Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-20, 10:24
  #13
Medlem
TIOROPPAROCHENAK4s avatar
Håller verkligen tummarna för Florence + the Machine som släpper nytt och därmed säkerligen drar på turné. La Roux vore inte heller fel.
Citera
2011-10-20, 16:05
  #14
Medlem
tvantenns avatar
Sommarens festival är den bäst arrangerade och helt klart den roligaste jag varit på hittills.
Så det är ganska självklart att det blir ett besök även 2012. Hoppas på lite mer solsken nästa sommar bara haha. Alltid när jag varit på Hultsfred har det regnat. Men det blir vad man gör det till och som jag nämnde så är det min roligaste festival hittills

Bara jag som tycker att datumbytet var mer än bra?
För de har ju bytt tillbaka till de gamla datumen när Hultsfred var som störst, kan väl inte någon missat. vilket inte kan ses som något annat än negativt, enligt mig.

Ska bli riktigt spännande att se vad de får ihop för lineup, hoppas väldigt mycket på The Naked & Famous och Kasabian om man får önska något. Hultsfred ligger som sagt ute med ett antal bud på flera olika band. Någon som hört något rykte om vad som kan tänkas dyka upp nästa sommar?
Citera
2011-10-20, 16:08
  #15
Medlem
Hur mycket kostar det att gå på hultsfred ?
Citera
2011-10-20, 17:31
  #16
Medlem
Fassls avatar
Scorpio har sagt att dom kommer köra Hultsfred i 3 år vare sig dom går back eller plus.

Hoppas QOTSA, Dwarves, The Offsprings eller Therapy kommer! För då kommer jag!
Citera
2011-10-20, 18:51
  #17
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levonjut
Hur mycket kostar det att gå på hultsfred ?
Menar du totalt pris med alkohol, resa osv eller bara biljetten?
Minns jag inte helt fel så köpte jag min biljett till i sommras för ca 1200:-
vad jag vet har de inte kommit ut med något pris på biljetterna till 2012.
Men jag kan tänka mig att de hamnar på liknande pris som iår.
__________________
Senast redigerad av tvantenn 2011-10-20 kl. 18:54.
Citera
2011-10-20, 20:46
  #18
Medlem
fritjofkonkass avatar
Ska bil intressant att se hur många biljetter de lyckas sälja inför 2012 års festival. Hade inte till och med Emmabodafestivalen fler besökare än Hultan denna sommaren?
Citera
2011-10-20, 21:16
  #19
Medlem
Emmaboda ca 10k~~
Hultsfred ca 10k~~
Dock så var det nog inte många som köpte vanliga biljetter till årets hultsfred. I slutet var det massa desperata erbjudanden, köpte biljetter ihop med telia för 600 :-
och nästan alla andra fick gratis biljetter ifrån konkursen 10.
Citera
2011-10-21, 17:34
  #20
Medlem
punksvins avatar
Om de bara bokar en någorlunda hygglig line-up (vilket de högst sannolikt kommer göra då de har lite andra förutsättningar än tidigare arrangör) så kommer de lätt kunna sälja 15000-25000 biljetter tror jag. Även om det inte var många där i år så är de allra flesta som var där överens om att det var en mycket bra festival. Toppklassigt arrangemang med bl.a schyssta dass och ölservering på hela området, sånt är saker det talas om för de polare man har som inte var med. Sen var det ju lite smolk i bägaren också som t.ex städarna som var helt jävla galna och reglerna om att matstånden på campingen inte fick sälja dryck. Men på det stora hela tror jag att Hultsfred '12 kommer dra bra mycket mer besökare än '11 gjorde. Många som var där i år är sugna på att återvända och har säkert med sig ett par extra polare.
Mest tack vare snack från de som var där i år och var nöjda kommer festivalen växa hyffsat snabbt under ett par år. Om de sen lyckas hålla sig kvar bland de största återstår att se.
Citera
2011-10-21, 19:17
  #21
Medlem
Drumsticks avatar
Problemet var nog biljettpriserna.

Jag SKULLE dratt dit i år men det var lite för dyrt.
Citera
2011-10-21, 23:19
  #22
Medlem
Ballongpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumstick
Problemet var nog biljettpriserna.

Jag SKULLE dratt dit i år men det var lite för dyrt.

Va? Hultsfred var väldigt billigt i jämförelse med många andra festivaler (typ Putte i Parken, Siesta osv)
Citera
2011-10-24, 21:13
  #23
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumstick
Problemet var nog biljettpriserna.

Jag SKULLE dratt dit i år men det var lite för dyrt.
Med tanke på vad man fick för priset var det faktiskt ett riktigt bra pris.
Roligaste festivalen jag varit på hittills, riktigt bra arrangemang och hyffsat bra artister
Citera
2011-10-25, 23:02
  #24
Medlem
Bara hålla tummarna för feta artister detta år! Läste ni att företaget som äger Hultsfred också har tagit över Getaway Rock Festival?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback