Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-06, 00:04
  #817
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohoya
hur mycket kostar det att vara kund hos er?

Ja alltså, det beror ju på vilket abonnemang du är intresserad av. Om det är Maxi du menar är det 345kr/månader i 24 månader. Det blir en totalkostnad på 8280kr ink en mobil. Tänk på att pappersfaktura kostar 24kr/mån om du inte väljer e-faktura eller autogiro!
Citera
2012-04-06, 00:04
  #818
Medlem
Tjeaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohoya
hur mycket kostar det att vara kund hos er?


Gå in på www.tele2.se, så ser du utbudet av våra erbjudanden och kostnader för abonnemang med mera.

Glad Påsk!
Citera
2012-04-06, 00:14
  #819
Medlem
ohoyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Ja alltså, det beror ju på vilket abonnemang du är intresserad av. Om det är Maxi du menar är det 345kr/månader i 24 månader. Det blir en totalkostnad på 8280kr ink en mobil. Tänk på att pappersfaktura kostar 24kr/mån om du inte väljer e-faktura eller autogiro!

Citat:
Ursprungligen postat av Tjeap
Gå in på www.tele2.se, så ser du utbudet av våra erbjudanden och kostnader för abonnemang med mera.

Glad Påsk!

vad kan ni rekommendera för mig som ringer lite?
Citera
2012-04-06, 00:17
  #820
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohoya
vad kan ni rekommendera för mig som ringer lite?

Om du är student så finns det en hel del grymma erbjudanden på Mecenat.se

Surfar du mycket? Många personer i din omgivning som har Tele2?

Ta en titt på Kompis Surf, 89kr/mån.

http://www.tele2.se/mobilabonnemang/kompis-surf.aspx
Citera
2012-04-06, 00:27
  #821
Medlem
ohoyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Om du är student så finns det en hel del grymma erbjudanden på Mecenat.se

Surfar du mycket? Många personer i din omgivning som har Tele2?

Ta en titt på Kompis Surf, 89kr/mån.

http://www.tele2.se/mobilabonnemang/kompis-surf.aspx

tack för att du tog dig tid
Citera
2012-04-06, 00:28
  #822
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohoya
tack för att du tog dig tid

Inga problem. Du är alltid välkommen att höra av dig igen, och Glad Påsk på dig!
Citera
2012-04-06, 01:36
  #823
Medlem
Sheepdogs avatar
Hur lång leveranstid är det på OneX? Och höjs priset på abonnemanget när bindningstiden går ut automatiskt? Är bara bunden till Januari
Citera
2012-04-06, 02:19
  #824
Medlem
Tjeaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheepdog
Hur lång leveranstid är det på OneX? Och höjs priset på abonnemanget när bindningstiden går ut automatiskt? Är bara bunden till Januari

För närvarande har OneX en leveranstid på 1-2 veckor.

Vad gäller ditt abonnemang, varför skulle din kostnad höjas för att bindningstiden går ut?

Efter att bindningstiden löpt ut, har du ett öppet abonnemang som rullar på precis som vanligt, till dess att du väljer att göra något med det. Din månadskostnad ändras alltså inte.
Citera
2012-04-06, 10:29
  #825
Medlem
Har tyvärr inte några goda erfarenheter av Tele 2, minst sagt. Hoppas jag kan få något seriöst svar i denna tråd, för uppenbarligen kan inte er support ge det!

Har under flera år kört Telia, men bestämde mig för några veckor sedan att byta till Tele 2 och deras Maxi-abonnemang i och med den brutala prissänkningen. Då jag hade drygt 2 månader kvar på mitt abonnemang hos Telia bad jag dem att skicka en slutfaktura.

Jag bokade sedan en HTC One X tillsammans med Maxi-abonnemanget. Kort därefter fick jag ett sms om att nummerflytten skulle ske i september?! Jag tog då kontakt med Tele 2 och fick svaret att jag skulle göra om min beställning. Detta har dock inte gått. När jag ska göra en ny beställning står det att det redan finns en beställning under mitt nummer.

Jag har sedan dess ringt Tele 2 flertalet gånger och sagt att jag inte kan göra en ny beställning. Jag får då svaret: "Vi kan tyvärr inte hjälpa dig. Du måste SJÄLV annullera köpet via Brightpoint. Samtidigt har en person i supporten sagt att det inte är nödvändigt då deras "tekniker" skulle ordna det.

Så där står jag nu och vet inte vad jag ska göra. När jag ringer Tele 2 får jag i stort sett bara svaret: "Vi an tyvärr inte hjälpa dig, tyvärr".
Citera
2012-04-06, 12:21
  #826
Medlem
crusherzs avatar
Tjo!

Har en liten fråga angående sim-kortet. Beställde en HoX hos CDON tidigare i veckan tillsammans med Tele2's Maxi abonnemang, igår fick jag sim-kortet från tele2 men det var av modell standard. Inte micro-sim som det borde vara, skickas det inte automatiskt ut micro modellen när man tecknar abonnemanget tillsammans med en HoX?

Ska jag kontakta tele2 kundtjänst för att få ett nytt micro-sim utskickat eller finns det någonstans i Umeå jag kan byta? Behöver jag skicka/lämna tillbaka det gamla eller kan jag klippa till det under tiden?
Citera
2012-04-06, 16:03
  #827
Medlem
Tjeaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusherz
Tjo!

Har en liten fråga angående sim-kortet. Beställde en HoX hos CDON tidigare i veckan tillsammans med Tele2's Maxi abonnemang, igår fick jag sim-kortet från tele2 men det var av modell standard. Inte micro-sim som det borde vara, skickas det inte automatiskt ut micro modellen när man tecknar abonnemanget tillsammans med en HoX?

Ska jag kontakta tele2 kundtjänst för att få ett nytt micro-sim utskickat eller finns det någonstans i Umeå jag kan byta? Behöver jag skicka/lämna tillbaka det gamla eller kan jag klippa till det under tiden?

Hallå!

Du kan ringa kundtjänst och få ett nytt utskickat. Du kan också gå till en återförsäljare av Tele2 abonnemang och be dem om ett Micro, eller be dem klippa till det.

Butiker kan eventuellt ta en avgift för kortet men jag tror de flesta bjuder på det. De kan också ringa och aktivera kortet åt dig.
Citera
2012-04-06, 16:29
  #828
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Hej
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeap
Hej
Känner ni varandra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback