Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-11, 10:09
  #25
Medlem
brutalares avatar
Då David Copperfield inte har fler trådar om sig tråkigt nog då han är den största illusionisten igenom tiderna så fortsätter jag här.

Var nyligen och såg hans show i Las Vegas och hans avslut med dinosaurien var bland det mäktigaste jag har sett. David är riktigt bra på att skydda sina verk de sista tio åren och nästan inget finns på Youtube då han inte vill att man ska spekulera för mycket om hans trick. Jag önskar jag kunde få se det igen för jag vet inte om jag verkligen såg det jag såg, jag var i chock. Jag litar inte på mitt eget minne.
Citera
2018-02-11, 14:44
  #26
Medlem
nerdnerds avatar
Har också sett Copperfield i Las Vegas, men blev faktiskt lite besviken och tyckte inte han var särskilt sympatisk.

Det trick han avslutade med då var att först välja ut 10 människor slumpmässigt från publiken. Iaf verkade det slumpmässigt. Sen låstes de in i typ någon bur, sen drogs ett draperi emellan dem och publiken, och så lite abrakadabra, och så plötsligt hade de teleporterats till längst bak i salen. Tata!

Bara det att de hamnade precis bakom där jag satt och att jag hade märkt när de sprang dit i mörkret...

Det här Hawaii-tricket är nog också snarare enklare än man tror. Ev "frivilliga turister" är bara en del av showen. Etc.
Citera
2018-02-12, 18:26
  #27
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det trick han avslutade med då var att först välja ut 10 människor slumpmässigt från publiken. Iaf verkade det slumpmässigt. Sen låstes de in i typ någon bur, sen drogs ett draperi emellan dem och publiken, och så lite abrakadabra, och så plötsligt hade de teleporterats till längst bak i salen. Tata!

Bara det att de hamnade precis bakom där jag satt och att jag hade märkt när de sprang dit i mörkret...
Det där tricket finns ju beskrivet i detalj eftersom att en i publiken ramlade och slog sig rejält och stämde David Copperfield. Publiken går ner under scenen via en stege och uppmanas att inte säga något för att göra det roligt typ.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback