Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-19, 20:38
  #1
Medlem
Hej!


Ja vet, pinsamt gjort, saken är det att vi har varit tillsammans 6år, just nu har vi det inte så bra då hon bor ca 10mil bort där hon kommer ifrån och jag sitter fast i min stad (arbetslös) så vi kan inte bo tillsammans, vi bodde för några månader sedan tillsammans i min stad där vi skulle bilda något men så blev det inte då hon inte orkade med sitt jobb, fast hon var ledig 1 vecka varje månad (hon jobbade 3v som om det var 4) för att åka hem till sina päron ibland så fortsatte telefonen att ringa, aldrig ledig, så hon knäcktes av det och eftersom jag var arbetslös fanns det ingen annan utväg just nu iaf.

Hon har även sagt att så fort jag får jobb här så flyttar hon tillbaka direkt, hon vill även ha barn med mig, vi är även förlovade, hon har även sagt att hon har sitt ex som hon inte pratat med på alla dessa år som vän på facebook för inte så länge sedan. vi har ett väldigt öppet förhållande vi har pratat om allt, så jag sa bara okej, det är inget fel med det! men jag har min oro.

Jag gick in på hennes facebook och läste att dom skriver privata meddelanden till varandra,

Killen är A, tjejen är B

A:tjatja har du cigg? är du hemma? alla affärer är ju stängda

B: nej jag har inga cigg, jag bor inte kvar här.

A: varför inte?

B: jag fick jobb så det blev 1 mil utanför.

A: ok ok

B: nu ska jag fortsätta jobba, du får ha det så bra pok.

A: ookk kjjaam

Några dagar senare

B: umgås du nåt med xx som är tillbaka i staden?

A: ibland

B: okok tänkte bjuda han på fika, häng med om du vill

A: aa okk.

Jag kanske är lite löjlig med ''pok'' men faktum är att vi pratade om det för inte så länge sedan att hon inte tyckte det var Ok med att säga puss till andra killar, så hur ska jag tolka att man skriver det till ett ex? iofs va det en gång nu är det kram, kan förövrigt säga att hon har kollat in min lunarstorm under första månaderna för 6år sen alltså, då jag inte va speciellt seriös, hon hade väl sina aningar då också. känns som ex:et undrar lite? vart hon finns?

Hur ska jag reagera, tolka allt, tycker ni?
Citera
2011-07-19, 20:46
  #2
Medlem
azions avatar
vänta ut o se vart det leder, det behöver inte betyda något alls. Tjejer snackar hellre med ex än vi mä gör.. men håll ett jävligt stort o vakande öga. lycka till!
Citera
2011-07-19, 20:47
  #3
Medlem
Det som är där behöver inte betyda något, jag hade aif försökt fråga exempelvis vad hon gör. (under den tiden som skulle fika) och se om hon är ärlig om det.
säger hon inget om killen så kanske hon "gömmer" det.

Jag skulle väntat och kollat hur det går. det kanske inte är så roligt att komma och säga "HAHA! nu tog jag dig allt" men så va det egentligen inget. så får du skiten istället. vänta tills du verkligen vet något. det är vad jag hade gjort aif
Citera
2011-07-19, 20:47
  #4
Medlem
Baiuls avatar
Slå bakut och gör slut. Det där är grov otrogenhet. Fuck that. Glöm henne.
Citera
2011-07-19, 20:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azion
vänta ut o se vart det leder, det behöver inte betyda något alls. Tjejer snackar hellre med ex än vi mä gör.. men håll ett jävligt stort o vakande öga. lycka till!


så jag ska alltså fortsätta smyga och titta hennes meddelande? känns förjävligt
Citera
2011-07-19, 20:50
  #6
Medlem
kalleman00s avatar
Är det inte lite varningstecken när hon flyttar iväg från dig om ni är förlovade och har varit ihop med dig i 6 år, när ni dessutom bor ihop? Hur gamla är ni?
Citera
2011-07-19, 20:51
  #7
Medlem
Das-Papiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rand0mguy
Hej!


Ja vet, pinsamt gjort, saken är det att vi har varit tillsammans 6år, just nu har vi det inte så bra då hon bor ca 10mil bort där hon kommer ifrån och jag sitter fast i min stad (arbetslös) så vi kan inte bo tillsammans, vi bodde för några månader sedan tillsammans i min stad där vi skulle bilda något men så blev det inte då hon inte orkade med sitt jobb, fast hon var ledig 1 vecka varje månad (hon jobbade 3v som om det var 4) för att åka hem till sina päron ibland så fortsatte telefonen att ringa, aldrig ledig, så hon knäcktes av det och eftersom jag var arbetslös fanns det ingen annan utväg just nu iaf.

Hon har även sagt att så fort jag får jobb här så flyttar hon tillbaka direkt, hon vill även ha barn med mig, vi är även förlovade, hon har även sagt att hon har sitt ex som hon inte pratat med på alla dessa år som vän på facebook för inte så länge sedan. vi har ett väldigt öppet förhållande vi har pratat om allt, så jag sa bara okej, det är inget fel med det! men jag har min oro.

Jag gick in på hennes facebook och läste att dom skriver privata meddelanden till varandra,

Killen är A, tjejen är B

A:tjatja har du cigg? är du hemma? alla affärer är ju stängda

B: nej jag har inga cigg, jag bor inte kvar här.

A: varför inte?

B: jag fick jobb så det blev 1 mil utanför.

A: ok ok

B: nu ska jag fortsätta jobba, du får ha det så bra pok.

A: ookk kjjaam

Några dagar senare

B: umgås du nåt med xx som är tillbaka i staden?

A: ibland

B: okok tänkte bjuda han på fika, häng med om du vill

A: aa okk.

Jag kanske är lite löjlig med ''pok'' men faktum är att vi pratade om det för inte så länge sedan att hon inte tyckte det var Ok med att säga puss till andra killar, så hur ska jag tolka att man skriver det till ett ex? iofs va det en gång nu är det kram, kan förövrigt säga att hon har kollat in min lunarstorm under första månaderna för 6år sen alltså, då jag inte va speciellt seriös, hon hade väl sina aningar då också. känns som ex:et undrar lite? vart hon finns?

Hur ska jag reagera, tolka allt, tycker ni?

Med tanke på "tjockstilen" så tycker jag inte att du ska vara orolig, alls
Citera
2011-07-19, 20:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semiretarded
Det som är där behöver inte betyda något, jag hade aif försökt fråga exempelvis vad hon gör. (under den tiden som skulle fika) och se om hon är ärlig om det.
säger hon inget om killen så kanske hon "gömmer" det.

Jag skulle väntat och kollat hur det går. det kanske inte är så roligt att komma och säga "HAHA! nu tog jag dig allt" men så va det egentligen inget. så får du skiten istället. vänta tills du verkligen vet något. det är vad jag hade gjort aif


Hon frågade när han hade semester och det är inte många dagar kvar, hon skall även komma hit 4 dagar innan och hjälpa till med lägenheten/Städning/lämna nycklar osv, sen kanske det max är några dagar kvar på hans semester, vi pratar oftast på kvällarna, så man har något att prata om, ska jag alltså smygtitta och kolla in dagen och sedan ringa när dom är där o fikar? svarar hon inte och jag frågade senare på kvällen vad hon gjorde, och hon säger nåt annat, vad gör jag då?
Citera
2011-07-19, 20:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das-Papier
Med tanke på "tjockstilen" så tycker jag inte att du ska vara orolig, alls


Jag vet, jag är så jävla dum att jag oroar mig, men det är ju denna tjej jag vill leva med, tycker bara det är lite märkligt hur han beter sig, har du cigg, bor du kvar här i samma mening, som om han vill något,
Citera
2011-07-19, 20:53
  #10
Medlem
Tiberius.s avatar
Ställ henne mot väggen och kräv ett svar...

Kan hon inte ge en trovärdig förklaring så är det bara tack och adjö som gäller, svårare än så är det faktiskt inte...

/ Dr Tiberius
Citera
2011-07-19, 20:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Ställ henne mot väggen och kräv ett svar...

Kan hon inte ge en trovärdig förklaring så är det bara tack och adjö som gäller, svårare än så är det faktiskt inte...

/ Dr Tiberius


du menar när dom har fikat och jag vet om det och hon säger nåt annat?
Citera
2011-07-19, 20:55
  #12
Avstängd
BillyWalshs avatar
Sluta vara sån jävla whiny little pussy. Rätt jävla vanligt att man skriver "puss och kram" när man pratar med folk man känner online. Du gör så jävla stor sak av allt. Sluta snoka i din flickväns facebook. Får hon reda på det så kommer ditt förtroende börja halta, och då kanske du gör saken värre än vad den redan är - enligt dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback