Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-19, 17:24
  #1
Medlem
Fridah-ss avatar
Vi kan väl börja som så att för två år sen börja jag på gymnasiet. Kom i samma klass som en kille jag väldigt snabbt fatta tycke för. (Vi kan kallar honom X) Jag och X skicka mycket sms till varandra under första året och jag blev väl lite små kär i honom. Men jag visste att X inte gilla mig på det sättet. Han ville bara ligga med mig och jag var okej med det. För han var och är världens player, så absolut inget att satsa på. I tvåan börja vi umgås lite privat. Vi låg dock aldrig med varandra. Nu har mina känslor för X svalnat med tiden för jag har träffat en annan kille. Men i alla fall ska träffa X snart igen och vi ska förmodligen ha sex. Men nu såg jag något på hans Facebook som jag reagera på. Såg en öppen konversation mellan X och en tjej som är 97a alltså 13 - 14 år. (Vi kallar henne Y) Anledningen varför jag reagerar är för att den var rätt flörtig... Inte nog med det umgås jag lite med hennes största stora syster som är 92a. Inte själva direkt, men vi träffas då och då på fester osv. Och har även lekt med mellan systern som är 94a när jag var liten och minns att vi ibland var "barnvakt" åt Y. Vilket gör det ännu sjukare för mig.

Så min fråga är, är det normalt av mig att reagera på detta? Eller har jag inget med det att göra med tanke på att jag å han är liksom bara kk? Och vad ska göra? Fråga honom om det är något mellan hon och han? För det gör mig verkligen helt galen och faktiskt lite avtänd.
Tacksam för svar!

För övrigt är jag och han 93or. Jag 17 och han 18.
Citera
2011-07-19, 17:29
  #2
Medlem
oloas avatar
Välkommen tillbaka om 1 år.

OnT : Jag skulle också reagera på det, tycker det är för stor ålderskillnad.
Citera
2011-07-19, 17:33
  #3
Medlem
Spreztozcs avatar
Håller med dig, självklart är det fel! Hade reagerat på precis samma sätt.
Citera
2011-07-19, 17:36
  #4
Medlem
Jag tycker absoult att du ska ingripa på ett lungt o sansat sätt föratt skulle din vänn o KK bli påkommen med 14åring så ligger han rätt risigt till om det kommer ut. Inte det lättaste men som vänn får man göra uppoffringar ibland.

Förklara för honom att du var inne på han facebook o såg att dom pratade så säger du bara "som din vän så tänk på hennes ålder så kan hon sätta dit dig så d skriker om det"
Citera
2011-07-19, 17:36
  #5
Medlem
Han skulle aldrig få peta på mig iaf ..
Man får otäcka krypningar.. under skinnet.
Citera
2011-07-19, 18:25
  #6
Medlem
kalkys avatar
kör på förfan kärlek har ingen ålder
Citera
2011-07-19, 20:18
  #7
Medlem
Emelisans avatar
Så du har träffat en kille men planerar ändå att ligga med honom snart.
Vilken bra tjej du verkar vara då.
Citera
2011-07-19, 20:18
  #8
Medlem
Jag kan förstå ifall du vill låta bli, men jag tycker att kan man stoppa ett brott så utan att riskera sitt o andras liv så ska man göra det. Killen på 19 bast ifall han nu drar sig mot 13 är omogen och kan man stoppa honom från ett dumt val så ser jag det som en självklarhet.
Ibland kan det kännas svårt att göra rätt, men oftast kommer känslan eferåt av stolthet när man hjälper andra.
Citera
2011-07-19, 20:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelisan
Så du har träffat en kille men planerar ändå att ligga med honom snart.
Vilken bra tjej du verkar vara då.

Silken ytlig kommentar inte konstigt att tjejer är så osäkra i den åldern, när ni hackar så på varandra. Vill hon ligga med hennes KK så får hon väl göra det utan att det kommer massa spydiga kommentarer
Citera
2011-07-19, 20:23
  #10
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Släng in deras konversation så att FB får avgöra hur flirtig den var.
Citera
2011-07-19, 20:34
  #11
Medlem
Fridah-ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelisan
Så du har träffat en kille men planerar ändå att ligga med honom snart.
Vilken bra tjej du verkar vara då.

Vi är inte tillsammans än, vilket betyder att jag får göra precis vad jag vill. Och nej vi är inte ens riktigt på g än. Så snälla gnäll inte.
Citera
2011-07-19, 20:41
  #12
Medlem
Fridah-ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Släng in deras konversation så att FB får avgöra hur flirtig den var.


Hon skrev på hans logg:

Flickan: Galet snygg!

Killen: Detsamma!

Flickan: Hihi

Killen:

Det var iofs ingen lång konversation. Men, men så såg det ut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback