller beställa online.

Så, är det där rättfärdigat av polisen? Visst förstår jag att folk och framförallt polis förstår vad rullpapperna för det mesta används till, men inte fan kan det vara juridiskt rätt att beslagta allting?

En hypotes jag har är att oroliga föräldrar har visat oro över att de hittar rullpapper på ungarnas rum och kontaktat polisen. Detta antar jag för att det skedde i ett rikemansghetto mer eller mindre, rika päron medans barnen är rascals.
Hur som helst kan detta inte hålla i rätten ifall butiksägaren skulle gå vidare med det, eller?

Flytta om detta passar någon annanstans.
Det kan jag verkligen inte tänka mig.
Vi har ingen "paraphernalia" lag i Sverige.

Säker på att butiken inte höll på med svarta affärer eller så?
Säker på att det inte var kronkalle som gjorde raiden?
Citera
2018-08-20, 17:29
  #1455
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Det kan jag verkligen inte tänka mig.
Vi har ingen "paraphernalia" lag i Sverige.

Säker på att butiken inte höll på med svarta affärer eller så?
Säker på att det inte var kronkalle som gjorde raiden?
Kan inte med säkerhet svara på om de hade rent mjöl i påsen, men då tycker jag det är märkligt att de bara beslagtar saker som kan kopplas till narkotika.
Samma gäller för fogden, vad har de att göra med en tobakshandlare säljer rullpapper? :P
Citera
2018-10-22, 13:17
  #1456
Medlem
Tjena! Har fram tills nu kört med en liten metallpipa som kläggat igen totalt.

Jag letar därför efter en glaspipa (som jag intalar mig själv är lättare att rengöra?). Jag har googlat och hittat en del men vill gärna ha era åsikter.

Har ni tips på någon bra glaspipa? Det får gärna vara lite bättre kvalité och inget som man skulle kunna hitta i en souvenirbutik i Amsterdam (vilket var fallet med min metallpipa... ).

Behöver den tills på Lördag så det är lite akut!
Citera
2018-10-24, 12:09
  #1457
Medlem
Inte så mycket aktivitet här inte

Men det blev denna:

https://smokenation.se/pipor/ash-catcher-sherlock

Nu håller jag tummarna för att den kommer fram innan lördag
Citera
2018-10-27, 00:38
  #1458
Medlem
tjacxks avatar
http://vitamoln.com/shop/ om ingen redan nämnt denna sida
Citera
2018-11-03, 12:35
  #1459
Medlem
Hemligtjeejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Finns en butik mitt emot sofiakyrkan som säljer tillbehör. Bong,papper,grinders osv. Har köpt en bong där och är 100% nöjd.

Edit: Butiken kallas puff puff i folkmun. Ingen aning om vad den heter vanligtvis.

Var där, över förväntan!
Citera
2018-11-04, 11:49
  #1460
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Köpa bong i Jönköping infogad.

/Mod
Citera
2018-11-04, 12:14
  #1461
Medlem
https://www.grasscity.eu

skickar från europa och har bra priser som fan. Frakt kostar 3 euro typ och går snabbt spårat med dhl. kom 5 dagar efter markerat som shipped.

PS: om ni ska köpa billiga glasbångar så är det inte värt det imo. Glasen är så jävla tunna. Har ni budget köp en i ceramic, sten eller akryl istället. Dom får man helt ok för för 15-20 euro. För glas hade jag nog lagt minst 50 och då är den nog rätt "simpel" fär de insatta
Citera
2018-11-06, 15:29
  #1462
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligtjeej
Var där, över förväntan!

Eller hur! Köper alla mina röktillbehör där, om jag inte internetshoppar på smoketower.
Citera
2018-11-22, 22:44
  #1463
Medlem
Tjena! Verkar som att Black Friday nått oss stoners Tänkte bara tipsa om två butiker som verkar köra rabatter och dylikt imorgon:

https://smoketower.com/

https://smokenation.se/
Citera
2018-12-22, 02:35
  #1464
Medlem
TryhardPolices avatar
Vet någon om det finns någon butik i Borås som säljer grinders? Ska tydligen finnas en butik i knalleland men tänker mer i centrum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback