Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-19, 22:40
  #1
Medlem
Joakwims avatar
Länk till spelets hemsida: http://lifeisfeudal.com/

Life is feudal är ett Sandbox medeltida MMORPG. Det bygger på realism, alltså ingen magi eller dylikt. Tillverka konstaterar på forumet att combat-systemet ska vara likt Mount&Blade's combat-system.

Spelet är under extremt tidig alpha och än så länge finns det enbart tre videos ute som du kan hitta här.

Life is Feudal är alltså ett alternativ till spel såsom Darkfall, Mortal Online och Dawntide som dessutom faktiskt verkar gå hela vägen med efterlängtade system såsom möjlighet att förändra natur samt helt fritt bygg-system. En dynamisk värld. Givetvis FPS.

I denna tråd diskuterar vi hur spelet kan komma att arta sig samt hur det faktiskt är att spela när någon får chansen. En all-around tråd om spelet.
Citera
2011-07-19, 22:44
  #2
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Kommer förmodligen prova det men det känns som om Sandbox MMORPG inte är ett så vinnande koncept.
Citera
2011-07-19, 22:49
  #3
Medlem
UAAs avatar
Verkar lovande. Känns som ett mortal online, fast med nya utvecklare som kanske, bara kanske inte är totala klåpare.
Citera
2011-07-19, 22:52
  #4
Medlem
Herr-Erkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Verkar lovande. Känns som ett mortal online, fast med nya utvecklare som kanske, bara kanske inte är totala klåpare.

Utvecklarna är ryska tror jag. De har nog inte så gott om pengar dock så det är väl lite av ett projekt de håller på med på fritiden.
Citera
2011-07-19, 22:57
  #5
Medlem
Toalettrulles avatar
Verkar ballt att kombinera Minecraft med Mount & Blade. Kan bli kaos, kan bli fett Någon som vet hur länge det har varit i produktion? Undrar om man kan få reda på om det kommer ut om 1 eller 5 år.
Citera
2011-07-19, 22:59
  #6
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettrulle
Verkar ballt att kombinera Minecraft med Mount & Blade. Kan bli kaos, kan bli fett Någon som vet hur länge det har varit i produktion? Undrar om man kan få reda på om det kommer ut om 1 eller 5 år.
Jag räknar med sent, i pre-alpha brukar det väll ta minst 3-4år iaf.
Citera
2011-07-21, 14:26
  #7
Medlem
ChristerNs avatar
Jag har tidigare missuppfattat vad "Sandbox" betyder.

Jag tycker många spel nästan bara går ut på krigande
Jag tycker ett spel med RPGFPS skulle bli intressantare och roligare, då man kan bygga ett eget hem, odla nått och få käk. Gärna med nån sorts kompis, som hjälper en. (Djur eller robott).
Samt stor cyberrymd att upptäcka och göra äventyr i.
Gärna lite av samhälls-simulation med råvaror, utbildning eller know How, transporter mm.

Vi får se hur det blir med Life is feudal.

Christer
Citera
2011-07-22, 12:16
  #8
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Jag har tidigare missuppfattat vad "Sandbox" betyder.

Jag tycker många spel nästan bara går ut på krigande
Jag tycker ett spel med RPGFPS skulle bli intressantare och roligare, då man kan bygga ett eget hem, odla nått och få käk. Gärna med nån sorts kompis, som hjälper en. (Djur eller robott).
Samt stor cyberrymd att upptäcka och göra äventyr i.
Gärna lite av samhälls-simulation med råvaror, utbildning eller know How, transporter mm.

Vi får se hur det blir med Life is feudal.

Christer
Det hade varit roligt med aspekter såsom dessa, fast samtidigt kan jag inte tänka mig att det är lika spännande i längden om det tar alldeles för stor tid av spelet. Bygga ett eget hem verkar dock bli verklighet, och jag hade inte blivit förvånad om man kunde plöja och så åkrar då deras engine ger stöd för spelar-modifierad natur.

Ska tilläggas att de inte skrivit motorn från scratch, de har dock tweakat den för att hantera en dynamisk värld. Minns inte vad motorn hette dock...
Citera
2013-10-27, 14:35
  #9
Medlem
Joakwims avatar
Utveckling är fortfarande igång efter 2år, nu har en promo-vid släppts med lite sneakpeaks osv!

http://www.youtube.com/watch?v=JxHOj...ature=youtu.be
Citera
2013-11-01, 21:04
  #10
Medlem
Herr-Erkens avatar
http://www.indiegogo.com/projects/life-is-feudal

Idiegogo är nu uppe för detta spel!
Citera
2014-09-22, 12:13
  #11
Medlem
teflonpannan69s avatar
Bumpar denna tråd, spelet finns nu som early acess på steam, någon som provat? Verkar ju riktigt häftigt, men känns kanske som att de lovar runt och håller tunt, vad vet jag.
Citera
2014-09-22, 12:33
  #12
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Bumpar denna tråd, spelet finns nu som early acess på steam, någon som provat? Verkar ju riktigt häftigt, men känns kanske som att de lovar runt och håller tunt, vad vet jag.

Konceptet är intressant, men känns som att man får vänta länge på utdelning. Den här tråden är tre år gammal och spelet beskrivs fortfarande av utvecklarna som att det ligger i "early alpha".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback