Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-17, 23:25
  #1
Medlem
hej

Jag har några funderingar angående muslimer och deras syn om oskulder.
Om vi säger nu att en muslimsk kvinna är inte längre oskuld och inte gift, hur svårt är det för henne att fixa en annan muslimsk man i framtiden? Vad händer med killen som tog hennes oskuld men inte vill ha nåt med henne att göra? Jag känner några albaner/bosnier som inte är oskulda och inte gifta. Kommer dom ha ett tufft liv?


EDIT: Inga dumheter nu, vet att visa idioter gillar att "reta" upp en annars religion

Om det är en muslimsk kvinna som läser detta. Var snäll och säg till så jag kan få lite information..
Citera
2011-07-17, 23:31
  #2
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Har en bekantskap som arbetar som plastikkirurg och hon vittnar om att ett av de vanligare ingreppen är att konstruera en "ny" mödomshinna åt kvinnor, företrädesvis (uteslutande?) ur sk. hederskulturer. Ingreppet går snabbt och kostar väl en 15 000:- eller något, ingen astronomisk summa således.
Citera
2011-07-18, 00:40
  #3
Medlem
niinjaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheK1ng
hej

Jag har några funderingar angående muslimer och deras syn om oskulder.
Om vi säger nu att en muslimsk kvinna är inte längre oskuld och inte gift, hur svårt är det för henne att fixa en annan muslimsk man i framtiden? Vad händer med killen som tog hennes oskuld men inte vill ha nåt med henne att göra? Jag känner några albaner/bosnier som inte är oskulda och inte gifta. Kommer dom ha ett tufft liv?


EDIT: Inga dumheter nu, vet att visa idioter gillar att "reta" upp en annars religion

Om det är en muslimsk kvinna som läser detta. Var snäll och säg till så jag kan få lite information..