Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-28, 22:40
  #1201
Medlem
woosas avatar
French films är det väldigt få som skrivit att de ska se. De är riktigt bra (enligt mig) och ska bli riktigt roliga att se!

http://www.youtube.com/watch?v=VpW2T...eature=related
__________________
Senast redigerad av woosa 2012-02-28 kl. 22:43.
Citera
2012-02-28, 22:41
  #1202
Medlem
thotthes avatar
Köpte biljett nu. Har varit tveksam ett tag men det går verkligen inte att missa Stone Roses och Cure! Att sedan få Mumford, M83, XX, Bat for lashes, Future Islands, Bear in heaven och Errors på köpet är grymt.

Nu saknas bara Shabazz Palaces, Tame Impala och Youth Lagoon. Sedan är jag nöjd.
Citera
2012-02-28, 23:32
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
The Cure är en fett stor jävla bokning. Och alla som inte lyssnar på The Cure borde börja göra det för att fatta hur jävla bra dom verkligen är. Så jävla awesome. FAN.. It's gonna be awesome!

The Cure är egentligen en ofattbart stor bokning, de har liksom headlinat Glastonbury tre gånger ( år 1986, 1990, 1995 ) vilket det bara är typ tre band till som gjort. Att få chans att se dom på Hultsfred 2012 är ju helt galet!
Citera
2012-02-28, 23:51
  #1204
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Jamen det låter som om det kommer bli riktigt stort! P&L får försöka utöka tills nästa år om de ska ha någon chans .

Ja, fy fan vad underbart det skulle vara att se TSR. Så himla bra dem är och ja, det bör väl komma något under april månad kanske?

Nej eller hur, förstår inte vad de har gjort. Kanske något som har gått fel.
P&L kommer få det riktigt svårt tror jag, när festivalen i Norrköping dyker upp. Tror FKP Scorpio försöker försvaga P&L så mycket som möjligt iår, med att "stjäla" band från P&L genom att buda över. Så att de nästa år kan köra över dem helt och hållet. Vi har varit inne på den teorin tidigare i tråden i alla fall och jag tror att det stämmer. Men sen vet man ju aldrig hur det kommer att bli

Citat:
Ursprungligen postat av Infinity.
The Cure är egentligen en ofattbart stor bokning, de har liksom headlinat Glastonbury tre gånger ( år 1986, 1990, 1995 ) vilket det bara är typ tre band till som gjort. Att få chans att se dom på Hultsfred 2012 är ju helt galet!
Det visste inte ens jag att de hade gjort! Riktigt stort är det! Det är en spelning, precis som med TSR som man i framtiden kommer kunna säga "jag var där"
Citera
2012-02-29, 00:43
  #1205
Medlem
wialls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Hmm, så kommer norrköpingsfestivalen bli en liten festival men med stora band? Det skulle vara riktigt grymt om det var så. Skulle vara lite som Sonisphere! Aja, det återstår att se men om Daft Punk kommer dit nästa år då är det givet att åka. Aldrig i livet att jag missar dem!
Men det kommer bli spännande .

Är några av de banden som nämndes ovan förutom DP aktuella för hultsfred tro eller är det helt uteslutande? FF skulle vara riktigt grymt på Hultan!
precis som tvantenn skrev att norrköpingsfestivalens yta har kapacitet för 100.000 besökare, och de satsar på att bli störst i sverige med ca. 50.000 besökare. detta kommer de till 100% komma att bli, med en budget på 100 miljoner kronor jämfört med peace and loves 75 miljoner, backat med arrangörer av världsklass som vet hur en RIKTIG festival ska vara. ja, peace and love konkar om ett par år..
Citera
2012-02-29, 00:56
  #1206
Medlem
harryhoudinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiall
precis som tvantenn skrev att norrköpingsfestivalens yta har kapacitet för 100.000 besökare, och de satsar på att bli störst i sverige med ca. 50.000 besökare. detta kommer de till 100% komma att bli, med en budget på 100 miljoner kronor jämfört med peace and loves 75 miljoner, backat med arrangörer av världsklass som vet hur en RIKTIG festival ska vara. ja, peace and love konkar om ett par år..

vart hittar du den här infon ?
Citera
2012-02-29, 01:12
  #1207
Medlem
wialls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harryhoudini
vart hittar du den här infon ?
http://www.dn.se/kultur-noje/musik/t...stival-sverige
there you go sen kan man ju tänka på att peace and love håller på med t.ex. en festival utomlands, barnens p&l, massa forumakter osv. inte säker ifall allt detta räknas med i de 75 miljonerna men ändå!
Citera
2012-02-29, 02:39
  #1208
Medlem
wialls avatar
hursomhelst så hoppas jag på att franz ferdinand är bandet som de menar på twitter. en annan sannolik bokning i samma sorts storlek som patti smith skulle kunna vara john mayer? anyone?
Citera
2012-02-29, 02:42
  #1209
Medlem
wialls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiall
hursomhelst så hoppas jag på att franz ferdinand är bandet som de menar på twitter. en annan sannolik bokning i samma sorts storlek som patti smith skulle kunna vara john mayer? anyone?
glömde att tillägga att han ska köra en USA-turné till och med början av maj, så ifall man tänker att han har flera europeiska spelningar som ska bekräftas inom några veckor, kan hultsfred vara ett alternativ
Citera
2012-02-29, 03:32
  #1210
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiall
glömde att tillägga att han ska köra en USA-turné till och med början av maj, så ifall man tänker att han har flera europeiska spelningar som ska bekräftas inom några veckor, kan hultsfred vara ett alternativ
Intressant tanke! Är inte direkt ett fan av honom, men vet väldigt många som skulle bli glada
Citera
2012-02-29, 04:12
  #1211
Medlem
wialls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Intressant tanke! Är inte direkt ett fan av honom, men vet väldigt många som skulle bli glada
nja inte jag heller riktigt, hoppas på franz!
Citera
2012-02-29, 04:13
  #1212
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiall
nja inte jag heller riktigt, hoppas på franz!
För mig spelar det egentligen ingen roll vad de släpper, jag är mer än nöjd i alla fall!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback