2011-07-18, 17:28
Medlem
screamerns avatar
Tjo, har under en tid haft problem med min stationära dator med Windows 7 Eternity.
Efter att man har skrivit in lösenordet så står det welcome, och där fastnar den. Förrut har det räckt med att starta om den igen, men nu fungerar det inte. Felsäkert läge fungerar dock, så in i datorn kommer jag. Är detta ett hårdvarufel i systemdisken, eller är det mjukvarufel tro?

Har planer på att formatera, men kommer det att göra någon skillnad?
Citera
2011-07-18, 17:37
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av screamern
Tjo, har under en tid haft problem med min stationära dator med Windows 7 Eternity.
Efter att man har skrivit in lösenordet så står det welcome, och där fastnar den. Förrut har det räckt med att starta om den igen, men nu fungerar det inte. Felsäkert läge fungerar dock, så in i datorn kommer jag. Är detta ett hårdvarufel i systemdisken, eller är det mjukvarufel tro?

windows 7 eternity? aldrig hört talas om, enterprise måste du väl endå syfta på? Det kan vara dina ramminnen, din hårddisk, ditt grafikkort. Börja med att formatera om datorn och kom tillbaka om problemet fortfarande finns kvar.
Citera
2011-07-18, 17:40
Medlem
screamerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
windows 7 eternity? aldrig hört talas om, enterprise måste du väl endå syfta på? Det kan vara dina ramminnen, din hårddisk, ditt grafikkort. Börja med att formatera om datorn och kom tillbaka om problemet fortfarande finns kvar.

Det är någon piratkopia som kallas eternity.

Ska bara ta lite backup så blir det formatering sedan
Citera
2011-07-18, 17:41
Medlem
Grogganns avatar
Hade samma problem på min förra bärbara, och det visade sig att det vara sata-kontrollern som inte fungerade som den skulle. Dock så förstörde den ett flertal windowsinstallationer. Är det första gången för dig så är det sannolikt att det kan bero på annat.
Citera
2011-07-18, 17:55
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Det är någon piratkopia som kallas eternity.

Ska bara ta lite backup så blir det formatering sedan

Ok då är jag med.
Citera
2011-07-18, 23:39
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:

Har en superbra lösning.....kör inte med piratkopierat skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in