Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-15, 01:04
  #1
Medlem
Som frågan lyder.
Citera
2011-07-15, 01:13
  #2
Medlem
Eleas avatar
De har det sämtre ställt än överklassen och bättre ställt än arbetar- och underklassen. Det är mellantinget där. Varför inte bara googla/läsa på Wikipedia?
Citera
2011-07-15, 01:24
  #3
Medlem
JeffDaviss avatar
Medelklass för mig är att ha bil och landställe. Man åker även till Thailand på vintern och ens barn spelar hockey eller rider. Man tycker också att det är viktigt med fredagsmys.
Citera
2011-07-15, 02:00
  #4
Avstängd
så hör ser jag det typ

underklassen
typ hemlösa eller sådana utan inkomst eller väldigt dålig typ som ensamstående mamma med 2 barn och jobbar som städare

lägre medelklassen
bor i en lägenhet och föräldrarna jobbar som tex städare och kanske lärare

medelklass
mamma och pappa jobbar som tex mamma jobbar som ekonom och polis och åker utomlands 1 gång per år och kanske på någon skid semester någon gång ibland

övre medelklassen
bor i en villa eller finare lägenhet mamma e kanske säljare och pappa advokat
man åker regelbundet 1-2 gånger per år och är även i åre på vintrarna

överklass

bor i en vila på minst 200 kvadrat och pappa är vd och mamma är hemmafru
bor även i ett av dom finare områderna

typ så ser jag det
Citera
2011-07-15, 02:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elea
De har det sämtre ställt än överklassen och bättre ställt än arbetar- och underklassen. Det är mellantinget där. Varför inte bara googla/läsa på Wikipedia?

Jag tänkte på vad som är medelklass enligt folk här på Flashback. Borde dock ha skrivit det och ber om ursäkt för att jag inte gjorde det.
Citera
2011-07-15, 04:42
  #6
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpinjonen
så hör ser jag det typ

underklassen
typ hemlösa eller sådana utan inkomst eller väldigt dålig typ som ensamstående mamma med 2 barn och jobbar som städare

lägre medelklassen