Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-11-04, 17:24
  #1
Medlem
Klickens avatar
Vad har igentligen industri hampan för effekter? Vad jag förstått så är det som vanlig cb fast inte riktigt lika stark.
Kan också passa på att fråga vart man kan köpa industri hampa frön och övriga produkter för det är väll helt lagligt att odla i Sverige?
Citera
2004-11-04, 17:31
  #2
Medlem
nypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Vad har igentligen industri hampan för effekter? Vad jag förstått så är det som vanlig cb fast inte riktigt lika stark.
Kan också passa på att fråga vart man kan köpa industri hampa frön och övriga produkter för det är väll helt lagligt att odla i Sverige?

haha tycker du ska lägga ner dina planer på att börja odla industrihampa.. om inte annat för att inte göra bort dig inför poliserna när dom upptäcker att du odlar det för att bli hög på det
Citera
2004-11-04, 21:15
  #3
Medlem
Bloodhounds avatar
Glöm det...
Citera
2004-11-04, 22:33
  #4
Medlem
Klickens avatar
Är det verkligen så pass svagt?
Hur som helst, vart köper man frön?
Citera
2004-11-04, 22:34
  #5
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Är det verkligen så pass svagt?
Hur som helst, vart köper man frön?

I en djuraffär.
Citera
2004-11-04, 22:39
  #6
Avstängd
UnnamedPlayers avatar
Det är fullständigt omöjligt att bli bäng på industrihampa.
Eller kanske, om du odlar ett helt fält och sen extraherar som en dåre.
Lycka till!
Citera
2004-11-05, 00:30
  #7
Medlem
nja kanske går att få effekt ur det om man gör acetonhasch på allt som finns av tio plantor och röker hela den lilla klumpen i bong...

dessutom är det EJ lagligt att odla industrihampa om man inte har speciellt tillstånd.
Citera
2004-11-05, 03:38
  #8
Avstängd
Gäddans avatar
På en hampakonferens sade de att man var tvungen att röka en joint motsvarande en telefonstolpe för att få en normal effekt.

Telefonstolpe.

Wow.
Citera
2004-11-05, 07:48
  #9
Medlem
Nabokovs avatar
Hampfrö brukar ingå i fröblandningar till vildfåglar. det enda roliga man kan ha med fröna är att slänga ut en näve här och där, t.ex i rabatten framför polishuset, eller mylla ner lite i grannens plantering.
Citera
2004-11-05, 08:19
  #10
Avstängd
Gäddans avatar
Låtom oss alla köpa parakitfrön! Låtom oss alla odla cannabis i alla polisrabatter, skolrabatter och kommunhusrabatter i hela sverige!

Låtom oss ge aftonbladet nåt att skriva om när det växer upp!

DÖDSKNARKCHOCK!
Citera
2004-11-05, 08:41
  #11
Medlem
Nog inte så bra idee, som det näms måste du röka på som bara faaaan.

Då vi odlade industrihampan där hemma på åkrarna tog jag 5-10 toppar av plantorna. hade dom att ligga i 70% sprit i ett par dygn. Sen lät jag sprite avdunsta tills jag bara hade en grön kletig massa kvar. Rökte man det på en bit folie fick man ett SVAGT CB liknande rus en kort stund. Det var allt för ett par dagars jobb.





Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Vad har igentligen industri hampan för effekter? Vad jag förstått så är det som vanlig cb fast inte riktigt lika stark.
Kan också passa på att fråga vart man kan köpa industri hampa frön och övriga produkter för det är väll helt lagligt att odla i Sverige?
Citera
2004-11-05, 10:57
  #12
Medlem
Man brukar väl tala om en THC-halt på 0,1-0,5%.

Bra gräs ligger mellan 10-20%.

Sen kan ni ju själva räkna ut hur mycket ni behöver röka... Tror kolmonoxidförgiftningen kommer ge större effekt än själva THC:et.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback