2016-07-29, 20:50
Medlem
Adelaides avatar
Champis är utan tvekan världens godaste läsk! Passar utmärkt i alla sammanhang i princip.
Citera
2016-11-01, 21:38
Bannlyst
Så nu har jag avnjutit både Pommac (igår) och Chmpis (idag) och märker en stor skillnad. Mycket mer smak på Pommac, Champis smaka lite billigare och budget dock fortfarande en god dricka.
Citera
2017-01-06, 03:16
Medlem
Tobias123s avatar
Underbar dricka!
Citera
2017-01-06, 16:25
Medlem
Blev ordentligt sugen på läsk efter att ha läst om Pommac och Champis i tråden, men jag hade ingen av dem hemma. Därför gjorde jag som hon, Warg, och drack en väl kyld Fanta Exotic. 33 cl. Hällde upp utan skumbildning i ett ofärgat dricksglas, tog någon klunk, aaaahhhhh, smakar exotiskt tänkte jag och drack upp resten.

Ska köpa Pommac och Champis när jag har vägen förbi affären. 33 cl va?
Citera
2017-01-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopRider
Blev ordentligt sugen på läsk efter att ha läst om Pommac och Champis i tråden, men jag hade ingen av dem hemma. Därför gjorde jag som hon, Warg, och drack en väl kyld Fanta Exotic. 33 cl. Hällde upp utan skumbildning i ett ofärgat dricksglas, tog någon klunk, aaaahhhhh, smakar exotiskt tänkte jag och drack upp resten.

Ska köpa Pommac och Champis när jag har vägen förbi affären. 33 cl va?

Köp en butelj!

http://www.nine.se/site/assets/files/1094/pommac.jpg
Citera
2017-03-10, 19:37
Medlem
Kafferastens avatar
Champis är 8/10 i betyg minst och klart godare än Pommac som folk av någon anledning jämför med. Den ska väl ställas mot Trocadero för en jämnare match och ett svårare val.

Champis var min favoritläsk från tidigt 70-tal och många år framåt när jag var barn och hälsade på hos farmor och farfars landsställe. Dom hade alltid källaren full av denna läsk och en del annat, men jag valde alltid Champis. Åka ut med båten och fiska? Champis med. Åka till nån liten ö och bada? Champis med.

Numera har man ju upptäckt många andra läskedrycker genom åren, men finns ingen läsk (eller annat) som vid första klunken direkt kastar mig tillbaka till barndomen så som Champis gör. Det är så mycket nostalgi så det finns bara inte.
Citera
2018-01-15, 20:45
Medlem
Isnatts avatar
Bump (känsligt ämne i tråden )
Har sett att Champis tillverkas av såväl Spendrups som Hammars bryggeri, på en affär jag besökte hade dom till och med båda sorterna. Nån som smakat, är det nån skillnad i smak? Kanske krävs en erkänd smakare för att avgöra det.
Har för övrigt för mig att det fanns champis light på 1,5 liters petflaska förut men har inte sett den på ett tag. Har den funnit och försvunnit eller minns jag fel?
Citera
2018-01-15, 21:49
Medlem
zepofans avatar
Till tolvslaget på nyårsafton serverades Champis i finflaska, tydligen var det en jubileumsutgåva.
http://www.packagingoftheworld.com/2...100-years.html
Citera
2018-01-16, 10:50
Medlem
HighwayDelights avatar
Lustigt, jag o sambon diskuterade denna dryck så sent som i natt, har dock aldrig varit speciellt förtjust i den, men intressant att tråden dyker upp framför mig.

Är det någon skillnad mellan Pommac, Champis o Trocadero, förutom bryggerier? (Eller var de nu tappas upp).
Citera
2018-01-16, 17:09
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Lustigt, jag o sambon diskuterade denna dryck så sent som i natt, har dock aldrig varit speciellt förtjust i den, men intressant att tråden dyker upp framför mig.

Är det någon skillnad mellan Pommac, Champis o Trocadero, förutom bryggerier? (Eller var de nu tappas upp).
Det är stor skillnad på dessa.
Citera
2018-01-16, 17:23
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det är stor skillnad på dessa.

Tillagningssätt eller smak? Var längesedan jag drack någon av dem, o vill minnas att jag inte är något jättefan!
Citera
2018-01-16, 17:28
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Tillagningssätt eller smak? Var längesedan jag drack någon av dem, o vill minnas att jag inte är något jättefan!
Smakerna är helt olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in