Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-19, 17:51
  #1
Medlem
Nu ska vi inte gå in på etnicitet eller nåt men hur i h-e ska man hantera en kille som svurit på att hämnas för att hans flickvän lämnade honom för 1.5 år sen för att till slut bli tillsammans med mig?

Och för att förtydliga så ska hämnden ska ske mot mig, inte mot hans fd flickvän trots att hon hade valt att lämna honom redan innan jag dök upp i hennes liv.

Har har sagt att han inte kommer ge sig förrän hela mitt liv är förstört, både ekonomiskt, frihetsmässigt och familjemässigt.

Och jag tvivlar inte en sekund på att han inte menar det han säger. Han har misshandlat folk förr och blivit polisanmäld (ej fälld) plus att han nog inte skulle dra sig för att angiva mig falskt till polisen bara för att sabba ner mitt rykte (jobbar på en arbetsplats där det är extremt känsligt att vara föremål för en polisutredning oavsett om man är oskyldig eller inte)

Ska man behöva vänta tills han överfaller en när man är på väg hem från krogen en natt innan man kan sätta polisen på honom eller?

Jag kan oxo berätta att jag och flickvännen numera bor tillsammans i egen lya och har en bulle som växer i ugnen så jag är inte bara orolig för mig själv
Citera
2011-07-19, 17:54
  #2
Medlem
joppejdis avatar
Varför snackar du inte med polisen och säger att han hotar dig och din familj? Eller så sätter du dit han själv för något
Citera
2011-07-19, 17:58
  #3
Medlem
TheWitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YxanByxan
Och för att förtydliga så ska hämnden ska ske mot mig, inte mot hans fd flickvän trots att hon hade valt att lämna honom redan innan jag dök upp i hennes liv.

Stackars dig, hade det känts bättre om hämnden var riktad mot henne?

Antingen blandar du in polisen eller så får du lära dig att försvara dig om du är orolig på riktigt.
Citera
2011-07-19, 17:59
  #4
Medlem
Knivigt läge det där. Hur ser dina möjligheter ut vad gäller att försvara dig själv osv? Om det nu inte är några tomma hot det rör sig om så kanske det är bäst att du på något vis försöker att komma överens med den här idioten. Vet du varför han inte låter er vara ifred, tycker han att du är fel snubbe för din flickvän eller är det själva grejen att någon öht rör hans x?
Citera
2011-07-19, 18:00
  #5
Medlem
se till och prata med honom och få han att inse att de var ett bra tag sen dom hade ihop det o att han borde gå vidare med sitt liv för hans egen skull, så han kan bilda en familj med värme o kärlek, för han kan väll ändå inte tro att han ska få tillbaka sitt ex via hot och sen tro att det kommer finnas kärlek o värme i det förhållandet sen? så slut kan väll ingen vara.
Citera
2011-07-19, 18:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
Knivigt läge det där. Hur ser dina möjligheter ut vad gäller att försvara dig själv osv? Om det nu inte är några tomma hot det rör sig om så kanske det är bäst att du på något vis försöker att komma överens med den här idioten. Vet du varför han inte låter er vara ifred, tycker han att du är fel snubbe för din flickvän eller är det själva grejen att någon öht rör hans x?

Jag tror att det hela bottnar i att han är övertygad om att han skulle ha kunnat få henne tillbaka om inte jag hade funnits. Han fattar inte att hon gjorde slut med honom för att hon inte ville leva med honom längre.
Citera
2011-07-19, 18:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoja
se till och prata med honom och få han att inse att de var ett bra tag sen dom hade ihop det o att han borde gå vidare med sitt liv för hans egen skull

Jag har försökt med det men han vägrar lyssna på mig. De gånger vi setts så har han bara sagt att han inte tänker lyssna på mina jävla lögner och de mail jag har skickat har han vägrat att svara på. Antagligen för att ett svar skulle kunna utgöra ett bevis mot honom. Som det är nu så är alla hans påstående hörsägen som ingen skulle kunna bevittna.
Citera
2011-07-19, 18:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YxanByxan
Jag tror att det hela bottnar i att han är övertygad om att han skulle ha kunnat få henne tillbaka om inte jag hade funnits. Han fattar inte att hon gjorde slut med honom för att hon inte ville leva med honom längre.

Okej, ett klassiskt scenario. Någon nämnde något om att du kanske skulle börja utöva någon kampsport, jag ser faktiskt inte att det skulle vara någon lösning på problemet, dänger du honom så kommer han ju knappast att bli gladare om man säger så. En riktig galning ger sig inte där, tvärt om.

Ne jag tror nog att snacka med honom vore det bästa, även om det kanske inte låter så lockande. Men då får han höra din version och samtidigt bekanta sig lite med dig som person. Är det något som är möjligt i praktiken eller kommer det bara bli '' jag ska döda dig din jävel '' direkt?

EDIT: Såg nu i ditt senaste inlägg att du redan försökt snacka med honom. Men du har alltså träffat honom öga mot öga vid ett flertal tillfällen utan att han har gett sig på dig? Det tycker jag på något låter som ett gott tecken på att han kanske inte är ett så stort hot som du tror. Han är kanske bara jävligt förbannad på dig för att du har det han inte kan få men vet ändå innerst inne att han inte har någonting att vara arg på förutom sig själv som strulade till det med din nuvarande. Tiden kan nog läka det här såret, eller?
__________________
Senast redigerad av Silver.Haze 2011-07-19 kl. 18:10.
Citera
2011-07-19, 18:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
Okej, ett klassiskt scenario. Någon nämnde något om att du kanske skulle börja utöva någon kampsport

Känner jag honom rätt så är han en sån som kommer smyga sig på bakifrån snarare än att dyka upp framför och ge en chansen att försvara sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
Ne jag tror nog att snacka med honom vore det bästa, även om det kanske inte låter så lockande. Men då får han höra din version och samtidigt bekanta sig lite med dig som person. Är det något som är möjligt i praktiken eller kommer det bara bli '' jag ska döda dig din jävel '' direkt?

Har provat. Det blev exakt som du skrev ovan.
Citera
2011-07-19, 18:12
  #10
Avstängd
mirafioris avatar
Kan också bara råda dig att prata med polisen och berätta hela storyn. Då ligger du steget före. Börjar han jävlas så kanske han kan bli belagd med besöksförbud.
Citera
2011-07-19, 18:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
Men du har alltså träffat honom öga mot öga vid ett flertal tillfällen utan att han har gett sig på dig?

Det är nog endast omständigheterna som hindrat honom. Om man är bland folk som kan bevittna vad som sker så är man inte lika benägen att göra nåt korkat.

Alltså, den här killen är inte korkad. Han är ingen blindgalen mindless idiot som slår först och tänker sedan. Det jag vet om hans historik gällande tex misshandel så har han alltid sett till att ha ryggen fri och inget vittne i närheten. Det är därför han klarat sig från domar hittills.

Men det är inte en smäll på käften som jag är mest oroad för. Jag kan ta en smäll. Det är allt det andra. Att aldrig kunna sluta oroa sig för att han hittar på nåt annat sätt att jävlas. Man skulle kunna beskriva honom som en sån som kan tänka sig postorderbeställa skit i mitt namn och sen se till att min arbetsgivare får reda på det, vilket innebär stora problem även om jag bedyrar min oskuld då man måste vara ren som snö på den arbetsplats jag verkar på.
Citera
2011-07-19, 18:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWitness
Stackars dig, hade det känts bättre om hämnden var riktad mot henne?

Haha, nej men det hade kanske varit mer logiskt tycker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback