Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-03, 21:27
  #121
Medlem
Riktigt rolig och bra hardcore-sandbox spel!
Finns en svensk guild som heter Death-in-Excess. De har en tråd i MMO recruitmenttråden.
Svårt att spela LIF MMO ensam. Så är du ny, hitta en guild!
Citera
2017-07-15, 15:37
  #122
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Utgar
Cloced beta pågår nu. Betan kommer köras i 10-11 dagar till, sedan stänger den ner. Eventuellt blir det fler stängda betas framöver innan Open.

Vårt mål är att först och främst att ha kul, vi är inte så många ännu men kämpar på så gott det går. När de stängda betatesterna är klara är vårt mål att ha ett gäng svenskar så vi kan vara med från start.


För er som inte lirat LIF eller LIF MMO så är det ett hardcore medeltids sandbox spel, ganska oförlåtande. Mycket grind men det är kul eftersom man kan bygga byar/städer/borgar som man själv vill.
Full loot och skillloss.

Det är ett riktigt bra spel! Bästa jag själv spelat sedan Ultima Online. Samt det spel jag upplever kommer närmast UO.

PM mig om någon är intresserad att gå med oss i vår svenska LIF MMO guild.
Vad krävs för tillgång till betan?

Köpt lif:yo tidigare
Citera
2017-07-15, 16:24
  #123
Medlem
Du får en karaktär till Open Beta om du har YO. Annars får man köpa ett MMO-pack. Finns med 1, 2 eller 3 tickets (Karaktärer). Då får man lira i stängda beta. Stängda betan går en vecka till drygt. Sen vet man inte om det blir fler omgångar innan Open. Förmodligen blir det nog det.
Citera
2017-08-19, 12:58
  #124
Medlem
Joakwims avatar
CBT#5 är igång! Den kommer att köras i "a few weeks" enl mailutskick.

I spoiler finns lite info om hur framtida beta kommer att gå till, från okänd källa:
Citera
2017-08-21, 16:20
  #125
Medlem
Så vill man vara med från start (Efter wipe) är det dags nu snart!
Grymt spel om man gillar Ultima Online/Darkfall/Mount and blade.
Det är dock mycket grind och väldigt hardcore
Citera
2017-11-05, 18:08
  #126
Medlem
Den 17:e november släpps LIF MMO!
Citera
2017-11-23, 22:42
  #127
Medlem
Lichkings avatar
Funderar på att köpa, någon server där det finns gott om svenskar med en skön guild?
Citera
2017-11-30, 21:48
  #128
Avstängd
classof82s avatar
Nu kör man lif mmo. Ca 3500 - 4000 spelare online på kvällen. Rätt skoj att sätta tänderna i detta spel igen. Har inte spelat på 2-3 år.
Citera
2017-12-15, 15:20
  #129
Medlem
Dub1Downs avatar
Så spelet kostar runt 250 spänn? Är det värt pengarna? Inte lirat något liknande innan, känns lite tradigt att slänga ut cash för något som man inte kommer fastna för.
Citera
2017-12-16, 21:27
  #130
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Funderar på att köpa, någon server där det finns gott om svenskar med en skön guild?
Finns några svenska guilder! Bara att börja spela . Finns två europeiska servrar. Den ena heter Avalon och är standard. Den andra heter Epleland och är rollspelsfokuserad.

Citat:
Ursprungligen postat av Dub1Down
Så spelet kostar runt 250 spänn? Är det värt pengarna? Inte lirat något liknande innan, känns lite tradigt att slänga ut cash för något som man inte kommer fastna för.
Jag tycker definitivt att det har varit värt mina pengar, köpte spelet för 450kr för strax under ett år sedan. Spelet har stor "fastna" potential kan jag lova...
Citera
2018-02-03, 23:05
  #131
Medlem
Vill man börja spela och köra rollspel. Göra sin egen bondgård eller vara erimit i skogen så är vi på en perfekt server. Kan gå med oss för att erövra hela värden också så klart. Välkomna.

Lägg till mig på steam så hjälper jag dig. Namn Flaskfot
Citera
2018-02-13, 19:42
  #132
Medlem
Towans avatar
Köpte spelet igår, men spawnade ta mig tusan allra längst söder. I öknen.

Vad behöver man för att kunna göra Simple Rope? Jag högerklickar på Plant Fiber, men kan inte se att jag kan skapa något överhuvudtaget av det.
__________________
Senast redigerad av Towan 2018-02-13 kl. 19:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback