Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-18, 16:09
  #1
Medlem
LingonGroovys avatar
Hej kära datorkunniga flashbackare!

Det är så att jag har ett problem med min mikrofon. För några dagar sedan så gick min dator sönder helt o hållet o jag vart helt paff, databeroende som jag är.

Men nu till det nya problemet, har skaffat en ny dator och problemet jag har är att jag vill att min mikrofon ska höras direkt genom högtalarna vilket den gjorde på min förra dator. Fördelen med det här är att jag sätter mikrofonen intill gitarren så jag kan jamma tsammans med guitarpro och till youtube. Har ingen förstärkare så jag gör på detta sättet. Har inte heller nån akustisk.

Men nu är det så att ljudet kommer i efterhand vilket det inte gjorde på min förra dator, då kom ljudet direkt till mina högtalare när jag spelade. Vad kan felet vara? Behöver jag uppgradera mina drivrutiner?

Jag har ett ljudkort som heter Realtek AC 97 Audio. Operativsystemet jag kör är win7. Om jag har integrerat ljudkort vilket jag gissar att jag har kanske man bör ta reda på vad moderkortet heter för att uppdatera drivrutiner om det nu skulle vara det som är felet.

Tack på förhand!

Har nu kommit fram till att moderkortet heter A8N-SLI Premium. Man ser väl det när man startar datorn?
__________________
Senast redigerad av LingonGroovy 2011-07-18 kl. 16:18.
Citera
2011-07-18, 16:23
  #2
Medlem
WhySoBorings avatar
Du skall kunna ändra hastigheten inne på ljudinställningar eller någonstans inne i programmet så att det skall höras snabbare.
Citera
2011-07-18, 16:37
  #3
Medlem
LingonGroovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhySoBoring
Du skall kunna ändra hastigheten inne på ljudinställningar eller någonstans inne i programmet så att det skall höras snabbare.
Ok, har du gjort detta i win7?
Citera
2011-07-18, 17:48
  #4
Medlem
WhySoBorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LingonGroovy
Ok, har du gjort detta i win7?

Jag hade windows 7 som OS om de är det du menar
Citera
2011-07-18, 19:00
  #5
Medlem
LingonGroovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhySoBoring
Jag hade windows 7 som OS om de är det du menar

Ja precis, hur gjorde du för att lösa problemet? Du kanske inte behövde den funktionen att ljudet måste låta direkt i högtalarna när det låter i mikrofonen?
Citera
2011-07-18, 20:44
  #6
Medlem
Vad har den här frågan med övriga OS att göra????
Citera
2011-07-19, 22:24
  #7
Medlem
LingonGroovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Vad har den här frågan med övriga OS att göra????
Jag hittade inget lämpligt ställe att placera den på.
Citera
2011-07-20, 00:52
  #8
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LingonGroovy
Jag hittade inget lämpligt ställe att placera den på.
Vad sägs om Programvara - Windows?

Sen tror jag du ska gå till control panel --> sound --> Recording --> Välj properties på mikrofonen och gå till listen där du bockar i "listen to this device". Höftar bara till med nått har aldrig testat det själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback