Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-01-16, 17:52
  #37
Medlem
Herkulesbigs avatar
Champis, pommac är guda dryck
Helst när den är kall och serveras till kött maträtter.
Köper alltid pommac när vi har kött, även mina barn gör det också.
Citera
2018-01-16, 20:59
  #38
Medlem
Isnatts avatar
Hittade faktiskt Champis light i en butik 'runt knuten' efter att ha skickat meddelanden hit och dit!
Hammars bryggeri tillverkar den och säljer på 33 cl flaska. Köpte en blandback som på gamla goda tiden, smultronläsk och must och grejer. Tyvärr tappade jag backjäveln från pakethållaren och hälften av drickorna exploderade men det blev några goda kvar!
Citera
2018-02-01, 19:12
  #39
Medlem
Någon som vet vad Champis och Pommac smakar?
Goda är de men kommer inte på vad det ska föreställa
Citera
2018-02-01, 19:18
  #40
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Såg ett foto på mig när jag drack Pommac som liten pöjk hos mormor & morfar då flaskan var i bild så tänkte se i butiken om den fortfarande fanns kvar,och gudar hörde bön så jag inhandlade en flaska och den var så jävla god som jag mindes även om det var 30+ år sedan . Nu ska det finnas en kall Pommac i kylen 24/7. Champis är ghettodricka så den kommer inte in bland vakteläggen och hummerhyllan i kylen
__________________
Senast redigerad av MASSAGATTI 2018-02-01 kl. 19:25.
Citera
2018-02-01, 19:27
  #41
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohmansvind
Någon som vet vad Champis och Pommac smakar?
Goda är de men kommer inte på vad det ska föreställa

Pommac ska efterlikna smak av ekfat som den lagrades på förr
Citera
2018-05-28, 06:55
  #42
Medlem
HasseBanans avatar
Champis är väl något sötare än Pommac? Annars är där väl ingen större skillnad. En kall Champis på 33cl glasflaska en varm sommardag är svårslaget.
Citera
2018-05-28, 08:30
  #43
Medlem
NickLidstroms avatar
Champis och även Trocadero är livets dryck, dock ska man hålla sig till mindre flaskor då den lever mycket på sin kolsyra, även om man dricker upp en 1.5L PET under samma kväll så märker man fort när kolsyran blir mindre och det påverkar smaken mer än bland de "vanligare" dryckerna vill jag påstå.
Citera
2018-05-28, 18:05
  #44
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Champis och även Trocadero är livets dryck, dock ska man hålla sig till mindre flaskor då den lever mycket på sin kolsyra, även om man dricker upp en 1.5L PET under samma kväll så märker man fort när kolsyran blir mindre och det påverkar smaken mer än bland de "vanligare" dryckerna vill jag påstå.

Håller med dig, men också stor skillnad mellan glas flaska och PET flaska.. Tycker samma sak med Fanta de är goa på flaska än pet. Tro överlag läsk på burk o petflaska smakar sämre... de ska vara flaska men de blir sällsyntare o sällsyntare
Citera
2023-07-14, 14:48
  #45
Medlem
De säljer Champis Zero nu i 33 cl plastflaskor och burkar, dock ej 1,5 liters. Något jag inte sett tidigare. Förvisso fick jag beställa dem via Delitea och jag vet inte hur vanligt det är med dem i affären!

exempel
https://www.coop.se/handla/varor/dry...-7310401050058
https://www.cooperscandy.com/champis...RoCDaMQAvD_BwE

https://www.spendrups.se/katalog/pro...?variant=35041
Citera
2023-07-18, 22:35
  #46
Medlem
Champis är för jävla gött kall. Även Pommac. Blev riktigt glad nu förra veckan när jag hittade både på glasflaska på Beredskapsmuseet utanför Helsingborg köpte en del av båda två.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback