2004-11-04, 12:44
Medlem
j00hans avatar
Att bränna ut t.ex VCD/SVCD är inget krångligt det bränner jag ut i Nero men hur fan gör jag för att suben ska komma med i filmen? Så den syns sen när bränt ut det? Någons om vet?
Citera
2004-11-04, 13:50
Medlem
Du måste "bränna" in texten i filmen med tex Tmpge, har gjort det själv förr innan jag skaffade divxdvd med sub stöd.
Citera
2004-11-04, 14:41
Bannlyst
Hur bränner man in text i en film i TMPGenc?
Finns det en sån funktion?
Citera
2004-11-04, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av j00han
Att bränna ut t.ex VCD/SVCD är inget krångligt det bränner jag ut i Nero men hur fan gör jag för att suben ska komma med i filmen? Så den syns sen när bränt ut det? Någons om vet?

Har du en DivX spelare,bränn båda filerna som data med Nero.
Har en Philips 630,bara att aktivera srt,och välja filmen.
Obs Filerna måste heta samma ex
filmnamn.avi
filmnamn.srt
Citera
2004-12-03, 19:04
Medlem
j00hans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeyt
Du måste "bränna" in texten i filmen med tex Tmpge, har gjort det själv förr innan jag skaffade divxdvd med sub stöd.

Hm... finns ju ingen sådan funktion i TMPge? Någon annan som vet hur jag ska göra för att få in texten i filmen?
Citera
2004-12-05, 13:57
Medlem
j00hans avatar
Citat:
Hm... finns ju ingen sådan funktion i TMPge? Någon annan som vet hur jag ska göra för att få in texten i filmen?

Hallååå ingen som kan hjälpa mej hur jag ska göra!?!?
Citera
2004-12-09, 02:03
Medlem
j00hans avatar
kan fan ingen hjälpa mej eller vaffan är det här!?!?!?!?!?!?!?
Citera
2004-12-09, 09:17
Medlem
http://www.videohelp.com/ har alla guider du behöver. Kolla där.
Citera
2004-12-09, 10:07
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
kan fan ingen hjälpa mej eller vaffan är det här!?!?!?!?!?!?!?

Taskig jävla attityd du har, putte lilla. Ta och sök lite innan du börjar gapa, den där frågan finns besvarad minst 100 ggr förut. Finns en uppsjö med guider på nätet också, men jag antar att du är för lat eller korkad för att kunna leta själv.

Det är såna som du som gör att folk ruttnar på att försöka hjälpa till här, gack du åstad någon annanstans med dina finniga tonårsvrål. Misstänker att du är den typen som skriker "fääääääääääääärdig" när du sitter och skiter oxå......så mamma kan komma och torka dig...
Citera
2004-12-09, 12:53
Medlem
j00hans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Taskig jävla attityd du har, putte lilla. Ta och sök lite innan du börjar gapa, den där frågan finns besvarad minst 100 ggr förut. Finns en uppsjö med guider på nätet också, men jag antar att du är för lat eller korkad för att kunna leta själv.

Det är såna som du som gör att folk ruttnar på att försöka hjälpa till här, gack du åstad någon annanstans med dina finniga tonårsvrål. Misstänker att du är den typen som skriker "fääääääääääääärdig" när du sitter och skiter oxå......så mamma kan komma och torka dig...

Där hade du fel... det är DIN mamma som torkar mej!
Citera
2004-12-09, 17:15
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Där hade du fel... det är DIN mamma som torkar mej!
Det funkar inte, she´s pushing up daisys at the moment :tease:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in