Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-25, 10:34
  #325
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Har du fått den och provat än? Jag letar tips till min 12-åring. Han är sjukt kräsen...

Har samma på jobb så vet hur dom är..

Dom är lite "stiff" alltså det ät mer en kontorsstol där du är framåtlutad/koncentrerad än en laidback stol där man casual spelar och kollar en film...

Passar oss gamla med dålig rygg Då blir den faktiskt skön. Men för en 12-åring kanske en Ikea "Markus".
Citera
2017-07-26, 09:16
  #326
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Har samma på jobb så vet hur dom är..

Dom är lite "stiff" alltså det ät mer en kontorsstol där du är framåtlutad/koncentrerad än en laidback stol där man casual spelar och kollar en film...

Passar oss gamla med dålig rygg Då blir den faktiskt skön. Men för en 12-åring kanske en Ikea "Markus".
Ok, ska kolla på Markus. Han sitter ju mest tillbakalutad och spelar och kollar på film. Han har en Kinnarps nu, men tycker sitsen är för hård... Suck.
Citera
2017-07-26, 12:35
  #327
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Det är ju lite olika vad "en halv förmögenhet" betyder för olika människor, men jag skulle satsat på en bagagnad kvalitetsstol från de kända märkena (Kinnarps etc). För en sådan får man punga ut med 3-4000, om man inte har drängtur och hittar någon på Blocket för en femhunka. Ett tips är också att kolla era second hand-butiker i närheten, ibland får de in överskott från kommunkontor och liknande. Ring runt och kolla!
Kollar regelbundet på blocket men ska testa att ringa runt till second hand butiker! Tack för tipset!
Citera
2017-08-01, 20:13
  #328
Medlem
Någon som testat denna? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59178317/

Gungfunktionen är inte låsbar. Är det något man behöver? Ska köpa min första "riktiga" skrivbordsstol. Är väldigt fäst vid denna men vet inte hur viktigt det är med låsbart ryggstöd. Jag ska läsa och plugga i den så komforten är kanske viktigast?
Citera
2017-08-21, 15:45
  #329
Medlem
japanskbruds avatar
var är dom riktiga stolarna som fanns när jag va yngre .. Oförstörbara kontorstolar i trä med en grov trapetsgänga som man höjer och sänker med istället för gasfjäder
Citera
2017-09-20, 08:28
  #330
Medlem
Jag behöver en bra kontorsstol i mitt nya hem, som en ergonomisk kontorsstol. Har sett Håg Capisco. Någon som har erfarenhet av detta? https://www.dengodestol.dk/test-af-s...-hag-h04-4200/
Det är inte en billig stol, men bara är det bra att stödja ryggen?
Tack på förhand!
Citera
2017-11-01, 11:31
  #331
Avstängd
Erfarenheter av Svive Lynx Tier 3?

Är de någon som har erfarenheter av det här märket/stolen? Behöver en ny datastol hemma och vill inte lägga ner en allt för stor förmögenhet på stolen.. Den ska ha kudde för svanken, höj och sänkbara armstöd och gärna klara av 80kg och uppåt med en längd på minst 190cm.

Webhallen - Svive lynx tier 3
Citera
2017-12-14, 22:03
  #332
Medlem
Elementarts avatar
Hur länge håller era gamingstolar? Jag köpte min för ca 3 år sedan och dynan man sitter på har börja spricka, vet inte om man kan fixa det eller om det bara är dags o inhandla en ny stol.
Citera
2018-01-22, 04:28
  #333
Medlem
Hejsan,

Är ute efter en ny gamingstol nu. Har nu haft en IKEA Markus i flertalet år. Den har dock släppt lite i ryggstödet så låset fungerar inte riktigt.
Jag väger omkring 150kg så detta minimerar mina val på stolar något.
Har börjat fundera på en AK Racing K7012 men är lite osäker. Älskar när materialet på stolen är textiltyg då det inte blir oerhört varmt och klibbigt som det kan bli med läder och det är just denna stolen. Priset är inte så farligt heller.

Min fråga lyder nu, vad för stol kan ni rekommendera för en överviktig person?
Anledningen till att jag tvekar på den ovan är att Maxvikten ska vara 150kg vilket gör mig lite oroad när man ligger där själv.
Finns ju ett par från DXRacer men de känns otroligt dyra. Min budget i nuläget ligger på omkring 3000:-. Men detta kan ändras. Tipsa på även om de är dyrare.
Någon annan person som väger rätt mycket som har denna stol eller någon annan stol som ni kan rekommendera?
Citera
2018-01-26, 16:12
  #334
Medlem
Jag undrar om det är någon skillnad på dessa 2 stolar:
AKRACING Nitro Gamingstol
https://www.komplett.se/product/8754...tro-gamingstol
AKRACING Octane Gamingstol
https://www.komplett.se/product/8754...ane-gamingstol

?
Citera
2018-02-01, 10:52
  #335
Medlem
Kan rekommendera denna stolen:

https://www.elgiganten.se/product/da...E&gclsrc=aw.ds

Billigt pris dessutom.
Citera
2018-02-27, 10:50
  #336
Medlem
Skall nu köpa en datorstol som man åtminstone kan höja och sänka samt är bekväm. Jag vill helst inte spendera mer än 2000:-. Finns ju hur många gamingstolar som helst verkar det som haha

Tacksam för tips
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2018-02-27 kl. 10:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback