Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-14, 22:27
  #1
Medlem
Rorroks avatar
Hej bloggen,

Jag tog hål i örat för cirkus 2 månader sedan med vanlig pistol, och jag undrar när jag kan börja töja? När det läkt är givet, men borde man vänta ytterligare en tid för att kunna uppnå bästa resultat, eller kvittar det? Kommer det kännas likadant att töja nu som att töja om ett år och kommer det blir samma goda resultat eller är något att föredra?
Lite luddigt kanske men hoppas att någon kan upplysa mig. Kollat igenom lite FAQs och trådar men får inte svar på alla frågor.
Tack.
Citera
2011-07-14, 22:40
  #2
Medlem
linjalvaxts avatar
Har det läkt och du inte känner något obehag när du "drar" i örhänget så kan du nog börja töja.
Men var försiktig och töj enbart när du har duschat och smörj in töjningen med något som gör att det glider lättare men det ska inte vara något som irriterar örat på något sätt.

Men som sagt så töj bara när det är varmt tex när du duschat för att då är det mjukare har jag för mig.

Annars kan du ju ringa ner till studion där du gjorde det och rådfråga
Citera
2011-07-14, 23:31
  #3
Medlem
trolololols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorrok
Hej bloggen,

Jag tog hål i örat för cirkus 2 månader sedan med vanlig pistol, och jag undrar när jag kan börja töja? När det läkt är givet, men borde man vänta ytterligare en tid för att kunna uppnå bästa resultat, eller kvittar det? Kommer det kännas likadant att töja nu som att töja om ett år och kommer det blir samma goda resultat eller är något att föredra?
Lite luddigt kanske men hoppas att någon kan upplysa mig. Kollat igenom lite FAQs och trådar men får inte svar på alla frågor.
Tack.
Efter två månader kan du nog med lätthet börja töja nu, trots att du tog hål med pistol (vilket är dumt).
Citera
2011-07-15, 00:58
  #4
Medlem
oalks avatar
Har hört flera gånger från många olika källor att man för säkerhets skull ska vänta typ 6 månader.
Dock, om du blir otålig så go for it! Om du gör det på rätt sätt och långsamt, alltså har respekt för örat och har tålamod (haha) och håller snibben ren så ska det nog bli bra!

Exempel: http://answers.yahoo.com/question/in...8223434AAn5yPR

Guide: http://www.howtostretchyourears.com/
Citera
2011-07-15, 04:08
  #5
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Eller ta ur det du har nu och gå till en piercare. Låt läka minst 2-3 månader sen kan du börja med lätthet att går ifrån 1.6mm till 2.4-3.2-4-5-6-7-8-9-10-12-14 osv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback